42170
netweters
|
18596
gesprekken
|
20088
vragen
|
Hallo,
Op 20 januari bestelde en betaalde ik bij Telenet online een Samsung S21 FE. De dag nadien kreeg ik een bericht dat de telefoon niet in voorraad is en ik een bericht zou krijgen wanneer het toestel terug beschikbaar is. Ondertussen krijg ik dagelijks hetzelfde bericht toegestuurd, en zit ik nog steeds zonder smartphone. Bij Telenet is niemand te bereiken, en omdat ik graag zicht zou krijgen op de levertermijn en indien die te lang is eventueel een ander vergelijkbaar toestel zou willen vragen, probeer ik langs deze weg te informeren naar een oplossing. Iemand een idee?
Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Samsung S21 FE
Als Telenet het toestel niet op voorraad heeft, kan Telenet dit onmogelijk leveren of meedelen wanneer het geleverd zal worden.
Het is een heel leep trucje van Telenet om hun klanten te verleiden om een toestel met korting te bestellen en te betalen zonder op voorhand de voorraad of leveringstermijn op de website mee te delen.
Wettelijke leveringstermijn is 30 dagen, daarna is Telenet in gebreke en moeten ze op jouw vraag een oplossing voorstellen.
Je geld terugvragen lijkt me dan een redelijke eis.
Sommige mensen hebben een verwrongen geest en zien overal het werk des duivels in.
De meeste zaken die verkeerd lopen, gebeuren uit lompigheid, zelden uit kwade wil.
Als men iets beweert, moet men dat ook kunnen bewijzen. Dat Telenet een heel leep trucje toepast om hun klanten te verleiden om een toestel met korting te bestellen en te betalen zonder op voorhand de voorraad of leveringstermijn op de website mee te delen. Dit niet bewezen feit komt uit de geloofsovertuiging van de beweerder. Dit is nu eens een typisch voorbeeld hoe komplottheroriën gecreëerd worden. Inspelen op een oprechte misnoegdheid van de klant met als reactie valse beweringen. Als dat genoeg vertelt wordt, zal dat wel waar zijn, is achteraf de gedachte bij velen. Leugens moeten daarom in de kiem gesmoord worden.
Bedankt voor het antwoord. Het is inderdaad niet netjes van Telenet om de voorraad niet bij aankoop te vermelden maar pas daarna te zeggen dat er geen voorraad is. Hebt u enig idee waar ik dan terecht kan wanneer die 30 dagen verstreken zijn?
Bij Telenet zelf, staat in de verkoopsvoorwaarden: https://toestellen.telenet.be/terms-of-sale
Het zou ook nog kunnen dat ze er niet meer aan geraken aan deze oude modellen
Wel met kleuren olive en lavender (128 gb ) daar is stock van bij samsung maar wat is stock
Ze geven extra korting om van af te zijn zie ik op samsung zelf
Natuurlijk de s23 gaat het zeer hard zeker de korting er op is een mooie korting
We zijn ondertussen al bijna een maand verder, en nog steeds geen (zicht op) een smartphone. Bij het contacteren van hun klantendienst via chat kreeg ik volgend antwoord:
Ik kan me inbeelden dat dat niet fijn is, Eddy. Helaas zijn wij afhankelijk van de leveringen van Samsung. Van hieruit hebben we helaas ook geen zicht op toekomstige leveringen. Zodra je bestelling is geplaatst, kan je ze niet meer annuleren. Je kan ze wel aan de deur weigeren bij levering. Van zodra wij het toestel terug ontvangen, kunnen we overgaan tot een terugbetaling. Je kan wel nu al een ander toestel dat in voorraad is bestellen. Je kan ons volledige overzicht van toestellen hier terugvinden: https://toestellen.telenet.be/. Mijn excuses voor het ongemak. Jeroen
Nadien heb ik ook nog eens gebeld naar Telenet, en na een half uur wachten kreeg ik van de persoon aan de lijn te horen dat ze eigenlijk geen enkel perspectief kunnen geven wat de levertermijn betreft. De boodschap was: "Je zal moeten wachten." Ik heb gevraagd of dat dan een maand, twee maanden, een half jaar of langer zou zijn. Ook daar had men geen antwoord op. Ik vind dit echt niet kunnen. Ofwel geef je bij niet tijdig leveren je klanten een perspectief, ofwel geef je hen de kans om af te zien van de bestelling. Te meer omdat er bij het bestellen zelf geen out of stock vermelding bij het artikel stond.
Telenet doet strikt genomen niets illegaals. Niet jammeren, je bent volwassen en je hebt er zelf voor gekozen om een toestel te kopen zonder contractuele afspraak van de leveringstermijn.
De wettelijke leveringstermijn van 30 dagen is nog niet verstreken, daarna kan je je recht uitoefenen: https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/opkomen-voor-uw-rechten/uw-aankopen/een-aa...
Stel Telenet gewoon in gebreke 30 dagen na de bestelling. Eis daarbij onmiddellijke terugbetaling van het volledige bedrag.
@Ex-Netweter
Je geeft de juiste feedback, maar wil je stoppen met je "niet jammeren" "eigen schuld" volwassen genoeg" enz comments? Bedoeling is om info te verschaffen en niet op de mensen neer te kijken of te denigreren. Je reactie zal nu wel zijn "doe ik niet, ik zeg de waarheid". Maar dat kan ook zonder die onnodige kleinerende praat.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Ja, sorry, ik snap dat de klant niet tevreden is, maar Telenet is pas in gebreke vanaf 20 februari. Geen dag vroeger. Ik dacht dat dit in mijn post van 6 februari al duidelijk was.
Dus ja, een teleurstellend en nutteloos contact met de klantendienst was te voorzien en dat is jammer, ik hoop dat de klant maandag z'n geld kan terugkrijgen.