Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Goedenavond forumleden, 

het is vanaf vandaag mogelijk om de nieuwste iPhone 11 te bestellen via de website van Telenet. 

Graag had ik willen vragen of iemand van jullie al ervaringen heeft bij het bestellen van toestellen die nog niet leverbaar zijn? 

Op de site van Telenet staat levering vanaf 20 september afhankelijk van de beschikbare voorraad. 

Als ik hem op de website van Apple rechtstreeks bestel, betaal ik 100 euro meer. Dus ik ben geneigd om hem op de Telenet website te bestellen. Op de site van Apple wordt de iPhone wel op 20 september geleverd. 

Heeft hier iemand ooit al een toestel besteld dat ging verschijnen? 

0 Likes
200 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Ook op Amazon (toch geen kleine speler) is de levertijd van de iPhone 11 & iPhone 11 Pro 15 november. 

Ik heb vorig jaar mijn iPhone Xr bij Telenet besteld en deze werd de volgende dag geleverd. Dit probleem ligt inderdaad aan de beperkte voorraad van Apple, dit heb je meestal bij "iPhone Launching Day". Ze hadden misschien beter 1 en hetzelfde antwoord afgesproken bij de klantendienst, en de toestellen terug offline halen was (staan nu terug online) misschien ook een rare zet. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tomola
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

@m-jan20 

 

nogmaals, het gaat er mij niet om of ze de voorraad hebben die ze beloven.

het gaat er mij over dat ze een webshop hebben waar ze de klantenservice niet voor hebben.

waar maak je het nog mee dat je iets besteld maar als er vragen over hebt letterlijk niemand je een antwoord kan geven...

ze hebben mijn €1059 en ik krijg niet eens een antwoord hoe het zit...

ik zit er aan te denken maestercard te bellen de betaling terug te trekken omdat annuleren mij veel meer tijd kost...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

@Tomola 

 

In die zin kan ik u wel volgen en moet ik u wel gelijk geven ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Ik denk inderdaad dat ze onderschat hebben dat de (relatief nieuwe) webshop zo'n groot succes ging hebben en dat de klantenservice inderdaad niet echt kan volgen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Ik ben er  niet van overtuigd dat de betaling terugtrekken bij Mastercard vlotter zal gaan. Heb je dit al gelezen? Het gaat hier immers niet om een onterechte betaling en je kan moeilijk aantonen dat Telenet de overeenkomst niet nakomt.

 

Stuur Telenet een bericht met sociale media dat je de aankoop annuleert. Vermeldt er tevens in dat Telenet nalaat (ik weet niet of het zo is, want dat beweer je toch) om een manier te vermelden waarop je het anders kan doen. Je hebt immers het recht tot twee weken na ontvangst van de goederen om de aankoop te annuleren.

Tomola
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Aks ik mijn betaling intrek zal mijn bestelling als “niet betaald” komen te staan.

en zal dus waarschijnlijk mijn bestelling geannuleerd worden.

Dit is niet mijn normale gang van zaken, maar ik koop na genoeg alles online maar heb nog nooit meegemaakt dat ik naar de winkel toe moet rijden om mijn bestelling te wijzigen of annuleren... rare webshop.   

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Voor de zekerheid: lukt het niet via "Mijn Bestellingen" om je bestelling te annuleren? 

Ik zou dit eerlijk gezegd niet doen want bij andere leveranciers (Coolblue, Amazon, Bol.com) is de iPhone 11 Pro ook niet beschikbaar, en daar weten ze ook niet wanneer deze terug beschikbaar is (bij Amazon is dit 15 November). Bij Apple zelf is de levering voor de Pro modellen momenteel 7-14 oktober. 

Screenshot 2019-09-20 at 23.56.48.png


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Volgens mijn interpretatie kan je uw betaling niet zomaar intrekken. Je hebt de betaling rechtmatig gedaan. Hier is geen sprake van fraude. Er is evenmin sprake van dat de leverancier zijn verplichtingen niet nakomt. De snelste en meest  efficiënte manier blijft volgens mij de annulatie van uw bestelling bij Telenet. Indien uw annulatie bij Telenet tijdig aankomt (en geef hen toch een paar werkdagen om het te verwerken), kan Telenet de blokkering op het te betalen bedrag opheffen.

 

De creditkaartmaatschappij mag veronderstelt te worden dat ze niet weet of je op afstand gekocht hebt of in een winkel. Uw methode zou erop neerkomen dat je een inkoop doet in een winkel, je betaalt met je creditkaart en eens thuis zeg je tegen je creditkaartmaatschappij dat de betaling aan die winkel niet mag uitgevoerd worden. Het is duidelijk dat ook de verkoper een recht op bescherming heeft.

0 Likes
Tomola
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

@m-jan20 

 

Ik denk dat je gelijk hebt.

hij is nergens meer te verkrijgen.

ik doe er dan waarschijnlijk beter aan de bestelling te laten staan en geduldig af te wachten.

 

@janne_man 

 

Het lijkt mij wel mogelijk aan gezien ik nog geen product heb ontvangen.

Of het een nette manier is... dat dan weer niet, maar in welke webshop kun je geen navraag/verandering in je bestelling doen?

 

maar goed.. de kans is groot dat ik de bestelling gewoon laat staan aangezien er op het moment geen beter alternatief is.

 

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Wachten lijkt me hier inderdaad de beste optie, dit heb je meestal bij de lancering van de nieuwe iPhone. Ikzelf heb ook 0 geduld dus snap dat dit vervelend is 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Aiko
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Ik heb mijn bestelling ook netjes gekregen op 20 september (11 Pro 64gb Space Grey). Ik had mijn bestelling geplaatst op zondag 15 september.

 

Elke webshop heeft geen zicht hoeveel iPhones ze gaan binnenkrijgen op welke dag. Coolblue heeft me dit is uitgelegd.

 

Ik hoop dat jullie allemaal zo snel mogelijk jullie nieuwe iPhone krijgen!!

 

Ik blijf Telenet wel dankbaar voor de 100 euro korting 😛

 

 

Tomola
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Nogmaals heren....

Het gaat mij totaal niet om het feit of ze wel of niet kunnen leveren.

Het gaat er mij over uit dat je je bestelling doet en er is wat onduidelijk over of je wil een aanpassing doen dat dát dus helemaal niet mogelijk is... niet online niet per mail noch per telefoon....

 

Ik snap ook wel als je iets besteld en ze leveren het product intact binnen de genoemde periode dat je geen klantenservice nodig hebt.

Hoe de service van een bedrijf is kom je pas achter als je problemen of vragen hebt.

En daar schiet Telenet (niet de medewerkers) te kort in mijn mening. 

0 Likes
Aiko
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Voor de toestellen werkt Telenet samen met A&C Systems. Daarom dat het misschien een moeilijkere communicatie is? 

0 Likes
Tomola
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Ik koop de telefoon van Telenet.

Zei horen dus zorg te dragen voor de service.

A&C is louter een groothandel.

0 Likes
Aiko
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Nieuwe iPhone 11 leveringstijden

Dit staat er in de bevestigingsmail: 'Telenet BVBA werkt samen met A&C Systems nv, die optreedt als verkoper.'

0 Likes