24796
netweters
|
152747
antwoorden
|
20735
vragen
|
Vandaag 03 10 2017 ontving ik een nieuwe simkaart via de post toegestuurd. Waarom een nieuwe simkaart ? en wat gebeurt er met de gegevens die op mijn oude simkaart staan als ik die nieuwe plaats ? vr gr Ruf
Momenteel is Telenet bezig met hun nieuwe mobiele netwerk in gebruik te nemen:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-base-wat-met-het-mobiel-netwerk/
Telenet-klanten die nog een simkaart met verouderde technologie gebruiken hebben krijgen een nieuwe simkaart via de post opgestuurd zodat ze klaar zijn voor het nieuwe mobiele netwerk.
Je kan de contacten op de oude simkaart best kopiëren naar jouw smartphone/gsm alvorens je jouw nieuwe simkaart atciveert.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacten-kopi-ren-van-oude-naar-nieuwe-simkaart/
De meeste recente smartphone bewaren standaard niets op de SIM-kaart. Contacten worden op de telefoon bewaard, zodat je "in the cloud" of op je computer makkelijk een backup kan maken. Door op de telefoon te bewaren heb je meer ruimte om info (adres, verjaardag, ...) toe te voegen. Data bewaren op een SIM-kaart is beperkt tot een bepaald aantal karakters per contact.
Contacten op een SIM-kaart bewaren is sowieso niet aan te raden. Als je de telefoon kwijtspeelt, dan ben je in één keer ook al je contacten kwijt.
In de brief staat dat er meer informatie over het hoe en waarom van deze nieuwe simkaart te lezen staat op telenet.be/klantenservice.
Maar ik heb een kwartier gezocht en niets hierover gevonden tot ik toevallig bij netweters terecht kwam. Wij hebben 4 gsm-nummers in voege, ...
Zijn alle 4 gsm's in scope of enkel diegene voor dewelke we nu een brief ontvingen...
@Ex-Netweter schreef:
Zijn alle 4 gsm's in scope of enkel diegene voor dewelke we nu een brief ontvingen...
Uiteindelijk zullen alle Telenet gsm's overschakelen op het nieuwe netwerk, dus alle 4 uw gsm's ook. Maar het gebeurt gefaseerd.
Elke gsm kan maar overschakelen als er een nieuwe SIM in zit (volgens Telenet), dus elk van Uw 4 gsm's kan ook maar overschakelen als er een nieuwe SIM voor is. Indien U echt de administratieve details wil weten voor Uw abonnement en wanneer Uw gsm's gepland staan (en het niet in de brief staat), is er maar één nummer: 015/666666 🙂