Beantwoorden
Ruf
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Nieuwe simkaart toegestuurd gekregen

Vandaag 03 10 2017 ontving ik een nieuwe simkaart via de post toegestuurd. Waarom een nieuwe simkaart ? en wat gebeurt er met de gegevens die  op mijn oude simkaart staan  als ik die nieuwe plaats ?   vr gr Ruf 

0 Likes
4 reacties
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Nieuwe simkaart toegestuurd gekregen

Momenteel is Telenet bezig met hun nieuwe mobiele netwerk in gebruik te nemen:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-base-wat-met-het-mobiel-netwerk/

 

Telenet-klanten die nog een simkaart met verouderde technologie gebruiken hebben krijgen een nieuwe simkaart via de post opgestuurd zodat ze klaar zijn voor het nieuwe mobiele netwerk.

 

Je kan de contacten op de oude simkaart best kopiëren naar jouw smartphone/gsm alvorens je jouw nieuwe simkaart atciveert.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacten-kopi-ren-van-oude-naar-nieuwe-simkaart/

 

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe simkaart toegestuurd gekregen

De meeste recente smartphone bewaren standaard niets op de SIM-kaart. Contacten worden op de telefoon bewaard, zodat je "in the cloud" of op je computer makkelijk een backup kan maken. Door op de telefoon te bewaren heb je meer ruimte om info (adres, verjaardag, ...) toe te voegen. Data bewaren op een SIM-kaart is beperkt tot een bepaald aantal karakters per contact.

 

Contacten op een SIM-kaart bewaren is sowieso niet aan te raden. Als je de telefoon kwijtspeelt, dan ben je in één keer ook al je contacten kwijt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Luke1964
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Nieuwe simkaart toegestuurd gekregen

In de brief staat dat er meer informatie over het hoe en waarom van deze nieuwe simkaart te lezen staat op telenet.be/klantenservice.

Maar ik heb een kwartier gezocht en niets hierover gevonden tot ik toevallig bij netweters terecht kwam.  Wij hebben 4 gsm-nummers in voege, ...

Zijn alle 4 gsm's in scope of enkel diegene voor dewelke we nu een brief ontvingen...

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuwe simkaart toegestuurd gekregen


@Luke1964 schreef:

 

Zijn alle 4 gsm's in scope of enkel diegene voor dewelke we nu een brief ontvingen...


Uiteindelijk zullen alle Telenet gsm's overschakelen op het nieuwe netwerk, dus alle 4 uw gsm's ook. Maar het gebeurt gefaseerd.

Elke gsm kan maar overschakelen als er een nieuwe SIM in zit (volgens Telenet), dus elk van Uw 4 gsm's kan ook maar overschakelen als er een nieuwe SIM voor is. Indien U echt de administratieve details wil weten voor Uw abonnement en wanneer Uw gsm's gepland staan (en het niet in de brief staat), is er maar één nummer: 015/666666 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes