Beantwoorden
OrbeaBoy
Experienced Weetjesweter
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Oneplus 13R: niet geleverd door PostNL, wat nu?

Op 13/01/2025 toestel aangekocht en betaald in Telenet verkoopspunt.

Op 14/01 bevestigingsmail dat toestel in het verkoopspunt gaat geleverd worden op dinsdag 14/01/2025 tussen 12h45 en 16h45.

Dit toestel is daar nooit aangekomen. 

Als ontvanger kan je bij PostNL geen klacht aanmaken, doch de mensen van het verkooppunt hebben deze case aangemaakt. 

Ondertussen bij telenet een klacht aangemaakt en ook een Casenummer Ontvangen. S-33701177

Reeds een Ontvangersverklaring ondertekend (23/01/, dat indien het toestel alsnog zou aankomen ik dit in ongeopende verpakking zou terugsturen.

Na vele telefoontjes en mailtjes ( die niet beantwoord worden ) krijg ik steeds te horen dat er een onderzoek is gestart. 

Bij de aankoop was er een gift actie voor een smartwatch, doch op het formulier moet de Imeicode vermeld worden. Hoe ga ik dit nog kunnen aanvragen zonder toestel in mijn bezit.

Hoe met het nu verder, ben einde raad , wat kan ik nog meer doen om alsnog dit toestel te ontvangen.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Oneplus 13R Niet geleverd door PostNl

Tags (1)
3 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Dien een bijkomende klacht in bij Telenet voor dat probleem en stel Telenet hiervoor verantwoordelijk. Jij hebt immers deze aankoop gedaan met de gedacht aan die smartwatch. Als door toedoen van een onderaannemer (PostNL) je het toestel niet tijdig krijgt en je hierdoor schade hebt (het niet krijgen van de smartwacht aan de voorgestelde voorwaarden) dan verhaal je die extra kost bij Telenet. Krijg hierop geen antwoord van Telenet of een antwoord dat je vraag niet volledig voldoet, dien dan klacht in bij de Ombudsdienst Telecommunicatie.  Je behoudt in elke correspondentie naar Telenet en naar de Ombudsdienst dat je een contract aangegaan bent bij Telenet voor het toestel dat je aankocht met inbegrip van het voordeel van de smartwatch. Ofwel kan Telenet u dat tijdig bezorgen ofwel krijg je uw geld van de bestelling terug (dit krijg je in elk geval) en bovendien het bedrag dt je nu extra moet uitgeven om dat voordeel van de smartwatch te bekomen. Dit is gewoon de uitvoering van een aangegaan contract tussen u en Telenet. 

FrederikC
Moderator
Een bus vol! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Hoi @OrbeaBoy 
Het is uiteraard nooit prettig dat je toestel niet aangekomen is 😞
Zoals @janne_man aangeeft, mag je dit ook doorgeven als een aparte klacht. De registratieperiode voor deze promoties loopt wel even, dus kijk zeker even tot wanneer je de promotie aan kan vragen. Wie weet kan je dit nog via de gewone weg nadat je het nieuwe toestel ontving!
Lukt dit niet meer, dan kan je via de achterliggende dienst een tweede case aan laten maken. Laat mijn collega's hier zeker het eerste casenummer bij vermelden, en geef aan dat je door de problemen uit de eerste case een bijkomende promotie misliep. Mijn collega's achterliggend kunnen dan contact opnemen met OnePlus om te kijken of we dit achterliggend voor jou kunnen aanvragen, of kijken hoe we dit op een andere manier kunnen oplossen. 
Hou wel rekening met een verwerkingstermijn van enkele werkdagen. We zijn voor zulke dossiers ook afhankelijk van onderzoeken bij bv PostNL en correspondentie met OnePlus. Daar kan helaas wel wat tijd over gaan.

Groetjes!

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFrederik | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

(Reeds een Ontvangersverklaring ondertekend (23/01/, dat indien het toestel alsnog zou aankomen ik dit in ongeopende verpakking zou terugsturen)

Het toestel is verloren gegaan  er zal een terug betaling gebeuren zal op einde van de maand zijn duurt altijd een tijdje

Dit is het stappen plan als je toestel verloren gaat

Het komt in orde