24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb eind oktober 2024 een iPhone 16 Pro gekocht met de klantenkorting via de webshop van Telenet.
Op kerstdag kon ik plots geen verbinding maken met mijn simkaart. Even dacht ik dat het aan de sim lag aangezien deze al enkele jaren oud is, maar toen ik mijn simkaart in een andere iPhone stak werkte deze wel, en toen ik een andere simkaart in mijn iPhone stak, kon deze ook niet gevonden worden. Het probleem ligt dus bij de iPhone.
Omdat ik deze heb gekocht bij Telenet was ik dus genoodzaakt om deze binnen te brengen bij een Telenet Checkpoint en niet bij bijvoorbeeld Lab9. Zo gezegd, zo gedaan, maar ik ga deze dus 3 à 4 weken kwijt zijn! En ik moest eerst 59 euro betalen om de iPhone op te sturen maar die zal ik wel terugkrijgen als de iPhone onder garantie kan hersteld worden.
Zijn er hier mensen die een gelijkaardige ervaring hadden met de herstelling onder garantie via Telenet? Hoe vlot verliep het totale proces?
Tip (die je hopelijk niet meer nodig hebt in de toekomst), indien een Apple toestel nog geen jaar oud is kan je het meteen bij Apple binnenbrengen voor fabrieksgarantie (Apple’s Eenjarige Beperkte Garantie)
Ik was dit eerst van plan, maar ik belde om zeker te zijn eens naar de klantendienst van Telenet en die zei mij dat er meer dan waarschijnlijk kosten zouden worden aangerekend als ik eerst naar Lab9 zou gaan. Niet waar dus!
Ik had dus inderdaad eerst beter mijn huiswerk gemaakt. Vervelende les!
Klopt veel mensen weten dat niet
Bij samsung is er ook zo een overeenkomst je moet wel een afspraak in plannen
en verplaatsen naar een samsung winkel
Telefoon uit/aan zetten lost meestal alle problemen op...
Je kan toch een E-sim gebruiken, wat moet je met een Simkaart?
Je hebt gewoon 2 jaar Apple garantie...
Hoeft niet via Telenet...
Als je hem bij Apple Store Brussel had gebracht,(afspraak) had je gelijk met nieuwe naar buiten gelopen, of probleem opgelost...
@marcel3X schreef:Je hebt gewoon 2 jaar Apple garantie...
Hoeft niet via Telenet...
Dat is niet juist. Je hebt als consument 2 jaar garantie via de verkoper (dat is enkel Apple z’n verantwoordelijkheid als je rechtstreeks bij Apple koopt). Apple geeft overigens wel 1 jaar fabrieksgarantie (waarbij je rechtstreeks bij hen terecht kan)
Vandaag mocht ik eindelijk om mijn herstelde iPhone gaan, na bijna 4 weken.
Er werd een volledige board swap gedaan: nieuwe batterij, nieuw moederbord en nieuwe True Depth camera. Zelfs het scherm is vernieuwd. Ze konden toch even goed een neiu3 gegeven hebben 🙂 Soit, het probleem is opgelost!
Denk eraan dat de vier weken dat je niet kon beschikken over je toestel niet meetellen in de wettelijke waarborg. Deze termijn verlengt met het aantal dagen tijdens dewelke je niet kon beschikken over je toestel. Let wel dat je daarover bewijs hebt.