Gelukkig Nieuwjaar!

Onze beste wensen voor iedereen! Hier blikken we even terug naar het afgelopen jaar en kijken we vooral ook uit naar een fantastisch 2026 met jullie op De Netweters.
Beantwoorden
Framboos
Freshman Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Samsung A41 en AT&T netwerk

Voor mijn reis naar Amerika zou ik een AT&T Prepaid Simkaart aankopen .

Maar nu lees ik op een link ivm AT&T netwerken  dat dit niet zou werken op mijn smartphone.

Staat niet op de lijst :

https://www.att.com/scmsassets/support/wireless/devices-working-on-att-network.pdf

Ergens op een andere site (weet niet meer waar...) had ik gelezen dat dit wel zou lukken.

Wie weet hoe het nu in mekaar zit ?

0 Likes
6 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Het is praktisch onmogelijk voor een operator om elk type apparaat te testen, deze lijst geeft gewoon aan welke apparaten ze zelf getest hebben.

De grote vraag is; ondersteunt het apparaat de juiste frequentie banden voor 5G en/of LTE. Deze verschillen namelijk per land.

Volgens deze tool zijn er slechts 2 4G frequentiebanden die overeenkomt tussen je toestel en het AT&T netwerk. Dat zou dus inderdaad wel eens voor problemen kunnen zorgen.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

AT&T is zijn 3G netwerk aan het uitschakelen (waarschijnlijk ze er inmddels zelfs al klaar mee).

Gezien jouw GSM geen 5G heeft, zul je dus gebruik moeten maken van het 4G / LTE netwerk.

AT&T gebruik de volgende frequenties

• 700 MHz: Bands 12/17/29
  • 850 MHz: Band 5
  • 1900 MHz: Band 2
  • 1700 MHz /2100 MHz: Bands 4/66
  • 2300 MHz: Band 30

Bron: https://www.att.com/support/article/wireless/KM1008740/

Volgens informatie die ik op tweakers vond zou jouw GSM de volgende frequenties voor 4G kunnen gebruiken:

4G FDD LTE B1(2100), B3(1800), B5(850), B7(2600), B8(900), B20(800), B28(700)
4G TDD LTE B38(2600), B40(2300), B41(2500)

Bron: https://tweakers.net/pricewatch/1545114/samsung-galaxy-a41-zwart/specificaties/

Het zou dus geen probleem mogen zijn om een AT&T kaartje te gebruiken in jouw GSM en te telefonerem op het 4G netwerk.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! Krak 2018

@Arnie 

Wanneer ik jou beide tabellen crosscheck zie ik maar één overeenkomst: band 5 in de 850 MHz.

Dan zou het al moeten lukken dat net dat kanaal gebruikt wordt in de zone waar TS naartoe wil ....

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Ja, je hebt wellicht gelijk. Theoretisch zou het moeten werken, maar met zo een beperkte gemeenschappelijkheid tussen de frequenties van AT&T en hetgeen de gsm ondersteund zou dit problemen kunnen geven.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Ik bedank in ieder geval al de "antwoorders", maar zie nu eigenlijk door het bos de bomen niet echt....

Volgens sommigen lukt het , volgens anderen niet....

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! Krak 2018

@Framboos 

Het is eigenlijk simpel: er is in de VS slechts één kanaal (van de vele), zijnde band 5 in de 850 MHz, dat AT&T gebruikt dat compatibel is met uw foon. Je moet dus het geluk hebben dat AT&T net dat kanaal gebruikt in de streek waar jij naartoe gaat.

Ik weet niet of die tabellen publiek beschikbaar zijn bij AT&T

Bovendien, ga je op één locatie vertoeven of ga je rondreizen? In dat laatste geval is de kans zeer groot dat je grotendeels geen connectie zal kunnen maken.

EDIT: volgens de tabel uit de link van @WG94 is jouw foon eveneens compatibel met een tweede kanaal dat AT&T gebruikt:

B4 (1700/2100 AWS1). Dat verdubbelt al uw kans op connectie 😉

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.