Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet One Number voor je smartwatch


@remcotorken  schreef:

Als ik een smartwatch (LTE) zou aanschaffen, kan ik dan met de eSIM hetzelfde nummer nemen als het nummer van mijn smartphone? En indien ja, dan hangt dit gewoon vast aan mijn bestaan gsm-abonnement dat ik momenteel heb voor mijn smartphone?


Blijkbaar kan het nu al 😊

Onder de naam "Telenet One Number" kan je je mobiele nummer op je gekoppelde smartwatch gebruiken. Je hebt er een WIGO- Yugo- of Klik abonnementvoor nodig, en WatchOS 7.1:

bron: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=80&t=59335

 

PS. Ik vind hierover nog geen informatie op de Telenet site. Primeur voor Userbase 😋?

 

Split met originele topic door Suzy (admin) | Reden: eSIM voor smartphones apart

78 reacties
BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

@Suzy

Heb samsung watch3 LTE bij Telenet gekocht.

Helaas kan esim op de smartwatch niet ingesteld omdat wifi calling op mijn gsm toestel (Google Pixel 4a) niet ondersteund wordt door telenet.

Waarom is die wifi calling op de telefoon eigenlijk nodig om lte op de smartwatch te laten werken?

Zal dit in de toekomst wel mogelijk worden?

0 Likes
HansS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Telenet One Number voor je smartwatch

Contact gehad met Samsung medewerker die zelfs het volgende meegaf: we verkopen nog geen LTE toestellen in België. Onze software ondersteunt dit nog niet in de Benelux.

0 Likes
DidierDW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Dat hebben ze mij ook verteld. Maar dat is foute info, want Telenet is verdeler van de toestellen. Ik heb het ondertussen werkend gekregen. Ik heb een Samsung s21 aangeschaft en daarmee zonder problemen kunnen installeren. Het belangrijkste is dat Telenet vowifi voor je toestel ondersteunt..

0 Likes
BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

Helaas ondersteunt Telenet de VoWifi niet voor mijn toestel.
Weet er iemand of die VoWifi echt nodig is om de LTE op de smartwatch te gebruiken of is dat enkel nodig om de eSim op de smartwatch te krijgen ?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet One Number voor je smartwatch

VoWifi is iets helemaal anders.

Het is bedoeld om met je smartphone te bellen over een wifi signaal, als oplossing voor plekken waar er geen of te zwak gsm signaal is.

 

Dit heeft op zich niets met smartwatches te maken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DidierDW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Steven, lees je dan eens goed in over Telenet one number. Vowifi is echt wel nodig in het activering proces van Telenet one number op de smartwatch. 

0 Likes
BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

ik snap ook niet waarom, maar Telenet helpdesk vertelde me dat de one number activatie op mijn smartwatch niet kan omdat VoWifi niet door Telenet ondersteund wordt voor mijn telefoon (Google Pixel 4a).
Vandaar dat ik me afvraag of die VoWifi enkel nodig is voor de activatie of ook om de LTE op de smartwatch achteraf te gebruiken.
Als het enkel is voor de activatie zou Telenet toch een andere procedure kunnen bedenken (zoals scannen van een QR code) om de eSim data op de smartwatch te krijgen.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet One Number voor je smartwatch


@DidierDW  schreef:

Steven, lees je dan eens goed in over Telenet one number. Vowifi is echt wel nodig in het activering proces van Telenet one number op de smartwatch. 


Help me eens als je wil? Gezocht op de Telenet site, maar (nog) niet gevonden.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DidierDW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

VoWifi wordt enkel gebruikt tijdens de activatie. Nadien mag en kan het gerust terug uitgeschakeld worden. De info dat dit nodig is wordt enkel verschaft als je op problemen botst tijdens de activatie. Vandaar dat ik in een van mijn vorige posts dit aankaart als moedwillig foute info verschaffen om toch maar horloges te kunnen verkopen. Mijns inziens moet de procedure ook mogelijk zijn zonder Vowifi

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet One Number voor je smartwatch

Heb je ergens een link waar Vowifi vermeld wordt ivm cellular activatie van een smartwatch?

 

Een Apple Watch bel bijv over wifi via de Iphone ipv zelfstandig als de Iphone in de buurt is. Maar dit is om batterij te besparen.

Zie https://support.apple.com/nl-be/HT207578 , “verbinding maken met een mobiel netwerk “.

 

De vowifi service, aangeboden door een telecom operator voor bepaalde toestellen, is iets helemaal anders en imho helemaal niet nodig voor cellular activatie van een smartwatch.

 

Een link met uitleg zou helpen.

 

Volgens mij verwar je VoWifi met VoLTE.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

Hi Steven,
zo een link heb ik niet, het is wat Telenet helpdesk me zei omdat het niet lukt om mijn mobiel abonnement aan mijn smartwatch te koppelen.
Dat koppelen gebeurt vanop de 'Galaxy Wear' app op mijn smartphone (Pixel 4a), wanneer ik daar 'Een mobiel abonnement instellen' doe, krijg ik de melding 'Telenet biedt geen mobiele abonnementen voor uw horloge'. Mijn horloge is een Galaxy watch 3 LTE, gekocht bij Telenet.
Na meermaals en lang bellen met de helpdesk was hun conclusie dat de activatie niet kan omdat VoWifi niet kan met mijn smartphone ....

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet One Number voor je smartwatch

Ik zou die info niet voor waar aannemen.

Ik doe het alleszins zeker niet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DidierDW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Screenshot_20210429-083519_WhatsApp.jpg

Steven, die info klopt gewoon. Ik heb ook proberen actieveren op mijn Pixel 5. De enige reden waarom het niet lukte is inderdaad dat VoWifi niet kan geactiveerd worden op een Google telefoon in combinatie met Telenet. Ik heb uiteindelijk een de activatie geprobeerd met een Samsung Galaxy S21 waar ik VoWifi kon aanzetten en de activatie zonder problemen kon doorlopen.

 

OffTopic: Ik vind touwens dat je je zeer pedant opsteld ten opzichte van mensen die dit probleem reeds gehad hebben en anderen op de goede weg proberen helpen met correcte uitleg.

 

0 Likes
BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

Bedankt voor jullie feedback !

 

Ik blijf met de vraag zitten of Telenet echt geen andere manier zou kunnen aanbieden om die activatie te doorlopen om de klanten met een toestel waarvoor ze VoWifi niet ondersteunen toch te helpen.
Op de webpaginas waar ze die LTE smartphone verkopen wordt er nergens melding gemaakt dat die maar met bepaalde telefoons werkt. Ook op de chat bij de aankoop werd gezegd dat het met alle smartphones werkt.

Hierin stelt Telenet me dus wel erg teleur, maar ik heb geen idee hoe ik het kan oplossen... vandaar dat ik hier bij 'Netweters' naar meer info op zoek ben.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet One Number voor je smartwatch


@DidierDW  schreef:

OffTopic: Ik vind touwens dat je je zeer pedant opsteld ten opzichte van mensen die dit probleem reeds gehad hebben en anderen op de goede weg proberen helpen met correcte uitleg.

 


@DidierDW 

dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik snap oprecht niet wat VoWifi hiermee kan te maken hebben.

Jij vroeg om me “in te lezen”. Na vruchteloos zoeken op het internet vroeg ik je dan om een link.

Niet om je ongelijk aan te tonen, maar wel om voor mezelf te kunnen leren, waarom dit nodig zou zijn. 

Ik ben nog altijd niet overtuigd. Het feit dat de koppeling werkt met een telefoon die Vowifi ondersteunt, terwijl het met een andere (zonder Vowifi) niet werkt, toont nog niet aan dat beiden met elkaar te maken hebben.

Het kan wel een aanwijzing zijn.

 

Mijn bedoeling is niet om mijn gelijk te halen of jouw ongelijk te bewijzen. Wel om een gefundeerde uitleg te vinden naar het waarom.


Ik kan verkeerd zijn, ik heb geen probleem om zoiets toe te geven.

Maar ik wil dan wel een bron hebben die dit staaft.

 

Je screenshot bevestigt je stelling.
Ik geloof je nu ook wel.


En ik apprecieer 100% dat je andere Netweters wil helpen. Mocht dit anders lijken, dan wik ik dit bij deze ontkrachten. 😉

 

grtz,

Steven


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.