Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet One Number voor je smartwatch


@remcotorken  schreef:

Als ik een smartwatch (LTE) zou aanschaffen, kan ik dan met de eSIM hetzelfde nummer nemen als het nummer van mijn smartphone? En indien ja, dan hangt dit gewoon vast aan mijn bestaan gsm-abonnement dat ik momenteel heb voor mijn smartphone?


Blijkbaar kan het nu al 😊

Onder de naam "Telenet One Number" kan je je mobiele nummer op je gekoppelde smartwatch gebruiken. Je hebt er een WIGO- Yugo- of Klik abonnementvoor nodig, en WatchOS 7.1:

bron: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=80&t=59335

 

PS. Ik vind hierover nog geen informatie op de Telenet site. Primeur voor Userbase 😋?

 

Split met originele topic door Suzy (admin) | Reden: eSIM voor smartphones apart

78 reacties
BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

Het probleem is om de one number aan de praat te krijgen op de samsung galaxy watch 3 LTE.

Dat kan blijkbaar alleen als je ook een samsung smartphone hebt.

Dat wordt door Telenet nergens vermeld.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet One Number voor je smartwatch

Ok duidelijk nu.

Zo is het ook met de Apple Watch, werkt enkel in combinatie met een Iphone. https://www.google.be/amp/s/www.macworld.co.uk/how-to/apple-watch-without-iphone-3803257/%3famp

Wie moet dat vermelden? Telenet of de fabrikant? Ik neig naar het laatste.

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

iPhone/iWatch is toch een ander verhaal dan Samsung Galaxy watch en android smartphones.
Samsung claimt wel compatibel te zijn met andere telefoons, op voorwaarde dat de provider de nummer activatie aanbiedt:

BMo_1-1622104138497.png

Ik neig dus te denken dat Telenet dat toch zou moeten vermelden.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet One Number voor je smartwatch


@BMo  schreef:

iPhone/iWatch is toch een ander verhaal dan Samsung Galaxy watch en android smartphones.
Samsung claimt wel compatibel te zijn met andere telefoons, op voorwaarde dat de provider de nummer activatie aanbiedt:

 

Ik neig dus te denken dat Telenet dat toch zou moeten vermelden.


Ok, dit wist ik niet. Dat verandert idd de situatie.
Ik ga bijgevolg akkoord dat het in het voordeel van de klant zou zijn als Telenet ofwel

- deze info duidelijk vermeldt

- het technisch mogelijk maakt om de activatie mogelijk te maken met non-Samsung smartphones


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Famco
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet One Number voor je smartwatch

Ik wil een Samsung active 2 lte die bij Telenet gekocht is aan de praat krijgen via een Huawei p30 smartphone.. Alleen lukt het niet om de esim setup te doen.. Ik krijg altijd de melding dat telenet geen abonnement heeft voor mijn horloge.. En daar beweerde helpdesk dus gisteren dat je die setup enkel via een samsung telefoon zou kunnen doen... 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet One Number voor je smartwatch

Dan zit je blijkbaar in hetzelfde schuitje als @BMo 🙁


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet One Number voor je smartwatch

@Suzy  

Is er al wat meer bekend over de E-sim , Telenet one number , voor de gsm toestellen ? 

Denk dat er net als ik nog vele zijn die wachten tot de E-sim beschikbaar is op de smartphones in plaats van de smartwatches. Persoonlijk kijk ik er al naar uit om dit te activeren op mijn toestel.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ace64
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Sinds een paar weken mijn galaxy active 2 one number kunnen activeren met een samsung smartphone en daarna gekoppeld met mijn huawei mate 20 pro. Lukte perfect, echter als ik probeer te bellen met mijn watch, die 4g ontvangst heeft, zegt hij dat bellen via 3g niet mogelijk is, en is hij inderdaad overgeschakeld op 3g! Nochtans is de 4g ontvangst optimaal. Iemand een idee?

0 Likes
Ace64
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Activeren met samsung phone en nadien koppelen met andere lukt inderdaad, wel omslachtig, maar heb hetzelfde gedaan.

BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

@Ace64  you made my day !

 

Net Samsung telefoon van mijn dochter geleend, hele setup doorlopen (zonder problemen) en daarna opnieuw Samsung Watch met mijn Pixel 4a gekoppeld en eSim data is op smartwatch blijven staan 🙂

 

@Suzy  misschien een idee om deze service in de telenet shops aan te bieden voor diegenen die niet onmiddellijk een Samsung telefoon kunnen lenen ?

DidierDW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Misschien een domme vraag. Ik dacht dat bij het koppelen aan een ander toestel de watch zichzelf reset. Klopt deze aanname? Zo ja doe je dan iets speciaal om de sim te behouden?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet One Number voor je smartwatch

@DidierDW  

Domme vragen zijn er niet hé daarom is dit forum er om te helpen 🙂 

 

Om een antwoord te geven op je vraag , het kan zijn dat de smartwatch een reset doet. Maar ik merk ook op mijn smartwatch ( Apple ) dat zodra je aan een toestel koppelt dat deze vraagt om de 'backup' terug te zetten. 

 

Dus het kan zo maar mogelijk zijn dat je de smartwatch terug kunt koppelen maar met behoud van gegevens. 

 

Bij mijn oude samsung smartwatch werd deze elke keer 'gereset' om te koppelen aan het toestel. Of dit in de nieuwe modellen nog is geen idee want gebruik enkel nog Apple. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

Ik dacht dat ook, daarom had ik nog niet geprobeerd met de omweg via de samsung. Tot ik hier las dat dit bij @Ace64 gelukt was. 

Blijkbaar blijft de esim data bewaard na koppelen met nieuwe telefoon, voorts lijkt hij wel een reset te doen. 

0 Likes
Glenner05
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

Dit is mijn theorie:

 

Volgens mij kan de samsung watch 3 in combinatie met een telenet esim (onenumber) enkel bellen via 4g (volte).  Indien je een smartphone hebt die niet compatibel is met telenet volte zal je dus ook geen volte geactiveerd hebben op je telenet simkaart profiel.  En dus kan je als gevolg daarvan ook niet de esim van je watch 3 lte activeren.

 

Ik heb een samsung s20+ en een watch 3 lte, en had dus volte actief op mijn toestel.  Ik kon dus zonder enig probleem mijn watch 3 activeren.  In eerste instantie dacht ik dat alles probleemloos werkte.  

 

Na een tijdje begon ik echter door te hebben dat er soms oproepen niet doorkwamen als ik enkel met mijn watch op stap was.  Toeval dacht ik, maar na een tijdje had ik door wat er aan de hand was.  Vanaf het volte symbool op de watch verdween, omdat ik bv te weinig 4g bereik had op de watch, of hij teruggevallen.was op 3g kon ik niet meer bellen of gebeld worden via.dz watch! Ik kreeg bij testen ook de melding dat bellen via 3g niet toegestaan was, zoals sommigen van jullie al ondervonden.  

Daar ligt dus het probleem.   De esim van telenet kan enkel over volte (bellen via 4g) telefoneren.

 

Voor mij is dat een groot probleem, omdat ik nooit echt kan vertrouwen dat al mijn oproepen zullen doorkomen (ik heb regelmatig wachtdienst, ga veel joggen zonder gsm enz...)

 

Ik heb uiteindelijk via het werk een proximus esim aangeschaft,  die moet je activeren via een qr code te scannen in de wearable app (er is een truuk om die scan optie te forceren) en voila, ik kan nu wel bellen indien ik toevallig.zonder volte val in gebieden met weinig bereik.

Het enige wat je.wel mist dan is een naadloze overgang van gebeld worden op je gsm en smartwatch tegelijkertijd.  Je hebt immers een ander smartwatch nummer.  Ik heb via tasker een automatische doorschakeling.geprogrammeerd naar mijn smartwatch nummer indien de bluetooth verbinding wordt onderbroken. Werkt quasi evengoed en veel betrouwbaarder dan die telenet onenumber.

 

Dus de conclusie is, het klopt dat je smartphone volte op telenet actief moet hebben, je smartwatch krijgt immers hetzelfde profiel en heeft volte nodig om te bellen.  Je zou wel kunnen proberen om via telenet te vragen om volte te activeren je profiel, zelfs indien je smartphone zogezegd niet compatibel is.

0 Likes
paulus
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenet One Number voor je smartwatch

Wanneer gaan jullie andere fabrikanten ondersteunen?

Tags (1)
0 Likes