24757
netweters
|
152420
antwoorden
|
20701
vragen
|
Hoi iedereen
Sinds vorige week heb ik gemerkt dat de locatie van mijn smartphone niet klopt als ik thuis ben.
Ik woon in Westerlo maar volgens mijn smartphone zit ik telkens in Genk. Als ik mijn mobiele data gebruik, klopt mijn locatie wel.
Dat het dus iets met de modem te maken heeft, ben ik vrij zeker van. Heb hem al herstart, maar geen resultaat.
Het gekke is wel dat bij andere gezinsleden de locatie wel steeds juist is.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Groetjes!
Welke smartphone is het juist?
Staat je tijdszone wel goed ingesteld? Deze moet op automatisch staan.
In welke app bepaal je de locatie?
Indien Google maps bekijk deze pagina eens. Daar staat voor zowel Android, een computer en een iPhone uitgelegd hoe je de nauwkeurigheid van de locatie kan instellen
Voor beter begrip lees ook eens op https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS
@Ex-Netweter
Dit heeft absoluut niets met de modem te maken. De modem heeft geen gps functies.
Dit ligt eerder aan je toestel. Je kunt een app downloaden zoals gpsfix (android), deze zal je gps locatie juist zetten.
@MarioD@ schreef:@Ex-Netweter
Dit heeft absoluut niets met de modem te maken. De modem heeft geen gps functies.
Dit ligt eerder aan je toestel.
Dat zou ik niet durven zeggen. Ik meen me een geval op dit forum te herinneren waar de gebruiker een weer app had die telkens de verkeerde locatie aangaf op het thuisadres. Elders werkte het wél goed. Ik meen dat de oorzaak van dat specifiek probleem was dat de modem verbinding maakte via een bepaalde node oid.
Helaas verklaart dit echter niet dat het bij de andere gezinsleden wél werkt...
De modem is wel op de juiste node anders zou deze voor niemand van de gezinsleden werken . Een modem op de verkeerde node zie je aan een bepaalde ledstatus op de modem en ga je thuis geen diensten hebben zoals Internet en telefoon en ook geen interactiviteit op je digibox /digicorder . De andere gezinsleden hebben waarschijnlijk geen probleem met de gps lokatie op hun toestel. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn werk gsm. De app registreerde mijn vertrek lokatie en terug lokatie op dezelfde adres terwijl ik ver van huis was. Met de app gps fix was dit verholpen.