Beantwoorden
Fragun
Freshman Beetjesweter
Primeur! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

2.4ghz 5ghz splitten

Hoi

Ik heb onlangs een 3d printer aangeschaft
Deze is normaal gezien perfect bestuurbaar via WiFi, maar jammer genoeg enkel via continu 2.4ghz signaal

Mijn F@ST3896LG-TN-modem wilt geen zulks signaal sturen, waardoor deze printer dus onvindbaar is

Hoe los ik dit op?

3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

2.4ghz 5ghz splitten

Bellen naar de helpdesk (015 666 666), technische dienst, hopen dat je iemand capabel aan de lijn krijgt, je situatie uitleggen en vragen of ze het signaal (tijdelijk) willen beperken tot 2.4 GHz.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Fragun
Freshman Beetjesweter
Primeur! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

2.4ghz 5ghz splitten

Tijdelijke oplossing is niet van toepassing denk ik

Printer moet continu verbonden zijn met 2.4ghz, anders kan ik er geen verbinding mee maken via pc of telefoon

Is het eventueel een oplossing op bv een 2.4ghz wifi-router in de buurt van pc en printer te plaatsen? En deze 2 daar op laten verbinden volcontinu?

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

2.4ghz 5ghz splitten

De modem zendt beide signalen, 2.4 en 5 GHz, tegelijk uit, maar met dezelfde SSID (netwerknaam). Hierdoor heeft jouw printer moeite om 2.4 uit het signaal te halen. Als Telenet tijdelijk het signaal enkel op 2.4 zet, dan kan jouw printer verbinden. Daarna springt het signaal terug op 2.4 en 5, maar blijft jouw printer verbonden met 2.4.

(Maar je moet me niet geloven hoor. 😁)

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.