24748
netweters
|
152298
antwoorden
|
20689
vragen
|
Je hebt bij de installatie de keuze om de bestaande naam en psw te behouden
Volgens mij niet nodig als je kiest om de bestaande te behouden
Dat kan
Klopt had ik toch ook gezegd? Maar werd niet aanbevolen.
Maar zou je wel zelf kunnen testen.
Kan er iemand eens een installatie gids posten voor ik ze bestel kwestie van voorbereid te zijn🙂
Er is niet echt een installatie gids voor. Alles gaat via de telenet app.
De serial nummer scannen, inpluggen en de rest doe je mee de app.
Heb vrijdag de uitnodigingsmail ontvangen en meteen de pack met twee extra pods besteld. Heb een One-pakket, gebruik momenteel twee Telenet Wifi-boosters. Ben zeer benieuwd naar de nieuwe Mesh-Wifi oplossing van Telenet
Beste, ik heb de pods terug uit dienst genomen en wens deze terug in te leveren bij telenet. Probleem, de tweede pod staat ongeveer 12m verwijderd van de 1é en de ontvangst en bijhorende snelheid is onvoldoende (de verbinding valt gewoon uit) dit was ook wel te verwachten aangezien de producent van de pods zelf aangeeft dat het max bereik 12m is zonder hindernissen. Helaas moesten bij mij ook enkel muren worden doorbroken.
Terug schakelen naar powerlines wordt bemoeilijkt omdat telenet de pods direct prioritair instelt in uw verbindingen. en helaas heb ik moeten vaststellen dat de wifi antenne in mijn modem ook de geest gegeven heeft. ik krijg namelijk geen verbinden meer met het internet via wifi.
Zelfs de speedtest van telenet stopt na enige tijd met het bepalen van de kwaliteit van mij wifi. Gelukkig is er een bedrade verbinding met de modem met mij apple airplay back-upschijf op deze manier kan ik verder gebruik maken van wifi binnen mijn woonkamer
Ik heb dit bericht naar de klantendienst gestuurd na eerder vandaag telefonisch contact zonder oplossing:
"360° Pods vandaag geïnstalleerd zonder probleem.<BR>Maar 1/ kan de modem niet meer configureren naar een afzonderlijk 2.4 en 5.0 kanaal. En dit heb ik nodig om mijn "slimme items" die met wifi 2.4 werken in te stellen. (schijnt niet meer mogelijk te zijn, bevestigd via telefonisch contact)<BR>2/ op aanraden van jullie tech dienst de wifi van de modem uitgezet, maar dat wil zeggen WiFree ook af staat. Graag zo snel mogelijk een oplossing voor de gescheiden kanalen."
Vooral het gescheiden kanaal is belangrijk, want nu heb ik enkele 'slimme lampen' die ik niet meer kan configureren. Alle oplossingen hiervoor zijn welkom...
Heb je bericht hierbij geplaatst aangezien dit topic over de pods gaan. Dus hier kan je al je bevindingen erbij zetten als er iets is.
Nu heb ik al wel hier een post voorbij zien komen dat het volkomen normaal is dat je wifi op de modem uitgeschakeld wordt. Dat wil dus ook zeggen dat je wifi kanalen dus niet te gebruiken zijn.
Denk ook niet dat er direct een oplossing is want de pods staan in test fase en zullen dus aan de hand van de 'commentaren' hier bekeken moeten worden.
Ondertussen heb ik ook een mail mogen ontvangen en ben ik afwachting van mijn pods. Dan kan ik ook eens een aantal testen doen maar vooralsnog heb ik ze niet ontvangen.
Geraak je niet meer in je modem langs mijn telenet?
Om deze eventueel te resetten en de wifi terug in te schakelen?
Bij mij werd automatisch 'één wifi-netwerk' ingesteld, dat het wifi kanaal van de modem automatisch werd afgezet weet ik niet. 1/ via de telefonisch contact werd mij gezegd dat gescheiden kanalen niet meer kan. En dat heb ik nodig om mijn iPhone met 2.4 te verbinden, nu kan ik mijn slimme lampen (die nu geen reactie meer geven) niet meer configureren. 2/ er werd, ook telefonisch, aangeraden om de wifi op de modem af te zetten.
Jawel, maar gescheiden kanalen lukt niet meer.
Dan zou ik toch zeggen om de pods tijdelijk niet te gebruiken als het een probleem vormt in je netwerk. Je kan dan eventueel wachten op een oplossing of je blijft ze gebruiken tot er ook een oplossing is maar dan dien je op deze manier door te werken zoals het nu is.
tja, dan kan ik 2 dingen doen, ofwel een extra AP of de Pods er terug af. De vraag is, kan ik dan gewoon naar de mijn vorige opstelling?