Beantwoorden
Eleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

360°pods raken maar niet geïnstalleerd + Apple Homepod

Al jaren aan het sukkelen met WiFi hier in ons huis. Met 4 Accesspoints lukte het een beetje om toch overal WiFi te krijgen. Echter, de nieuwe Apple Homepods kon ik maar niet koppelen. Apple gecontacteerd: het lag aan de internetleverancier.
Telenet gebeld, probleem uitgelegd. Hun oplossing? In plaats van de Accesspoints nemen we best de 360°pods en dan gaat alles opgelost zijn. 
Vandaag kwam dan eindelijk de technieker. De modem gaf immers ook geen WiFi dus heeft hij die dan ook maar vervangen. 
Na een uur moest ik hem uitschrijven uit het systeem: hij kon maar niet op het internet dus vertrok hij naar een volgende klant. Die 360°-pods waren wel ingestoken maar werkten voor geen 100m. De modem gaf ook nog niets van internet. 
Daar zit je dan: vraag je voor beter internet, krijg je geen internet. 
Na twee uren te wachten op internet teruggebeld naar de technische dienst. Zij wisten van geen 360°-pods bij mij, zagen niets staan in het systeem. En ook al waren ze intussen al twee uren ingestoken, niets werkte. Na aanpassingen via Telenet zelf, had ik wel eindelijk internet via de modem. 
Maar we zijn nu 12u later en de 360°-pods werken nog steeds niet, ook al zijn ze verbonden met een UTP-kabel. 
Ik heb dan maar terug een Access-point ingestoken waardoor ik nu wel wat Wifi heb, maar het is dus niet door die befaamde 360°-pods. 
Heb ook geprobeerd de Apple Homepod te configuren, maar ook die weigert geconfigureerd te geraken. 
Ik sta nog verder van huis dan gisterenavond. 
Hoe kan ik die 360°-pods aan de praat krijgen én mijn Apple Homepod eindelijk configureren? 

4 reacties
DanteE
Moderator
Berichten: 3
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

360°pods raken maar niet geïnstalleerd + Apple Homepod

Is er iemand die @Eleke kan helpen met haar vraag over haar 360° pods?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDante | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

360°pods raken maar niet geïnstalleerd + Apple Homepod

@Eleke dat lijkt me allesbehalve de ervaring die je had gewild na het bezoek van een Telenet technicus. Mij lijkt het dat de wifi-pods niet correct op je account zijn toegevoegd. Via onze community gaan je mede-Netweters je hier helaas niet mee kunnen helpen. Je neemt beter terug contact op met de klantendienst, eventueel via WhatsApp of Messenger. Dan kan je verwijzen naar je uitleg hier en kunnen ze het hopelijk voor je nakijken, zonder dat je zelf opnieuw aan de lijn moet wachten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Eleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

360°pods raken maar niet geïnstalleerd + Apple Homepod

Ik heb inmiddels terug met Telenet én Apple contact gehad. Hun oplossing? Alles uittrekken en enkel met de modem proberen om de homepod mini van Apple te installeren. Guess what, het werkt niet. Daarna terug de 360° pods ingestoken: sindsdien werken 2 van de 3 helemaal niet meer. Helemaal niet tevreden. Toestellen raken niet geînstalleerd

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

360°pods raken maar niet geïnstalleerd + Apple Homepod

@Eleke Heb je al eens gedacht om een eigen mesh systeem te gebruiken, want voor apple home en homepods heb je toch wel een goed eigen netwerk nodig en ik betwijfel of telenet dit wel kan geven. ik heb het ook ooit 2 weken geprobeerd met de telenet modem toen mijn eigen router defect was.

Voor je thuisnetwerk zou ik zorgen voor een eigen netwerk die je dan gewoon met een utp verbind met de telenetmodem