Beantwoorden
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Dit is mijn derde router/modem hgw van telenet op enkele maanden tijd.

Ik heb nu de hgw 3.1 docsis met wifi. wifi staat ingesteld op niet 1 netwerk maar 2.4GHZ en 5ghz appart.

Via "mijn telenet"  wil ik het kanaal wijzigen van de 5GHZ , (die trouwens heel vaak gewoon afwezig is), echter lukt dit niet. Het kanaal blijft gewoon op kanaal 100 staan.

Ik heb hiervoor verschillende keren naar de technische dienst gebeld, die dit trouwens blijkbaar ook niet konden wijzigen, en die me een total reset aanraadden. 

De total reset heeft niets gewijzigd, kanaal nog steeds op 100.

Na nogmaals de technische dienst telefonisch gecontacteerd te hebben, zeggen deze de hgw terug om te ruilen.

Dit zou dan de 4e hgw zijn op enkele maanden tijd zijn, met dezelfde problemen namelijk dat instellingen niet aangepast worden en dan met name de kanaal aanpassingen.

Ik heb de indruk dat het 5GHZ band niet erg stabiel is , zeer vaak wegvalt en problemen veroorzaakt ( bij mijn vorige hgw stond trouwens zonder reden de 5GHZ wifi gewoon open( zonder paswoord) ondanks wpa2 persoonlijk instellingen.

Is het de moeite om deze nogmaals te ruilen, of gaat dit probleem zich bij alle telenet hgw voordoen ?

Of verander ik best van provider met betere hgw?

 

Nog iemand dit probleem??? 

Tags (2)
0 Likes
76 reacties
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

het gaat er volledig over😰 echt hopeloze service

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie  met dat antwoord niet akkoord gaan he want de functie's zitten erin om samen te gebruiken. Dan kunnen ze net zo goed het eruit halen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

ik ben nog altijd aan de telefoon.... t mens verstaat er niks van en antwoord naast de kwestie

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

ze wil me absoluut overtuigen dat het werkt... doch geen kanaalaanpassingen mogelijk...

nu is ze effe raad gaan vragen😥

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

voilà, telefoongesprek beëindigt, ze gaan me terug contacteren , alles lap ...nogmaals dus.

echt pfffffft😱

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

k bedoel: allez... ( op zijn frans) lap😊

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

dus nog effe geen hgw ruiling ( raadde ze me aan nog niet te doen) , in afwachting van hun telefoontje terug.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie op hoop van goede zegen dan.....


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

ik ben echt heeeel benieuwd, want de functie kanaalaanpassingen wijzigen als optie in mijn telenet werkt bij mij echt niet... bij U wel dan?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie  bij mij gaat het niet heb een Docsis 3.1 E-router dus die heeft geen kanalen om aan te passen. 

Maar de reden dat het niet werkt is dat er technisch gezien iets niet correct in het systeem staat waardoor je modem niet helemaal herkend gaat worden. Door dat het systeem je modem niet helemaal herkend zullen er functies niet kunnen uitgevoerd worden. Zie het als je MAC adres niet opgeven dan werkt je modem ook niet. Dus de backoffice zal je modem eens moeten proberen opnieuw te provisioneren en dan opnieuw kenbaar moeten laten maken. Hopelijk loopt alles dan correct door en zal je alle functies kunnen gebruiken. Als dat niet het geval is dan is er een probleem met de modem op zichzelf maar ik ga ervan uit dat die goed getest is en dat het systeem de modem herkend. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie steek toch geen geld in die telefoon😠

Je kan met whatsApp chatte met Telenet medewerkers.

Vraag de Technische dienst.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@robatoras  het belet mensen niet om te bellen denk ik. En vaak kan je het dan beter uitleggen als in een berichtje. In dit geval zou ik ook gebeld hebben om het duidelijk uit te leggen. Maar het is ieder zijn keus hoe die de klantendienst contacteert. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

En wanneer gaan ze terug bellen,BENIEUWD

Waarom is er nog geen handleiding van de Compal CV8560E HGW 3.1 🤔

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Ja, sinds ik telenet heb, ben ik idd overgeschakeld naar een ongelimiteerd abo🙃

Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Voordien had ik dat niet nodig