Beantwoorden
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Dit is mijn derde router/modem hgw van telenet op enkele maanden tijd.

Ik heb nu de hgw 3.1 docsis met wifi. wifi staat ingesteld op niet 1 netwerk maar 2.4GHZ en 5ghz appart.

Via "mijn telenet"  wil ik het kanaal wijzigen van de 5GHZ , (die trouwens heel vaak gewoon afwezig is), echter lukt dit niet. Het kanaal blijft gewoon op kanaal 100 staan.

Ik heb hiervoor verschillende keren naar de technische dienst gebeld, die dit trouwens blijkbaar ook niet konden wijzigen, en die me een total reset aanraadden. 

De total reset heeft niets gewijzigd, kanaal nog steeds op 100.

Na nogmaals de technische dienst telefonisch gecontacteerd te hebben, zeggen deze de hgw terug om te ruilen.

Dit zou dan de 4e hgw zijn op enkele maanden tijd zijn, met dezelfde problemen namelijk dat instellingen niet aangepast worden en dan met name de kanaal aanpassingen.

Ik heb de indruk dat het 5GHZ band niet erg stabiel is , zeer vaak wegvalt en problemen veroorzaakt ( bij mijn vorige hgw stond trouwens zonder reden de 5GHZ wifi gewoon open( zonder paswoord) ondanks wpa2 persoonlijk instellingen.

Is het de moeite om deze nogmaals te ruilen, of gaat dit probleem zich bij alle telenet hgw voordoen ?

Of verander ik best van provider met betere hgw?

 

Nog iemand dit probleem??? 

Tags (2)
0 Likes
76 reacties
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Kan u kanalen handmatig wijzigen in uw mijn telenet ? En wordt dit effectief uitgevoerd? Benieuwd?

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie Het telefoon antwoord laat lang op zich wachten.

Ik vind veel maar niet de handleiding van de Compal CV8560E HGW 3.1

Orange doet dit wel met hun modems.(bezit link)

Dan kon je veel zelf oplossen🤔

 

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Ik kreeg een mailtje: problemen met wifi thuis? Volg onze tips:link naar hun website.

en onderaan een login die niet meer geldig is (vorig abonnement dat ik heb opgezegd)

🙄

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@robatoras  de backoffice zal zich er toch even over moeten buigen. Er gisteren voor gebeld geweest en dan kan dat tussen de drie en vijf werk dagen duren voor men terug contact opneemt. We weten niet wat er aan de hand is precies wat ik wel weet is dat de modem en het systeem samen niet functioneren. Het wil dus zeggen dat als er een opdracht wordt gegeven in 'mijn Telenet' het achterliggende systeem die handelingen niet wil opslaan. 'Mijn Telenet' en het draaiende systeem waar de backoffice mee werken en de klantendienst is 1 systeem te samen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie  dat mailtje kan je vergeten he je probleem is iets groter dan dat. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

EDA3BF7F-E03F-4E8A-9A52-13118D9F130F.jpeg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie  dat zijn standaard emails die gestuurd worden. Dus je hebt gebeld met een probleem en dat wordt standaard uitgestuurd. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie  schreef

Ik kreeg een mailtje: problemen met wifi thuis? Volg onze tips:link naar hun website.

en onderaan een login die niet meer geldig is (vorig abonnement dat ik heb opgezegd)🙁

 

Dat zegt voldoende van de  klantendienst🙄

Vraag om een technieker ligt het probleem bij Telenet,dan kost het niets🤔

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

gebruiksaanwijzingen zijn bijna overbodig: De webbrowser “mijn telenet “heeft zo weinig opties en de Beperkte opties die aanwezig zijn en Die zouden gewijzigd kunnen worden , zoals handmatig het kanaal wijzigen lukken niet allemaal. Probleem is voornamelijk de wifi 5Ghz , die gewoon koppig niets van wijzigingen doorvoert , vaak verdwijnt , Zonder wachtwoord openstaat en op een niet ingestelde bandbreedte zit(40mgz ipv 80mgz), en een ander kanaal dan hetgeen werd ingesteld)Het wachtwoord wijzigen en Wifinaam wijzigen lukt wel. 
ik heb daar echt geen gebruiksaanwijzing voor nodig. 

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Zoals ik reeds vermeldde in een vorige post, een technieker is deze nieuwe docsis komen plaatsen een tweetal weken geleden. De vorige (Een nieuwe...Docsis 3)daarop stond de wifi 5Ghz gewoon open en altijd op bandbreedte 40mghz ondanks instellingen)was volgens hem voor de vuilbak.

Bij deze nieuwe bleef het kanaal op 100 staan (zelfde kanaal als dichtste wifibuur),ondanks veelvuldig proberen door mij en de technische dienst. 
vandaar dat ze me zeiden om deze nogmaals te ruilen( dat wordt dan nummer 4 op 4 maanden tijd.

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie  een technieker heeft niet veel zin. Wie zegt dat het dan wel werkt dat is geen garantie natuurlijk. Zoals ik ook al eerder vermelde dit is iets wat achterliggend verkeerd gaat. En daar is de backoffice voor om het op te lossen. Ik weet en begrijp dat het niet fijn is want je gaat ervan uit dat het gewoon werkt zoals het moet. Maar helaas is de praktijk ook wel eens anders zoals je nu merkt. Vervelende ook nog is dat je dus al een paar keer de modem hebt geruild met hetzelfde probleem. Hier had wat vlugger op ingegaan kunnen worden en had je ook wat moeite nog frustratie bespaart.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@Ploefie Waarom heeft de technieker het laatst niet opgelost gekregen 

Wat was zijn antwoord,toen hij vertrok.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@robatoras  ik denk niet dat deze vraag er veel toe doet. Het probleem is niet opgelost want anders moest er niet gebeld worden. Een technieker kijkt dat soort dingen ook niet na. Je meld een probleem en het ligt aan de hardware van Telenet dus komt er een techneieker. Die vervangt alles en heb je internet dan vertrekt die weer. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

Internet heeft ie altijd gehad.Dus technieker komt niet voor het probleem op te lossen.

Want hij kijkt die dingen niet na volgens @patrick37 Waarom komt hij dan?Want hij weet waarvoor hij op pad is naar de klant.

Die moet ook betaald worden.

Een andere modem ruilen en aansluiten kan het kleinste kind.

@Ploefie succes zou ik zeggen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 GHz-kanalen kunnen niet gewijzigd worden

@robatoras 

Omdat @Ploefie  heeft gemeld dat er een probleem is met de modem van Telenet. Dus het is een hardware matig probleem. Hiervoor komt dus altijd een gratis interventie want het probleem ligt bij Telenet. Aangezien het om een nieuwere modem gaat kan het zijn dat er iets mis is met die modem dus wordt deze kosteloos vervangen. De modem wordt geprovisioneerd door de technieker en die vertrekt weer. De technieker zal wachten tot de modem online is want die wacht op de provisionering bij de klant. Technieker test of het internet werkt en vertrekt. Voor de daadwerkelijke orders doorgelopen zijn , dus de funties in 'mijn telenet ' beschikbaar zijn is men xxx aantal uur verder. Op dat moment kan men dus niet weten of het ook echt werkt of niet. Maar dit probleem zit hem bij het systeem dat deze geen aanpassingen kan doen. Er loopt dus technisch gezien achterliggend iets verkeerd en als dat het geval is kan je tig modems plaatsen maar dat lost het probleem niet op.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.