Beantwoorden
Philip2022
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

5GHz-frequentie uitschakelen voor verwarmingstoestel?

Ik ben van plan om een verwarmingstoestel met WiFi aan te kopen, de frequentie om met de WiFi te koppelen is 2,4ghz, soms lees ik in reviews van verbindingsproblemen, bij mijn internet is de 2,4 en de 5 GHz actief zal de verbinding lukken of moet ik de 5 uitschakelen, en als ik de 5 uitschakel, geeft dit effect op mijn bestaande aangesloten apparaten, wil namelijk niet dat alles hier in de soep draait aangezien kids vaak online les krijgen via WiFi. Dus toestel enkel 2,4 GHz en Telenet beide frequenties kan dit werken zonder uitschakeling 5 GHz?

 

 

groeten

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: WiFi frequentie

0 Likes
7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5GHz-frequentie uitschakelen voor verwarmingstoestel?

@Philip2022 

 

Je hoeft de 5 GHz niet uit te schakelen. Het volstaat om beide frekwenties een ander SSID te geven. Bij de 5 GHz kan je bvb "-5" erachter plakken.

 

Op die manier kunnen toestellen die enkel op  2,4 GHz kunnen werken niet meer in de war geraken door een identiek SSID te "zien" waar ze niet mee overweg kunnen.

 

EDIT: je moet dan natuurlijk wel eenmalig de toestellen die wel op de 5 GHZ band kunnen werken aanmelden op het nieuwe SSID. Het paswoord van beide sub-netwerken mag hetzelfde zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

5GHz-frequentie uitschakelen voor verwarmingstoestel?

Als het toestel geen 5 Ghz kan dan zal het ook de SSID van de 5 GHz niet zien.

Maar ik zou toch de raad opvolgen om de 5 GHz band een andere SSID te geven en de toestellen die wel met de snellere 5 GHz band kunnen werken daarmee laten verbinden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Philip2022
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

5GHz-frequentie uitschakelen voor verwarmingstoestel?

Dank voor je antwoord, kunt u misschien meer uitleg geven, excuses maar ik weet niet zeker wat te doen, misschien stap voor stap de aanpassing beschrijven. Alvast erg bedankt!

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

5GHz-frequentie uitschakelen voor verwarmingstoestel?

@Philip2022 

Je zoekt een oplossing voor een probleem dat zich nog niet stelt.

Waarom gewoon niet alles laten zoals het is, en afwachten ...

Kans is groot dat je helemaal geen verbindingsprobleem hebt ... 🙂

 

0 Likes
Philip2022
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

5GHz-frequentie uitschakelen voor verwarmingstoestel?

Toestel kost 360€ dus ik wil best wel beetje zeker zijn! Groeten

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5GHz-frequentie uitschakelen voor verwarmingstoestel?

@Philip2022 

Snap dat je zeker wil zijn want als het niet werkt dan heb je ook veel geld uitgegeven. Daarbij kijk ook zeker of dat toestel niet op de twee frequenties kan gaan. Want er zullen denk ik ook wel toestellen zijn die op de twee frequenties kunnen maar dat is te zien.

Je kan via 'mijn Telenet' naar je netwerk gaan en daar kan je dan je kanalen opsplitsen op van je wifi. Natuurlijk dat je wel een HGW modem hebt en niet de E-router van Telenet want die heeft geen wifi aan boord. 

 

Als je dan bij je thuis netwerk kijkt kan je naar modem details gaan , en daar zie je staan signaal. Als je dat opent dan zal je zien staan je 2.4 en de 5 Ghz. Bij de 2.4 klik je op het slotje en dan kan je daar je instellingen aanpassen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

5GHz-frequentie uitschakelen voor verwarmingstoestel?


@Philip2022  schreef:

Toestel kost 360€ dus ik wil best wel beetje zeker zijn! Groeten


Dat begrijp ik best, en je toestel zal werken. Wat ik bedoel is:

  • probeer het gewoon met je huidige WiFi setup. Kans is groot dat het vlot werkt.
  • indien niet, kan je nog altijd de WiFi instellingen aanpassen.
0 Likes