Beantwoorden
karma
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
π-DAY! Wereld gedichtendag Alles op zijn plek! Netjes!

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

Als iemand regelmatig mijn Wifree gebruikt wordt dat verbruik dan bij mijn teller toegevoegd? Of op zijn teller? Of op geen van beide?

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

Hangt af welk login er gebruikt wordt. Als jij of een van je gezinsleden WiFree gebruikt met een login verbonden aan jou abonnement, thuis of ergens anders komt dat bij jou verbruik. Als ik bij jou kom en inlog via Wifree met mijn login dan komt dat bij mijn verbruik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

Zeer duidelijk antwoord @igvfer, en helemaal correct. Smiley Vrolijk


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

@karma@igvfer@StefaanH

 

Wat als die "iemand" een vreemde is die toegang gekregen heeft tot uw wifree? Dan kan hij dat overal gebruiken op uw kosten vermoed ik. Dan is toegang geven tot het eigen wifi netwerk nog veiliger omdat die "iemand" in dat geval in uw buurt moet zijn.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

@louishufk

En waarom zou je ooit een vreemde toegang geven tot uw wifree? Dat doe je toch niet?

 

Als iemand bij mij thuis, die niet tot de naaste familie behoort, WiFi nodig heeft dan krijgt hij toegang tot mijn "guest" netwerk, onafhankelijk van mijn eigen WIFi en volledig gescheiden van mijn home netwerk.

 

Ik zal nooit ofte nimmer toegang verlenen tot mijn eigen netwerk aan "vreemden".

 

Heb je geen "guest" netwerk? Jammer voor de "vreemde" dan ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

@louishufk

 

Ik maak me net de bedenking: aanloggen op wifree, dat doe je toch met uw telenet credentials, niet? Dan heeft die vreemde ook toegang tot uw "mijn telenet". Of vergis ik mij?

 

Ik ben niet zeker omdat ik dat zelf nooit gebruik en het dus niet goed ken ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

@StefaanH

Ik zou het ook niet doen. Maar of iedereen beseft dat het meer dan gevaarlijk is?

Mijn trucje is: verander de beveiligingscode voor gebruik door de gast en verander deze later terug naar het origineel.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

@louishufk

 

Dat kan natuurlijk wel lukken. Het is een beetje omslachtig maar goed, als je daarmee een "vreemde" uit de nood kan helpen en je hebt geen "guest" netwerk ... Waarom niet hé  Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

Iedereen die aan de voorwaarden voldoet heeft toegang tot Wifree. Het wifree signaal van de de HGW bij u thuis is een ander netwerk dan het LAN dat je thuis hebt.  Iemand op het Wifree signaal van de HGW bij u thuis kan niets zien van uw verbinding thuis op diezelfde HGW. 

 

Om in te loggen op de HGW moet men een geldige gebruiker zijn en het juiste wachtwoord ingeven.

 

Als je thuis onveilig werkt, kan iedereen met wat kennis en wat apparatuur zeer goed weten (en zien en horen) wat je aan het doen bent. Daarvoor is het niet nodig om verbonden te zijn met wifree.

 

Als je heel bang bent, zorg er dan ook voor dat uw bezoek nooit in de omgeving komt van uw HGW (of router of wifi pwl, ...).  Effe op de wps knop drukken en binnen de kortste keren verbonden zonder ook maar 1 wachtwoord te moeten ingeven.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

@janne_man

 

Ik vermoed dat die "vreemde" geen telenet klant was, anders had die zonder problemen zijn eigen credentials kunnen gebruiken om van de wifree te genieten.

 

Hetgeen @louishufk aanhaalt, vermoed ik, is dat de eigenaar zijn eigen credentials heeft gegeven aan de gast om in te loggen op de wifree bij hem thuis.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

@StefaanH Het kan inderdaad zo begrepen worden.  Als het bovendien zo'n gebruiker is die voor alles het zelfde ww. gebruikt, dan ...

 

Maar zoals hier onlangs nog in een andere post gemeld is, worden niet altijd de juiste benamingen gebruikt. Er moet dan een stuk gegist en geïnterpreteerd worden om een zinnig antwoord te kunnen geven.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

@janne_man

je mag dat zo inderdaad begrijpen. Mijn ervaring leert mij dat dat er nogal veel mensen zijn die niet echt altijd doorhebben wat ze uitspoken.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aan wie wordt TelenetWifree verbruik aangerekend?

Kortom paswoorden voor WiFi verschillend van de paswoorden die je gebruikt om PC, NAS e.d. op te starten. Zelfs als ze dan op uw netwerk zitten kunnen ze nog niet in uw PC, NAS enz. en zeker al niet als je bestanden mappen en bestanden deelt met gebruik van paswoord.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes