Beantwoorden
pat14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

ik had vorige maand 3 powerlines zitten ( 2 wifi's ) en vond dat dit niet echt stabel was dus ben ik nu de pods aan het proberen voor 3 maand, ik ondervind hier ook meerdere problemen mee welke al voor een deel opgelost zijn maar toch ben ik niet 100% tevreden, o.a. dat er geen 2,4Ghz en 5Ghz kan opgesplitst worden.

mijn vraag is of ik niet via een andere weg een stabieler en sneller verbinding kan krijgen ?

heb ook al Orbi en Google-nest geprobeerd maar ook niet tevreden....

Titel gewijzigd door Aurelie_ (mod) | Vorige titel: wat is nu het snelst en meest stabiel ?

 

0 Likes
26 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

@pat14 je kan normaal gezien via Telenet de opsplitsing maken van 2.4 en 5 Ghz, dit zou geen probleem mogen geven. 

Je kan dit natuurlijk ook met de Orbi en Google nest ook. 

Bij de Orbi en Google moeten uw sateliet access point wel goede connectie hebben tussen elkaar hebben want anders heb je geen goede connectie. 

Bij powerlines moet het gewoon goede elektriciteitskabels zijn omdat het netwerk via de elektriciteitskabels gaat. 

De vraag is nu wel, als je een kabel direct op je Telenet modem zet, heb je dan wel stabiel internet of ook niet. Want dan moet je niet verder zoeken.

Ikzelf heb een Netgear Orbi Pro en ben hier zeer tevreden over. Met mijn speedboost abonnement van Telenet heb ik 975mbps download en 45 upload via de wifi 🙂 Omdat het Wifi 6E heeft en het device dat connectie maakt ook natuurlijk 😉

Moet wel toegeven heb een business abonnement, maar dit zou niets mogen uitmaken.

Conclusie, werken met de kabel is nog steeds het meest stabiel.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

Als er een coax kabel ligt naar de plaats waar ge een extra WiFi wil dan kan je met een Moka van Hirschmann een 1Gb stabiele UTP verbinding maken en daarop dan een WiFi AP aansluiten.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

Kijk eerst eens met een utp kabel op de modem zelf wat de snelheid is dat je haalt

Welke modem heb je

Downloadsnelheid +-  200 Mbit/s is het laagste dat zal je zeker halen of niet is er een probleem

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...

 

0 Likes
pat14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

Ok heb de 360modem met 3 pods en daar kan men blijkbaar niet meer kiezen tss 2,4 of 5 ?

0 Likes
pat14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

Speedtest 220Mbits, modem is 3896LG-TN

0 Likes
pat14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

Geen coaxkabel

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

Met welk abo daarna weten we wat je moet zeker hallen

Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement)

 

 

snelheid (2).jpg

0 Likes
pat14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

Voor wat staat abo aub ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

@pat14 

Abo = abonnement dat is wat @luc55 bedoeld. 

Maar waarom plaats je geen eigen router . Dan heb je ook niks met de Mesh wifi te maken en kun je jou eigen netwerk maken. Achter die router kun je zelfs jou eigen Accespoint zetten en die eventueel met wifi. Op die manier zou het eventueel oplosbaar kunnen zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pat14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

Dat zou ik wel willen maar weet niet hoe dit allemaal juist in elkaar zit en wat ik allemaal nodig heb om toch zeker een goede verbinding te hebben ook in de tuin.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

@pat14 

Waar staat op dit moment je opstelling dus waar staat je HGW ( je modem ) ?

Als je de mogelijkheid heb kun je van uit daar een kabel uit je HGW trekken , of die ligt er al , daar waar je de router wil plaatsen. Achter de router kun je een switch plaatsen en van daaruit ook weer kabels trekken. Dan kun je er een Accespoint plaatsen met wifi daar waar jij wil dat er extra wifi punten zijn.Op die manier zou je er voor kunnen zorgen dat je in de tuin ook wifi hebt.

Voor een goede router zou ik eens goed rond kijken. Er zijn er in verschillende uitvoeringen en van een goedkope tot een heel dure. Ligt er dus ook aan wat je budget is om het er aan te willen geven.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pat14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

Modem staat in inkomhal, geen mogelijkheid om kabel te trekken. Powerline gebruiken ?

0 Likes
pat14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

Abo one for 2

0 Likes
pat14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Aanraders voor stabiele wifi-boosters?

Welke router en accès point kan u mij adviseren ?

0 Likes