Beantwoorden
Albie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

Vandaag naar telenet klantendienst gebeld voor info 😞

Ik: Ik ben geen klant.

Telenet: geen probleem meneer

ik: Ik wil internet van telenet

Telenet : geen probleem meneer

Ik : aansluiting op het eerste verdiep

Telenet: dat kan niet

Ik: daar moet het komen op het 1ste verdiep

Telenet: kan niet meneer er is al een aansluiting op het gelijksvloer

Ik : kabel inderdaad,  30 jaar oud, wordt al jaren niet gebruikt en is ontoegankelijk nu wegens vroegere verbouwingen. Dus ik wil een telenet internetaansluiting op het eerste verdiep.

Telenet: Kan niet meneer, je moet je huidige provider opzeggen en dan alleen Telenet nemen

dat is goedkoper.

Ik: goedkoper is niet wat ik vraag, ik vraag internet van telenet op het eerste verdiep, onafhankelijk van wat er op het gelijkvloers binnenkomt, dat is via de telefoonlijn en moet zo blijven om bepaalde redenen. Ik wil dus een abonnement van jullie in mijn huis op het eerste verdiep.

Telenet: Kan niet meneer

Ik: Jullie aansluitpunt aan het straat staat 4 mr verwijderd van mijn voorgevel, reken daar nog 4 meter kabel bij naar het eerste verdiep en je bent binnen, facturen betalen we met domiciliering.

over de prijs discussieren we niet , doe er gerust nog de optie van 1 gigabit bij, maar alsjeblief trek het naar het eerste verdiep, ik zal zelf graven en het gat boren indien nodig.

Telenet: nee dat doen we niet meneer.

Ik : dank u wel meneer

 

 

 

0 Likes
16 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

Zie boven    

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

@robatoras  Pas uw link aan als het mogelijk is, een link naar een lokaal bestand op je pc kunnen we niet openen 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

AnyConv.com__Kabelbrochure.jpg

 

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

Of geef in via google

ALLES OVER JE AANSLUITING OP DE TELENET-KABEL

Albie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

Ja ik heb de folder, lees hem nu even door. 

Dankjewel

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

Soms is “neen” ook een antwoord.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

@Albie  Dat is zou wel mogelijk moeten zijn. Ook al heb je een actieve kabel met een actief abonnement, dan nog kan je een 2de kabelaansluiting vragen, als je er maar voor betaalt (dat heet een in-plant-adres, zie hier)..

 

In jouw geval: als jij een andere kabel legt en die laat toekomen op 1ste verdieping gaat Telenet deze buiten aansluiten. Dit is dan wel 50 eu , enkel voor de kabelaansluiting. Je moet deze kabel dan wel zelf klaarleggen van buiten naar binnen. In de folder lees je hoe je de kabel buiten moet klaarleggen.

 

Voor installatie en activering binnen hangt het er van af wat je neemt. Bij de meeste packs is het  meestal ofwel installatie, activatie of beide gratis. Dit vraag je best na in een Telenet Center.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

@Albie  Eigenlijk heel simpel op te lossen. Je vraagt een aansluiting. Ze zien dat er al een aansluiting is maar het speelt geen rol waar die zich bevindt. Gelijkvloers , verdieping.

Je gaat zelf zo'n stuk zwarte dropkabel van 6mm kopen. Je boort een gat in de gevel volgens de regels van de kunst, oplopend van buiten naar binnen toe om waterinsijpeling te voorkomen. Je steekt uw kabel (lang genoeg om aan die aansluitdoos te geraken) erdoor, rolt hem op en aan de binnenzijde maakt je hem vast tot de plaats waar je NIU en modem moet komen.

Als de technieker komt toon je hem de plaats waar de NIU en modem moet komen en die zal dan wel de aansluiting doen op straat. Ik heb dat ook zo aangevraagd voor mijn dochter, met de modem en NIU op een andere plaats dan voorheen en buiten moest die zelfs 10 meter op zijn ladder kruipen. En geen probleem, direct aangesloten.

 

Je moet niet altijd de verkopers van de klantendienst geloven. Die kennen enkel de theorie, niet de praktijk.

 

Als ze natuurlijk een sleuf moeten graven (op openbaar domein) dan is het wel een probleem. Tenzij je die zelf graaft tot aan het aansluitpunt, voor zover mogelijk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Albie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

Hallo

Ik dacht gisteren alvast een sleuf te graven, na de eerste spade stoot ik dus quasi onmiddellijk op een wachtbuis met daarin een blauw gekleurde coaxkabel.

Waarschijnlijk dus deze van telenet. Waar die de gevel binnengaat , is de binnenkant afgewerkt en is er idd  een TV/radio aansluiting te vinden achter een loodzware kast.

Daar is dus geen plaats om de telenet installatie te plaatsen.

 

De blauwe coaxkabel is waarschijnlijk ondertussen ook te oud, ik kan ook scheurtjes zien in de buitenmantel.

 

De wachtbuis is niet het model dat ze in hun huidige brochures vragen en is dus maar goed voor 1 à 2 kabels door te trekken. maar je kan er mijn inziens wel een nieuwe kabel doortrekken.

 

Zouden ze een nieuwe kabel trekken of zouden ze de huidige kabel verbinden met een nieuwe tot op het verdiep? Ik voorzie in ieder geval voldoende lengte.

Ik zag in de straat al een soortgelijke installatie van Telenet waar de oude kabel verbonden was met een nieuwere soort kabel door een gietmof voor telecommunicatie.

 

Mij maakt het niet uit of ze een nieuwe kabel trekken of de oude hergebruiken zolang ik maar mijn installatie krijg op de plaats waar ik het wil en de enigste plaats waar het kan.

 

Wordt een telenet installatie warm? (NIU + modem?) Anders voorzie ik extra koeling

 

al bedankt voor de antwoord(en)

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

@Albie  Wat je zeker kan doen is zelf de connectie tussen de oude en een nieuwe kabel monteren. Koop goede, afgeschermde connecties. Veel kans dat de technieker niet eens merkt dat er een connectie tussen zit. Je toont de technieker dan alleen het eindpunt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

legt van eerste keer een nieuwe coax, pe6 kost 0.75 cent/meter?

ja komt nog €50 euro bij voor de aansluiting maar je zit tenminste goed.

 

als de oude coax reeds een gescheurde buitenmantel heeft ben je er niet veel mee, komen dan vervolg-afspraken van voor reparatie 🙂 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

@Cru  Uit nieuwsgierigeheid: gaat de technieker de oude kabel uit de wachtbuis trekken en en nieuwe erdoor (kunnen) trekken?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

Vanaf de paddestoel naast voetpad  tot binnenkomst huis(8meter) ligt een coax kabel al +20 jaar 70 cm diep gewoon los in de grond.Geen last van water.

Nog nooit problemen gehad.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aansluiting Telenet op eerste verdiep niet mogelijk

@Wheng   Nee, dat gaat de technieker niet doen. Daar zijn andere ploegen voor. Maar een kort stukje vastleggen op een gevel dat doen ze wel (5-tal meter).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes