24748
netweters
|
152298
antwoorden
|
20688
vragen
|
ik merk de laatste dagen dat ik en ab normaal hoog verbuik heb.
maar in mijn router data info zie ik niets abnormaal ?
en als ik vandaag ga kijken zou ik er weer al 230 GB door gejaagt hebben.
kunnen jullie mij helpen?
Inhoud gewijzigd door Caro (mod) | Reden: Persoonlijke info zichtbaar
Opgelost! Ga naar oplossing.
dat is overzicht van men verbuik
Je moet je adres en dergelijke verbergen , prive dingen tonen hier is niet oke.
Op je vraag van je hoog verbruik is moeilijk te verklaren. Zijn er mensen die mee surfen op jou internet ? Dus zijn er die jou wifi kennen + wachtwoord ? Zou dat als eerste eens veranderen. Kan zijn dat ze surfen op jou wifi en jij weet van niks.
Ik zie dat je unifi gebruikt. Kijk dan eens in de volgende menu optie: Network -> Statistics > Users.
Je kan daar in het overzicht zien wat het data verbruik is per aangesloten device is. Dat is overigens niet enkel internet traffic, maar ook lokaal. Toch geeft het wel een goede indicatie.
In mijn geval is dat mijn Cisco Webex Pro deivce (wat niet verwonderlijk is)
Zeker wat @Arnie zegt, kijk eerst eens welk toestel
Want als je bv besmet bent met malware en dergelijke, neem als voorbeeld je gsm of pc, dan heb je ook hoger verbruik. Of iemand surft lekker op je verbinding kan ook. (Hoeft perse niet deze doem senarios te zijn)
als je een modem met 2 externe IP adressen hebt telt misschien het verbruik van het ene externe adres naar het andere mee? ook al zitten ze beiden in 1 modem ?
ik zie het al
ik heb het over het hoofd gezien
ik heb het over het hoofd gezien 😞
ik denk dat ik er achter ben waarom dit gebeurt.
IK heb sinds 12/10 heel veel bestanden geüpload en regel matig op nieuw laten downloaden.
Zowel mijn 2 computers die ik gebruik downloaden die files als in cloud synen.
maar mijn nas die hier staat doet ook nog eens het zelfde en en afgelopen maand ben ik dus vaak bezig geweest
met 3 keer zoveel te laten verbruiken. want anders niet niet zo intensief is.