Beantwoorden
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Acces point telenet (wit)

Hey hey,

Ik heb hiernet mijn Wi-Fi booster (Acces Point) toegekregen. Alles ingestoken en opgestart zoals de instructies aangeven hebben..

Ik vroeg mij wel af hoe lang het kan duren vooraleer deze effectief op punt staat.

Aangezien ik nu al enkele uren verder ben en mijn Wi-Fi lampje groen brand, maar mijn lampje onderaan knippert nog steeds geel..!

Op mijn gsm springt de telenet-ap er ook tussen als beschikbaar netwerk, maar ik kan sowieso nog niet verbinden (kan IP-adres niet verkrijgen).

Iemand suggesties of eventuele oorzaak vh probleem?

Alvast bedankt,

Sarah

 

 

 

 

 

 

0 Likes
18 reacties
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Acces point telenet (wit)

Heel erg bedankt! Ik ga dit onder "mijn telenet" meteen eens nakijken. Echter wanneer ik hem terug boven inplug blijf ik hetzelfde probleem ondervinden... 

Als mijn Wi-Fi signaal door beneden ingeplugd te zijn, ook veel beter blijkt te zijn maakt het mij niet zoveel uit, want dat was ten slotte de bedoeling. Maar het is wel jammer natuurlijk 😉 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Acces point telenet (wit)

@SarahDW 

 

Dit zou een indicatie kunnen zijn dat de stopkontakten beneden en boven die je voor uw HGW en uw AP gebruikt niet op dezelfde faze of hetzelfde circuit zitten. Dan gaat een goede verbinding over het e-netwerk niet lukken ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Acces point telenet (wit)

@StefaanH 

Dit geld enkel voor powerlines. @SarahDW  heeft een AP, welke verbonden is via een netwerkkabel met de modem. Daar maakt fase wisseling niet uit omdat er niet via het elektriciteitsnetwerk gewerkt word maar via een UTP kabel.

@SarahDW 

Ik zou boven het netwerkaftappunt eens laten checken, want volgens mij ligt het probleem daar ergens...

Ik vermoed toch dat je boven een netwerkkabel hebt of een netwerk wandcontactdoos verbonden met uw modem?

Never trust in Dust
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Acces point telenet (wit)

@SarahDW 

 

Inderdaad, ik zat op een verkeerd spoor zoals @Domi1963  aangaf, mijn uitleg over fazen en circuits is niet van toepassing op uw situatie.

 

Dan moet er iets niet in orde zijn met uw UTP kabel boven. Dat kun je heel simpel uittesten door eens een laptop of PC aan te sluiten. Als de kabel OK is zou je gewoon op het internet moeten kunnen .

 

Kun je ons eens zeggen hoe uw kabel naar boven loopt? Komt er een kabel uit de muur of zit er een RJ45 stopkontakt waar je dan opnieuw een UTP kabel instopt? In dat laatste geval, heb je dan uw AP beneden getest/aangesloten met diezelfde kabel? Hoe is de kabel die van boven komt beneden aangesloten op de modem?

 

Hoe meer details we kennen, hoe doelgerichter we kunnen zoeken ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes