Beantwoorden
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Acces point telenet (wit)

Hey hey,

Ik heb hiernet mijn Wi-Fi booster (Acces Point) toegekregen. Alles ingestoken en opgestart zoals de instructies aangeven hebben..

Ik vroeg mij wel af hoe lang het kan duren vooraleer deze effectief op punt staat.

Aangezien ik nu al enkele uren verder ben en mijn Wi-Fi lampje groen brand, maar mijn lampje onderaan knippert nog steeds geel..!

Op mijn gsm springt de telenet-ap er ook tussen als beschikbaar netwerk, maar ik kan sowieso nog niet verbinden (kan IP-adres niet verkrijgen).

Iemand suggesties of eventuele oorzaak vh probleem?

Alvast bedankt,

Sarah

 

 

 

 

 

 

0 Likes
18 reacties
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

Acces point telenet (wit)

Dus ook op beiden de knop ingedrukt om te verbinden met elkaar?

0 Likes
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Acces point telenet (wit)

Hmmmm, nee, er staat niet in dat dit moet gebeuren.. misschien wel even verduidelijken dat het de AP met netwerkkabel (UTP) is. 

0 Likes
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Acces point telenet (wit)

@SarahDW 

Is het accespoint dezelfde als de witte modem? Of is het een accespoint om in zijn totaliteit in de stroomstekker te pluggen?

Never trust in Dust
0 Likes
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Acces point telenet (wit)

Bedankt, maar dit heb ik gedaan en na die installatie blijft hij dus ongeveer al 5 uur denk ik nu knipperen met een geel lichtje onderaan en een groene Wi-Fi lampje dat zogezegd indiceert dat die nog aan het installeren is.. maar dit lijkt mij toch ongelofelijk lang... 

0 Likes
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Acces point telenet (wit)

Eum het is zo een nieuwe witte AP van telenet (AP7465CE-TN) die dus insteekt via een netwerkkabel en via een stopcontact..

0 Likes
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Acces point telenet (wit)

En als ik naar mijn modem kijk via "mijn telenet" geeft hij aan dat ik een "Wireless modem 3.0 (DOCSIS)" heb...

Echter mijn acces point vind hij hier niet.. 

0 Likes
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

Acces point telenet (wit)

Hoe heb je die precies aangesloten, want is raar dat het systeem die zelfs niet terugvindt.

 

Hier heb ik WIFI-boosters (powerline adapters) en die worden gezien door het systeem

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Acces point telenet (wit)

@SarahDW 

Trek uw accespoint eens uit waar hij nu staat, en koppel hem eens rechtstreeks aan uw modem, een witte modem vermoed ik? En laat hem daar insteken tot de witte led continu brand. Je zal je accespoint misschien eerst eens moete resetten. Als de led erna continu brand, zet je hem terug waar hij hoort.

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Acces point telenet (wit)

@SarahDW 

Resetten kan je met de stekker in het stopcontact in dat gaatje net tussen de blauwe poort en de stopcontact aansluiting.

Never trust in Dust
0 Likes
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Acces point telenet (wit)

Super! Ik heb het rechtstreeks op mijn (idd witte) modem aangesloten en nu lukt het wel.. wit licht blijft continue branden. Ik vind hem wel niet terug onder mijn beschikbare wifi netwerken op mijn gsm. Maar dat lost zichzelf mee nog op.. Ik ga nu eens proberen van hem terug boven in te pluggen en kijken of dat werkt ☺️ 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Acces point telenet (wit)


@SarahDW  schreef:

... knip ... Ik vind hem wel niet terug onder mijn beschikbare wifi netwerken op mijn gsm. ... knip ...


Dat is ergens logisch want als alles goed werkt neemt hij de settings van uw HGW over en heb je dus hetzelfde SSID en paswoord. Met andere woorden, je gaat slechts één WiFi signaal zien voor zowel uw HGW als uw AP.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
SarahDW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Acces point telenet (wit)

Aha oké bedankt! Aangezien ik hier in het begin tijdens mijn zoektocht wel een ander Wi-Fi netwerk erbij kreeg 😉 maar dit zal zich dan inderdaad aangepast hebben aan mijn reeds bestaande Wi-Fi.. 

 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Acces point telenet (wit)

@SarahDW 

Ok, dat wil zeggen dat je AP ok is. Dus boven plug je hem in nu en wacht tot de witte LED continu wit brand en de groene ledjes beide gedoofd blijven. Je gaat je AP niet terug vinden tussen je netwerken, maar op “mijn Telenet” ga je naar mijn netwerk, daar staat normaal je modem met zijn instellingen en als uw AP eenmaal actief is zie je deze net onder uw modem staan samen met een bolletje. Dat bolletje moet normaal steeds groen van kleur zijn. 

Succes!

Never trust in Dust