Beantwoorden
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

Je kan begrip hebben voor de problemen met hun nieuw IT-systeem, maar het loopt toch de spuigaten uit.

Ik bestel op 29 maart de nieuwe F@st modem met Pod.
Ik krijg eerst een mail dat de producten niet meer in voorraad zijn. Een uurtje later een mail dat ze verzonden zijn.
Dit vond ik al vreemd.

Op vrijdag 31 maart sluit ik de modem aan, maar bij de activatie loopt iets mis.
Dus telefoontje naar de klantendienst. Ze vroegen het MAC-adress en zouden een ticket aanmaken voor de achterliggende diensten.
Het zou 1 tot 3 dagen duren voor het in orde  komt. Ik mag van geluk spreken zegt de klantendienst, dat deze dienst ook op zaterdagen werkt.
Ik zou een sms krijgen als het in orde zou zijn. Ondertussen blijft de witte modem actief staan. Wat een geluk 🙂
Op 4 april neem ik contact via Whatsapp.
Dit is het antwoord
"helaas is het dossier dat naar de achterliggende dienst is gestuurd, nog niet behandeld. Onze excuses voor de lange wachttijd, het is momenteel erg druk op onze klantendienst. Ik heb momenteel jammer genoeg geen manier om de verwerking van je dossier te versnellen."

Op 6 april bel ik nog eens om te vragen hoe het zit. Antwoord: jou dossier gaat vandaag behandeld worden.
Nadien neem ik nog 7x contact op via Whatapp. Steeds een antwoord met excuses en beloftes.

Op 14 april antwoorden ze nog via Messenger dat ze mijn dossier nog eens met prio hebben verstuurd.
Ook de medewerker die mij opbelde na een klacht via het contactformulier beloofde een prio afhandeling van het dossier.

Op 18 april nog maar een een contactformulier ingevuld. Want via Messenger en Whatsapp krijg je enkel de standaard antwoorden.
Gisteren, 21 april, een telefoontje van Telenet. Deze medewerker zei onmiddellijk: je hebt nog nooit met de technische dienst gebeld. Ik zal je doorverbinden want enkel wij kunnen dit. (???)
Na doorschakeling vraagt deze medewerker naar de EAN code op de doos. Hij roept er nog een collega bij. 
Ik hoor beide op de achtergrond overleggen. Ze vragen zich af welk type modem ze moeten aanduiden in het systeem en ze zeggen: we moeten de code invoeren zodat de voorraad klopt. (dit snap ik niet hoor)
Ondertussen krijg ik 3 mails binnen van Telenet. Eentje met aanpassing van mijn diensten. Twee mails dat ik de nieuwe F@st modem in een winkelpunt kan afhalen.
Ik heb er verdorie eentje liggen.
Na een half krijg ik de raad om de F@st modem opnieuw aan te sluiten. De activatie kan tot 2 uur duren. Als het dan nog niet opgelost moet ik terugbellen (slik)
Je kan het al raden. Niks actief. Dus maar weer bellen en meer dan een half uur wachten en luisteren naar de muziek die we ondertussen al van buiten kennen.
Nog maar eens de uitleg doen. Antwoord: ik zal een dossier voor je opmaken voor de IT-diensten.
Mijn vraag om mij door te verbinden met de persoon van enkele uren daarvoor kan hij niet. Hij ziet wel dat het iemand van Hasselt was.
Mijn witte modem is volgens de medewerker gedeactiveerd. Deze kan ik dus niet meer aansluiten. 
Het dossier zou binnen de één werkdag worden behandeld, dus uiterlijk maandag. Hoezo, ze werken toch ook op zaterdag beweerde iemand einde maart.
**bleep**, een weekend zonder diensten.
De medewerker vraagt ook nog waarom ik de witte modem en powerlines nog niet heb binnen geleverd.
Nou, zolang mijn F@st modem niet werkt ...

Ik sluit toch de kubus modem weer aan. En hij werkt dus nog. Wat een klucht.

Ik had verschillende keren voorgesteld om deze F@ast modem om te ruilen. Eentje die ze wel kunnen activeren. Maar dat kan niet.

Ik wil ook vanaf begin april Play More stopzetten wegens te weinig nieuwe series en films.
Maar dit kan ook niet vermits er nog lopende activaties zijn.

Je zou voor minder de moed verliezen

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Klantendienst & Back office

0 Likes
16 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

Gewoon schandalig.

Doe gewoon nog 'n maand of meer verder me je witte kubus modem.

 

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

Ik kan de F@ast modem en pods niet terug binnen doen in een Telenet winkel. Heb ik reeds gevraagd. 
En nu zullen ze na 3 maanden afkomen met kosten wegens het houden van de modem en powerlines (als het tegen dan niet in orde is)

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

Hallo,

 

Ik kan het verkeerd hebben maar ik denk dat een provider in dit geval telenet geen voorwaarden mag koppelen aan de opzegging van een betalende dienst je moet enkel een rede opgeven en omdat jij van mening bent dat er te weinig nieuwe films en series toegevoegd worden heb je aan deze voorwaarde reeds voldaan.

Verder vind ik het erg interessant dat de mysterieuze "achterliggende dienst" blijkbaar wel kan communiceren maar iemand die deze mogelijkheid heeft moet je doorverbinden met deze dienst  @Suzy leg dit eens uit .

Aan de andere kant is iets dat door mensen gemaakt wordt zoals software gevoelig voor fouten dat is zo hier kan je maar weinig aan veranderen maar dat die problemen al bijna 6 maanden duren dat kan niet telenet das straf dat.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

Niet betalen als hun zooi niet werkt,ombudsman telecom inschakelen.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

Hallo,

 

Dat heb ik eens als antwoordt gegeven aan de klantendienst "zolang het niet werkt betaal ik mijn aanrekening niet" zijn antwoord was dat zou ik je afraden aangezien ons systeem je diensten dan automatisch schorst das toch kerjeus hoe de facturatie software altijd correct blijft werken he.....

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

Via ombudsdient telecom werken.

 

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

Dit is een van je slechtse,en er zijn veel tussenkomsten,hulp posten die je kan geven.

Niet betalen kan tot grotere problemen lijden,afsluiting en dan ben je nog verder van huis.

Dien een klacht in, maar betaal toch onder voorbehoud.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

Je betwist de aanrekening. Het betwiste gedeelte moet je niet betalen tot de betwisting ten einde is. Jij heb uw argumenten, en Telenet heeft de zijne. Als Telenet binnen een redelijke termijn niet tegemoetkomt aan uw betwisting dien dan een bemiddelingsklacht in bij de ombudsdienst Telecom.

Bij een opzeg moet je nooit een reden opgeven. De enige reden die relevant is is dat je het opgezegde product niet meer wenst. Houd wel rekening met de eventuele opzegperiode: onmiddellijk of per maand.

 

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

Ik snap niet waarom de titel is aangepast. Het gaat toch duidelijk over de klantendienst en back office, hun manier van werken en kunde

0 Likes
Ex-Netweter
 

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis


@Bolletje  schreef:

Ik kan de F@ast modem en pods niet terug binnen doen in een Telenet winkel. Heb ik reeds gevraagd.


Dat is een leugen. Als een product niet functioneert, breng je dat terug en vraag je een schriftelijk bewijs van teruggave.
Daarna controleer je nauwgezet de komende facturen en betwist je eventuele fout aangerekende bedragen.


@Bolletje  schreef:

Ik wil ook vanaf begin april Play More stopzetten wegens te weinig nieuwe series en films.
Maar dit kan ook niet vermits er nog lopende activaties zijn.


Dat is een leugen. Telenet is wettelijk verplicht om je abonnement stop te zetten op de datum die jij kiest en aan Telenet meedeelt.
Uitleg: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/streamz-of-play-more-opzeggen/
Opzegformulier: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/churn-res/

Als dit allemaal te moeilijk is voor jou, bestel je gewoon je telecomdiensten onmiddellijk bij een andere operator en zeg je vanaf dat die diensten functioneren Telenet onmiddellijk en volledig op. Dan ben je verlost van alle leugens die Telenet jou wijsmaakt en alle miserie.

0 Likes
CarlVN
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

Hetzelfde voor gehad met bestelling 360° pod en nieuwe modem.

Bevestiging van verzending en dan mail dat niet alles in voorraad is en later zal verzonden worden.

's anderdaags alles in huis 😂

Activatie modem is hier zonder problemen verlopen, gewoon aansluiten en na een half uurtje was alles in orde, zelf de oude wifi-naam en wachtwoord wordt overgenomen.

De pod aan de gang krijgen was een ander probleem, zeker 25 pogingen moeten doen alvorens het systeem de pod aannam.

Maar daarna werkt alles perfect, wifi is sterker dan met vorige 3.0 modem en wifi powerline uitbreiding.

Wel zeker zijn dat je alle powerlines verwijderd, ik had in eerste instantie enkel die aan de modem verwijderd, dacht dat dat voldoende zou zijn aangezien er dan toch geen signaal meer op het stroomnet zou gezet worden maar dat werkte de wifi niet. De (signaalloze?) wifi powerline verwijderd en de boel werkt perfect.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

Hallo,

 

Ja ik zou kunnen klagen bij de ombudsdienst voor telecommunicatie maar telenet is in het verleden ook al goed geweest voor mij dat ben ik niet vergeten dat is echt de laatste optie een klacht bij de ombudsdienst.Ik lees hier als de klantendienst een dossier voor de "achterliggende dienst" opmaakt dat je dan een dossiernummer krijgt wel dat heb ik niet gekregen die medewerker van de klantendienst zei gewoon dat hij een dossier voor de achterliggende dienst ging opmaken en dat was dat dit is al bijna 2 weken geleden en momenteel is de klantendienst hun record van niet reageren op berichten aan het verbeteren 60 uur alstublieft dankjewel 🙄

Van de klantendienst heb ik ook al berichten gekregen zoals

 

  1. Uw telenet-login is blijven hangen in het oude systeem.
  2. Ik vrees dat je huidige login op een of andere manier corrupt is geraakt.

Ik vraag mij af hoe betrouwbaar dat is ze kunnen dat goed zeggen om de klant iets van informatie te geven zodat hij / zij minder zaagt en het kan nog eens onjuist zijn ook.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis


@Ex-Netweter  schreef:

@Bolletje  schreef:

Ik kan de F@ast modem en pods niet terug binnen doen in een Telenet winkel. Heb ik reeds gevraagd.


Dat is een leugen. Als een product niet functioneert, breng je dat terug en vraag je een schriftelijk bewijs van teruggave.
Daarna controleer je nauwgezet de komende facturen en betwist je eventuele fout aangerekende bedragen.


@Bolletje  schreef:

Ik wil ook vanaf begin april Play More stopzetten wegens te weinig nieuwe series en films.
Maar dit kan ook niet vermits er nog lopende activaties zijn.


Dat is een leugen. Telenet is wettelijk verplicht om je abonnement stop te zetten op de datum die jij kiest en aan Telenet meedeelt.
Uitleg: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/streamz-of-play-more-opzeggen/
Opzegformulier: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/churn-res/

 


De F@st modem kan niet terug omdat er een activatiedossier aan vast hangt. (zeggen ze)
De stopzetting van Playmore kan op dit moment niet wegens een lopende activatie. Ik hoop en zal wel een tegemoetkoming hiervoor krijgen.


@Ex-Netweter  schreef:

Als dit allemaal te moeilijk is voor jou, bestel je gewoon je telecomdiensten onmiddellijk bij een andere operator en zeg je vanaf dat die diensten functioneren Telenet onmiddellijk en volledig op. Dan ben je verlost van alle leugens die Telenet jou wijsmaakt en alle miserie.


Zie je mij aan voor een domme?
Ik zou pas dom zijn om naar een andere, veel tragere en met een misschien nog slechtere klantendienst, provider te gaan.

Niemand is geholpen met je nutteloze antwoorden ivm over te stappen.
Ik ben misschien te dom om te begrijpen waarom ze u hier nog niet geblokt hebben

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activering Telenet 360° Wifi loopt mis

@Bolletje Zie je mij aan voor een domme?
Ik zou pas dom zijn om naar een andere, veel tragere en met een misschien nog slechtere klantendienst, provider te gaan.

Antwoord

 

Rampzalig!

Na 3 dagen zonder TV/internet, 2u en 48 min aan de telefoon te hangen met uw klantendienst, 16 verschillende medewerkers te hebben gesproken (die me met een kluitje in het riet doorsturen), 14 keer te zijn doorgeschakeld, 8 verschillende (lachwekkende) oorzaken te hebben vernomen maar 0,00000 oplossingen te hebben ontvangen…geef ik het op. Get your **bleep** together!

Dat, nadat u mij zelf 2 weken te vroeg heeft afgesloten (verhuis) maar er schijnbaar niemand in uw organisatie in slaagt na 3 dagen om mij opnieuw aan te sluiten. Triestig voor de provider die beweert 2,6 miljoen tevreden klanten te hebben.

Adios en tot nooit meer Proximus

Datum van ervaring: 19 april 2023

Klachtenforum scalet proximus.

 

0 Likes