Beantwoorden
MarKum
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

Het probleem is niet (enkel) de WIFI, maar welk ander bord selecteren.

Mijn laptop hangt met een netwerkkabel rechtstreeks aan de modem.

Mijn downloadsnelheden zijn sinds een week dramatisch gezakt : tot 3 à 4 Mbps .  Uploadsnelheid is normaal.

Ik zou zeggen, het ligt aan één of ander stuurprogramma op mijn laptop, maar ook de toestellen met WIFI (gsm, ipad en andere laptop) hebben er last van (alles laad enorm traag, dus ook de downloadsnelheid!).

De modem werd reeds gereset.

Zou het aan mijn modem kunnen liggen, of iets met Telenet buiten mijn huis?

Tags (1)
0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

@MarKum  

Is alles rechtstreeks via de modem dus ook via de wifi of gebruik je er tussen nog iets van een Ap of een eigen router ? 

Welke internet formule heb je ? Al eens gezien of je niet aan je totaal verbruik bent gekomen van je volume ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarKum
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

Geen aparte router, rechtstreeks modem, modem verbonden met kastje van Telenet aan de muur.

Mijn laptop met netwerkkabel verbonden met Modem.  Andere netwerkkabels van modem : SmartTV, BluRay speler en 1 Devolo voor verbinding met boven.

All-internet 300 is het abonnement (hoort bij WIGO)

Nieuwe periode is 6 dagen bezig, verbruik is 48,96 GB

 

Problemen zijn pas een kleine week bezig.  Voordien was alles OK.  Niets veranderd in Set-up.

Tags (1)
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

@MarKum Heb je al eens geprobeerd met een andere netwerkkabel ? 

Een kink in de kabel kan zorgen voor trage snelheden. Je zegt dat dit probleem ook met Wifi is? 

Heb je al eens nagekeken dat je coax op je Telenet modem goed is ingestoken ? (goed indraaien)

Je zou ook eens moeten kijken op je verbinding van je digicorder/tv box om te kijken of het signaal dat binnenkomt goed is. (signaal 100%)

Zo kan je al uitsluiten dat je coax slecht is aangesloten.

Als bovenstaande niet werkt zou ik je modem eens laten testen door Telenet. ze kunnen dit op afstand bekijken zodat er geen technieker moet langskomen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

Idem hier : ethernet kabel en snelheid is 3,5 Mbps download.

Tags (1)
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

Locatie?

Mijn neefje woont in Kuringen (Hasselt) en die heeft me laten weten dat het daar ook al een tijdje niet vooruit te branden is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

Bij Telenet is het zo , hoe meer klanten er in jouw straat op het internet surfen op het zelfde moment. Hoe lager je snelheid worden, en  velen weten niet dat dit van toepassing is op je snelheid. Dat zou mogelijk een reden kunnen zijn , ik schrijf wel " kunnen " wat niet zegt dat het zo is. Als er file is op de snelweg dan gaat het ook heel traag , wel op internet is dit net het zelfde.

Fidernet klanten die een hoge prijs betalen ivm hogere snelheden , worden zelfs dicht geknepen op momenten dat het bv file is maw als er veel data verkeer is omdat iedereen een stuk van de koek moet hebben maw zelfde snelheid , kan daar geen nee tegen zeggen iedereen gelijk voor de wet (vaak klopt da nie , das wa anders)

Doe eens wat speed testen op verschillende momenten van de dag en je zal zien , je snelheid zal nooit of zelden het zelfde weergeven , denk dat je het in die hoek eerder moet zoeken en niet zozeer in de snelheid tussen modem en pc. Ik gebruik al 20 j en meer internet en ben daar al lang achter gekomen , niks nieuws onder de zon.

Ps Utp kabel is sneller dan WiFi.

0 Likes
Ex-Netweter
 

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

Doe eens een ip adres snelheid

- kijk onderaan links (zwart) windows menu

- klik rechts " uitvoeren "

- daar type je " cmd " en klik op OK

- een dos venster zal open gaan

- type " ip config "

- kijk bij " IPv4 Address " dat is het ip adres van je pc.

- dan type je  " ping " en spatie je ip adres wat je ziet staan typ je er bij , en " druk " enter en even wachten !

dan zal je dit zien staan :

Pinging 1xx.xxx .0.xxx with 32 bytes of data:
Reply from  : bytes=32 time<1ms TTL=128
Reply from (hier staat ip adres): bytes=32 time<1ms TTL=128
Reply from (hier staat ip adres) : bytes=32 time<1ms TTL=128
Reply from (hier staat ip adres): bytes=32 time<1ms TTL=128

Ping statistics for 1xx.1xx.0.xxx :
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

Heb wel even men ip adres eruit gehaald , maar dan zou je moeten zien staan " Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), " wat wil zeggen dat je GEEN verlies hebt op je snelheid , uitleg : 4 pakjes verzonden en 4 pakjes ontvangen = 0 % verlies als daar zou staan 100 % verlies ? dan wil dat zeggen , dat je snelheid niet ok is , want dan verzend je 4 pakjes en verlies je 0 pakjes dus 100 % verlies. 

Nu niet panikeren , als je ziet staan " 0 % lost " dan is dat ok en is er niks aan de hand , wanneer je dat niet ziet dan moet je Telenet bellen en hen mede delen dat er een probleem is ? dan zullen ze aan jou vragen , om de UTP kabel waar je pc aan hangt los te trekken en zullen zij je snelheid nakijken (controleren) dan als zij zien dat er verlies is ? dan komen ze langs om te kijken wat er aan de hand is , je kan dan vragen om na te zien of je géén schadeloos stelling kan verkrijgen ? ik heb ooit dit probleem voor gehad en het bleek dat er een weerstand kapot zat in de aanvoerkabel bij het kopstation , waar alles binnen komt die je wijk of gemeente van internet voorziet.

Dat probleem deed zich zich voor , als het zeer koud was buiten was mijn snelheid ok , was het minder koud dan was de snelheid zeer traag zo is men er achter gekomen wat er echt aan de hand was , ik heb in de maand feb niks moeten betalen alleen één nadeel de maand feb is heel kort haha maar goed dat was echt gratis hoe kort die maand ook is.

Dat zou een optie kunnen zijn dat je snelheid traag is ?

Kijk deze url maar eens na hoe je dat ip pingen dient te doen https://support.whitefluffy.cloud/support/solutions/articles/11000006239-how-to-do-a-ping-to-your-ip... 

Ga deze post in de gaten houden de komende dagen , want er zijn nog enkele optie's om je snelheid te controleren ? laat iets horen ok

Staat je DNS Server aan in Windows ? dat kan je zien on DOS.

0 Likes
MarKum
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

Heb het geprobeerd zoals beschreven en het geeft 0% loss.  Dus dat is al OK zeker.  En alles geeft 0 ms.

 

Normaal gezien komt er maandag een telenet-technieker langs.

Deze voormiddag heeft de modem zich al 3 x herstart, ook niet normaal volgens mij.

Enkele extra snelheidstesten leerden me dat het niet altijd even traag is.  Deze voormiddag even extra traag (1,2 Mbps), maar daarnet dan weer 36 Mbps (wat uiteraard ook nog niet voldoende).

Ik zal morgen laten weten wat ze gevonden hebben.

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

Zolang je een test hebt gedaan naast de modem met een korte  upt kabel en was nog traag

zal er een probleem modem of op straat zijn 

technieker gaat zelfde doen

 

0 Likes
MarKum
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

Yep, de modem was het probleem!

Gisteren begon hij helemaal de geest te geven : hij resette zichzelf om het half uur 😉

Vandaag nieuwe modem gekregen en alles terug OK.

Ex-Netweter
 

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

Hi ,

 

Als je die test gedaan hebt die ik je aanbevolen heb ? dan is mijn vermoeden dat de oorzaak van je snelheid niet bij je thuis zit en dus ook geen beestjes in de modem (anders DTT spuiten in modem of pc 😀 pas wel op t'is verboden door EU) De fout kan dus zoals je eerder schreef buitenshuis zitten ? maar als die man komt om het na te kijken , lach hem eens vriendelijk in de ogen en de rest komt wel haha. Ja ik ben benieuwd wat het probleem zou kunnen zijn , kijk dit soort dingen maakt mensen die technisch aangelegd zijn iets waar ik een klein toe behoort bijzonder nieuwsgierig ? wens je sterkte en dat je zorgen snel opgelost raken.

0 Likes
Ex-Netweter
 

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

Ja en hij mag buiten op straat ladder zetten en doosje openmaken wij nie. Die gasten verdienen een pluim voor het werk wat ze doen. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

Er zaten toch beetjes in de modem , en hebt je DTT gespoten ? nee toch 😀 probleem opgelost en

 de tec man zocht verder naar het volgende probleem. Goed nieuws dus. Nu kan je lekker spelen zorg wel dat je nie uit de bocht vliegt bij het surfen 😎

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

All-internet 300 downloadsnelheid niet OK

De modem testen is altijd de beste keuze

de Technieker zal je niet rap op een  lader zien staan

daar zijn andere mensen voor die voor onderhoud in staan op straat

 

0 Likes