Beantwoorden
BartBailyu
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Beelden TP-link camera C425 laden moeizaam op locatie

Ik heb onlangs een camera van TP C425 geïnstalleerd. Deze is verbonden via wifi, op 1 meter van de modem. Indien ik de camerabeelden thuis wil bekijken, ervaar ik geen probleem, maar als ik van huis weg ben, willen de beelden moeilijk laden. 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: TP-link camera C425

9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Heb je de camera een vast IP adres gegeven? Ergens tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99? De juiste portforwarding ingesteld? Is dat via een app op de smartphone dat je kijkt? In de camera heb je soms 3 verschillende boorden. o.a. RTSP of zoiets is er een van. Soms moet je die poort gebruiken in de app op je smartphone.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BartBailyu
Freshman Beetjesweter

Dag Ignace,

Ik heb contact opgenomen met TP, en ze zeiden het volgende "Voor de C425 is echter portforwarding niet nodig, dit betreft namelijk een cloud camera". Het is een app op de smartphone. Wat bedoel je met boorden?

Mvg,

Bart

kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@BartBailyu 

Kijk best even het volgende na: 

1. Uploadsnelheid van je internet: Check of je thuisinternet wel snel genoeg is om de camerabeelden te uploaden. Een trage uploadsnelheid kan vertragingen veroorzaken.
  2. Instellingen van je router: Soms moeten specifieke poorten in je router worden geopend (zie de handleiding van je camera). Dit kan helpen bij de verbinding.
  3. Camera updaten: Kijk even of de firmware van je TP C425-camera up-to-date is. Een update kan soms al veel oplossen.
  4. Wi-Fi netwerk: Zorg dat je camera verbonden is met een 2.4 GHz-netwerk (in plaats van 5 GHz), want dat heeft een beter bereik.
  5. Cloudservice van TP-Link: Het kan zijn dat er een storing is bij TP-Link. Controleer even of hun service goed werkt.
  6. De app: Gebruik je de laatste versie van de TP-Link Tapo-app? En is je internetverbinding op je telefoon stabiel? Buitenshuis maak je meestal gebruik van 4G of 5G, waarbij je vaak een stabiele en snellere verbinding hebt maar soms ook niet. Deze connectie is doorgaans niet te vergelijken met de Wi-Fi-verbinding die je thuis gebruikt. Meestal trager en minder stabiel bedoel ik dan. Heb je hetezelfde probleem buitenshuis maar op een andere wifi ? 

KristofDW | Krak
  carpé diem.
BartBailyu
Freshman Beetjesweter

Dag Kristof,

1. Thuisinternet uploadsnelheid zit aan 20 Mbps (via snelheidtest telenet)

2. Volgens de handleiding zou er geen poorten geopend moeten worden. Portforwarding is niet nodig, dit betreft namelijk een cloud camera

3. Firmware is up to date (laatste versie)

4. is verbonden met 2.4 GHz

5. ik heb ondertussen een aantal maanden dit probleem

6. ik gebruik de laatste versie van de app. Ik heb de fout op zowel 5G, alsook buitenshuis op een andere wifi.

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

conclusie: de app werkt niet. Kijk eens goed de instellingen van de app na. Ik gebruik ook apps maar voor andere camera's maar nooit de zogenaamde cloud-versie. Altijd via poortinstellingen. Nu is het de camera die permanent de verbinding openzet. Niet goed in mijn ogen. Bij mij enkel als ik verbinding maak en de opslag van beelden gebeurt lokaal. Dus ook geen onnodig data verbruik.

Ignace (igvfer) | Krak
dannyro
Professional Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Hoe geef jij een vast ip adres in voor een camera?

igvfer
Professional Superweter

Je zoekt het IPadres an je camera en normaal gezien kan via de IP adres in de menu geraken. En daar kan je dat veranderen van DHCP naar manueel en vul je het nodige in.

Ignace (igvfer) | Krak
dannyro
Professional Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Okidoki. Bedankt 🙂

BartBailyu
Freshman Beetjesweter

Dag Ignace, wat stelt u voor dat ik doe? We zouden uiteraard de camera op afstand via de gsm bekijken.