24749
netweters
|
152305
antwoorden
|
20689
vragen
|
Ik heb onlangs een camera van TP C425 geïnstalleerd. Deze is verbonden via wifi, op 1 meter van de modem. Indien ik de camerabeelden thuis wil bekijken, ervaar ik geen probleem, maar als ik van huis weg ben, willen de beelden moeilijk laden.
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: TP-link camera C425
Heb je de camera een vast IP adres gegeven? Ergens tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99? De juiste portforwarding ingesteld? Is dat via een app op de smartphone dat je kijkt? In de camera heb je soms 3 verschillende boorden. o.a. RTSP of zoiets is er een van. Soms moet je die poort gebruiken in de app op je smartphone.
Dag Ignace,
Ik heb contact opgenomen met TP, en ze zeiden het volgende "Voor de C425 is echter portforwarding niet nodig, dit betreft namelijk een cloud camera". Het is een app op de smartphone. Wat bedoel je met boorden?
Mvg,
Bart
Kijk best even het volgende na:
Dag Kristof,
1. Thuisinternet uploadsnelheid zit aan 20 Mbps (via snelheidtest telenet)
2. Volgens de handleiding zou er geen poorten geopend moeten worden. Portforwarding is niet nodig, dit betreft namelijk een cloud camera
3. Firmware is up to date (laatste versie)
4. is verbonden met 2.4 GHz
5. ik heb ondertussen een aantal maanden dit probleem
6. ik gebruik de laatste versie van de app. Ik heb de fout op zowel 5G, alsook buitenshuis op een andere wifi.
conclusie: de app werkt niet. Kijk eens goed de instellingen van de app na. Ik gebruik ook apps maar voor andere camera's maar nooit de zogenaamde cloud-versie. Altijd via poortinstellingen. Nu is het de camera die permanent de verbinding openzet. Niet goed in mijn ogen. Bij mij enkel als ik verbinding maak en de opslag van beelden gebeurt lokaal. Dus ook geen onnodig data verbruik.
Hoe geef jij een vast ip adres in voor een camera?
Je zoekt het IPadres an je camera en normaal gezien kan via de IP adres in de menu geraken. En daar kan je dat veranderen van DHCP naar manueel en vul je het nodige in.
Okidoki. Bedankt 🙂
Dag Ignace, wat stelt u voor dat ik doe? We zouden uiteraard de camera op afstand via de gsm bekijken.