24752
netweters
|
152352
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo,
ik heb een streamingbox. Nu wil ik die gebruiken via de kabel maar er is geen verbinding via kabel. Als ik op de box de WiFi uitzet dan gaat de verbinding via kabel ook weg. Staat de WiFi op de box aan en ik kijk dan naar bekabeld netwerk staat er bij verbonden met internet nee. Ik heb al vanalles geprobeerd tot andere kabels toe maar niks lukt. Iemand een idee?
Steven
Opgelost! Ga naar oplossing.
Waar vind ik dat? En firewall uit houd dat risico’s in?
@Merel2709 je kan dat terug vinden in 'mijn Telenet' . Het risico is niet groot dus er gaat niet veel gebeuren als je die uit zet. Je moet dus in loggen op 'mijn Telenet' hier ook een kleine link hoe je dat doet.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/geavanceerde-instellingen-van-telenet-wireless-modem/
Blijft ongewijzigd
@Merel2709 firewall uit , alles opslaan zodat de instellingen bewaard blijven. Je modem heeft even de tijd nodig dit te verwerken. Je box eens opnieuw verbinden en opstarten.
daar staat teken dat kabel verbonden is alleen is hij het niet. Alles gedaan wat je gezegd hebt.
Zoals je ziet op 1e 2 foto’s staat er bij instellen ja bij verblndlng en bij netwerk overzicht nee.
@Merel2709 ik denk dat je het beste met hun eens contact opneemt. Naar mijn inziens is de rest allemaal correct. Eventueel eens een reset proberen als je die knop erop hebt zitten maar anders heb ook totaal geen idee meer.
@Merel2709 vergeet ook niet om je firewall in de modem weer aan te zetten.
Ik ga ze nog maar eens bellen dan.
toch bedankt
De connectie lijkt in orde volgens de foto's maar je kan niet op internet. Ik zou de dns aanpassen naar die van google 8.8.8.8 dit zou moet werken. Dit kan je terugvinden in de advanced settings van je box.
Bij sommige devices werkt de dns niet met die van Telenet, maar met die van google wel.
Succes!
Hoi,
niet in de settings van de modem hé maar in van die box?
@Merel2709 Ja @kristofDW bedoelde je DNS-instelling in de advanced settings van je mediabox
Net gedaan maar blijft hetzelfde als op de foto’s. Bij bekabeld instellen ja bij verbinding met internet en bij netwerk overzicht nee. Bij netwerk overzicht is de dns ook geen 8.8.8.8 meer