Beantwoorden
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Bizare vaststelling

Ik heb vandaag een access point (AP7465CE-TN) bijgeplaatst,  en nu heb ik gemerkt dat  ik via die access point veel hogere download snelheden haal , als dat ik via de modem verbonden ben.

 

Natuurlijk via mijn PC die met een ethernet kabel verbonden is,  die snelheid haal ik nog niet via wifi, maar begint al wel in de buurt te komen.

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Bizare vaststelling

Dan staat dit AP waarschijnlijk naderbij dan uw modem of het werk op een kanaal dat minder gehinderd wordt door buren.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bizare vaststelling

Er zijn veel mogelijke oorzaken van snelheidsverlies, ook UTP kabels horen daarbij net zoals netwerkkaarten en wat nog meer. Dat wordt nog uitgebreider voor WiFi.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Bizare vaststelling

Is het misschien mogelijk dat je via 5GHz met de AP verbindt en via 2.4GHz met de modem? (Ik zeg maar wat...)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Bizare vaststelling

Volgens Telenet komt het dat de access point de nieuwere standaard 802.11AC ondersteund, terwijl de modem nog met de oudere standaard 802.11n werkt. 

Ik heb het maar toevallig gemerkt omdat na de installatie van het acces point eens een snelheids meting gedaan had.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Bizare vaststelling

In dat geval zou ik toch even navragen of je die HGW (Home Gateway; modem/router) niet (gratis) kan inruilen voor een nieuwer model. Via telefoon word je misschien iets anders verteld, maar in een Telenet Center hoor je wellicht een ander verhaal.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes