Beantwoorden
Jezze
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Beste,

 

Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?

 

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     3 ms     4 ms  192.168.0.1
  2    52 ms    14 ms    13 ms  10.76.64.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    14 ms    10 ms    10 ms  dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
  5    13 ms    14 ms    54 ms  4.68.72.21
  6     *        *       27 ms  ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    24 ms    29 ms    25 ms  212.73.205.158
  9    26 ms    29 ms    26 ms  37.244.9.33
 10    29 ms    26 ms    27 ms  24.105.31.36
 11    27 ms    26 ms    29 ms  185.60.112.157

Trace complete.

Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?

 

Alvast bedankt!

 

499 reacties
Prime-Omega
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
O dierbaar België.. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Blizzard overwatch: connectie problemen

Oh mijn god, hoeveel ettelijke uren ik hier al heb aan verspild. Het had leuker geweest als ik deze thread wat eerder had gevonden. 

 

Ik ben hier kennelijk tot dezelfde conclusie gekomen zoals vele andere, namelijk het probleem ligt bij Telenet. Met een MTR test richting Blizzard, zie ik serieuze drops op enkele Telenet Nodes. Het probleem lijkt zich ook enkel met Blizzard te situeren, als ik een MTR test doe naar Google passeer ik de problematische nodes in kwestie niet.

 

Wat is de huidige status hiervan, deze thread staat al langer open dan 1 jaar? Ik zit hier nu al meer als 1 jaar te sukkelen met disconnects en ze hebben mij nu ook gebanned uit competitive, heel leuk hoor Telenet.

 

MTR:
Start: Mon Aug 14 22:42:20 2017
HOST: Blizzard Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- 5.42.172.5 0.0% 10 0.5 0.6 0.5 0.7 0.0
2.|-- Blizzard 0.0% 10 0.9 2.3 0.9 9.3 2.4
3.|-- 37.244.10.102 0.0% 10 1.0 2.2 0.9 11.6 3.2
4.|-- 37.244.10.34 0.0% 10 1.0 1.1 0.9 1.4 0.0
5.|-- xe-9-1-3.edge6.Amsterdam1.Level3.net 0.0% 10 0.8 0.8 0.7 1.4 0.0
6.|-- ae-0-11.bar2.Brussels1.Level3.net 0.0% 10 3.9 5.5 3.6 10.3 2.4
7.|-- 4.68.72.22 0.0% 10 4.7 4.8 4.7 4.9 0.0
8.|-- dD5E0FA6E.access.telenet.be 60.0% 10 5.2 5.1 5.1 5.2 0.0
9.|-- dD5E0FA02.access.telenet.be 60.0% 10 5.6 5.6 5.5 5.9 0.0
10.|-- dD5E0C994.access.telenet.be 0.0% 10 9.3 13.5 8.0 57.6 15.5
11.|-- d51522112.access.telenet.be 0.0% 10 13.5 14.4 13.0 17.1 1.1

0 Likes
Pandalium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Laat de zon in je hart! O dierbaar België.. Say what?! TV-box / TV-app / telenttv.be

Blizzard overwatch: connectie problemen

Voor de personen die nog steeds wachten op een update, kan ik enkel aanraden om zelf stappen te ondernemen, mits niemand weet hoe lang zo'n update nog op zich kan laten wachten.

Mijn verbindingsproblemen (minimum 2 disconnects per uur op Blizzard games) werden verholpen door de zwarte DOCSIS 3 modem om te ruilen voor een recenter model: 24*8 doc 3 (ook wel gekend onder de naam "Mercury"), een wit model.

Deze kan je gratis afhalen bij een Telenet-winkel, je neemt gewoon je huidige modem + stroomkabel mee, zij geven je daarna het model "Mercury" mee.

Ik hoop dat deze post voor heel wat mensen een uitweg biedt naar de voortdurende disconnects. 🙂

Prime-Omega
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
O dierbaar België.. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik heb gisteren even gebeld met Telenet en de medewerkster was precies toch min of meer op de hoogte van het probleem. Ze bevestigde het niet maar ze begreep alleszins waar ik op doelde.

 

Vervolgens zei ze dat ze een onderhoud ging uitvoeren op mijn modem en dat deze een kwartiertje onbereikbaar kon zijn. Ik heb geen idee of ze effectief iets gedaan hebben (mogelijk firmware upgrade?). Maar ik moet wel zeggen, mijn connectie is een pak stabieler. De laatste 5 games heb ik zelfs geen enkel connection issue of packet loss icoontje gezien ingame.

 

Volgens de MTR test neemt het Overwatch verkeer nog steeds dezelfde route maar er is geen packet loss meer op de Telenet nodes. Zouden ze een upgrade hebben uitgevoerd opdat de modem bijvoorbeeld Overwatch verkeer niet meer verkeerd zou labelen als P2P?

 

Ik houd het nog wat in het oog maar ik hoop dat mijn connectie blijft gelijk het nu is. 🙂

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Prime-Omega

 

P2P verkeer wordt niet vertraagd. Ik gebruikt het heel vaak, vooral grote updates van games, en ik haal altijd een constante (meestal maximale) snelheid.

En er staat in de gebruiksvoorwaarden dat ze dat niet doen (dacht ik). Vroeger bij de oude abonnementen met onbeperkt internet gebeurde dat wel.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Prime-Omega
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
O dierbaar België.. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Blizzard overwatch: connectie problemen

Geen idee wat men gedaan heeft uiteindelijk. Ik vermoed een firmware upgrade ofwel gewoon hard reset van mijn modem.

 

Ik zag daarstraks dat al mijn port forwarding config weg was alleszins. Nu ik moet zeggen, de afgelopen 3 dagen heb ik geen enkele issue gehad met Overwatch. Ik hou nog even hout vast maar ik denk dat het is opgelost.

0 Likes
Resender
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Nope juist een disconnect en een 50sr penalty en ban dank u

0 Likes
Mantis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Telenet klanten die graag testen of een VPN hun probleem oplost, mogen altijd gratis gebruik maken van m'n server. Gewoon even een privéberichtje sturen om toegang te krijgen.

 

Ik heb al jaren een modem-only opstelling en had toch last van disconnects. Dit bleek uiteindelijk te liggen aan het gebruik van de Telenet DNS servers. Zodra ik terug die van Google ingesteld had, was het probleem weg.

0 Likes
Varen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes! Leesclubje starten?

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik vraag me dat ook af for now playing the waiting game.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen


@Mantis schreef:

Ik heb al jaren een modem-only opstelling en had toch last van disconnects. Dit bleek uiteindelijk te liggen aan het gebruik van de Telenet DNS servers. Zodra ik terug die van Google ingesteld had, was het probleem weg.


Maar op die manier houdt Google wel mooi bij waar jij overal zit, niet? Van iemand met een eigen VPN zou je toch anders verwachten. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@sb

 

Valt wel mee. (zie spoiler). De google dns is nu eenmaal veel sneller dan de Telenet dns.

 

En de VPN die hij bedoelde is de server die hij thuis heeft zodat hij vanop afstand op zijn netwerk kan. Dat gaat je niet helpen met privacy (behalve als je op een openbaar netwerk zit).

 

Spoiler
What we log

Google Public DNS stores two sets of logs: temporary and permanent. The temporary logs store the full IP address of the machine you're using. We have to do this so that we can spot potentially bad things like DDoS attacks and so we can fix problems, such as particular domains not showing up for specific users.

We delete these temporary logs within 24 to 48 hours.

In the permanent logs, we don't keep personally identifiable information or IP information. We do keep some location information (at the city/metro level) so that we can conduct debugging, analyze abuse phenomena. After keeping this data for two weeks, we randomly sample a small subset for permanent storage.

We don't correlate or combine information from our temporary or permanent logs with any personal information that you have provided Google for other services.

Finally, if you're interested in knowing what else we log when you use Google Public DNS, here is the full list of items that are included in our permanent logs:

  • Request domain name, e.g. www.google.com
  • Request type, e.g. A (which stands for IPv4 record), AAAA (IPv6 record), NS, MX, TXT, etc.
  • Transport protocol on which the request arrived, i.e. TCP, UDP, or HTTPS
  • Client's AS (autonomous system or ISP), e.g. AS15169
  • User's geolocation information: i.e. geocode, region ID, city ID, and metro code
  • Response code sent, e.g. SUCCESS, SERVFAIL, NXDOMAIN, etc.
  • Whether the request hit our frontend cache
  • Whether the request hit a cache elsewhere in the system (but not in the frontend)
  • Absolute arrival time in seconds
  • Total time taken to process the request end-to-end, in seconds
  • Name of the Google machine that processed this request, e.g. machine101
  • Google target IP to which this request was addressed, e.g. one of our anycast IP addresses (no relation to the user's IP)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mantis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@sb schreef:
Maar op die manier houdt Google wel mooi bij waar jij overal zit, niet? Van iemand met een eigen VPN zou je toch anders verwachten. 😉

Over VPN gebruik ik andere DNS servers hoor 🙂


@Arthur2 schreef:

En de VPN die hij bedoelde is de server die hij thuis heeft zodat hij vanop afstand op zijn netwerk kan. Dat gaat je niet helpen met privacy (behalve als je op een openbaar netwerk zit).

Nee hoor, het gaat om een eigen openVPN server in Duitsland. Voegt ongeveer 20ms latency toe tijdens Overwatch.

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Arthur2 schreef:

@sb

 

Valt wel mee. (zie spoiler). De google dns is nu eenmaal veel sneller dan de Telenet dns.


@Arthur2

 

Ik geloof dat jij dat gelooft (ten koste van je privacy), maar volgens DNS Benchmark van Steve Gibson zijn de DNS servers van TN (195.130.130.3 en 195.130.131.1) wel degelijk sneller dan die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4). (Of ik interpreteer het verkeerd.)

 

DNSBenchmark.png

 

Rood = Cached

Groen = Uncached

Blauw = DotCom

 

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@sb

 

Je hebt gelijk, maar uit eigen ervaring merk ik dat die van google sneller zijn. Ik zeg niet dat dat alleen Telenet is, toen ik nog bij belgacom zat waren die ook trager. 

Mogelijk heeft dat met caching of weet ik veel wat te maken. Ik ben geen expert, ik ga gewoon op mijn gevoel af 🙂

Vooral maakte, ik voordat ik mijn dns server had veranderd, af en toe mee dat een website niet kon gevonden worden of het duurde extreem lang voordat de DNS erdoor kwam en die problemen heb ik nu nooit.

 

In het kort: Wss zijn die van Telenet wel sneller over het algemeen maar de google dns is stabieler/betrouwbaarder

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mantis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Wat maakt het uit dat die van Telenet sneller zijn als ze zorgen voor disconnects tijdens Blizzard games. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit technisch veroorzaakt wordt.

0 Likes
NOPPER
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Toch even vermelden dat hetzelfde zich hier ook voordoet, echter bij EA/DICE servers (battlefield 4 en 1). Ik heb ook nog een vraag: die modem only, zijn dat die motorola's (SBV5121E)? Deze hing hier vroeger voor de HGW gekomen is. Of is dit type ondertussen al achterhaald?

0 Likes