Beantwoorden
hosseel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Bufferen tijdens streamen

Hallo! We hebben ongeveer 2 jaar geleden een nieuwe installatie van telenet. We kozen voor One, en Flow TV. Voor die laatste kregen we een paar maand later een Xiaomi bakje om niet altijd via de telefoon te moeten streamen. Ik ben heel tevreden over het systeem. Maar er is toch iets wat ik toch vervelend vind, namelijk bij streamen van een gewone film (geen HD of 4K) moet hij af en toe eens bufferen wat volgens mij toch niet zou mogen? Ik heb het gevoel dat mijn wifi soms eens kort onderbroken word. Zou ik dat ergens kunnen testen? 

0 Likes
7 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bufferen tijdens streamen

@hosseel je verbind je laptop of pc direct met een kabel op je modem van Telenet. 

Dan open je een commandline (cmd) en type je in  "ping -t www.google.be"

Dan zal je pc continu pakjes uitsturen vanuit je pc. Als er op een bepaald moment geen reply is, zal er ook geen connectie zijn.

Je moet dus iets krijgen van Reply from ....


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 509
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Bufferen tijdens streamen

@hosseel 

Indien het mogelijk is een UTP-kabel gebruiken i.p.v. Wifi.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bufferen tijdens streamen

Er wordt altijd gebufferd tijdens het streamen net om dergelijke dingen te voorkomen, maar via WiFi is het dikwijls niet mogelijk om voldoende data te streamen als er nog anderen van de Wifi gebruik maken. Zeker met oudere WiFi systemen. De nieuwere mesh systemen zijn daar beter op voorzien.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2598
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Bufferen tijdens streamen

Het is gekend dat de mi box en telenet (Flow TV) niet altijd best gaat  en heeft met wifi iets te maken de rest werkt perfect netflix .....

Apple TV 4K,Nvidia Shield TV Pro en Nokia Streaming Box 8000 hebben minder problemen omdat ze met kabel kunnen verbonden worden

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 509
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Bufferen tijdens streamen


@luc55  schreef:

Apple TV 4K,Nvidia Shield TV Pro en Nokia Streaming Box 8000 hebben minder problemen omdat ze met kabel kunnen verbonden worden


Ugreen ethernet naar USB adapter kopen zoals deze:

https://www.bol.com/be/nl/p/ugreen-usb-3-0-ethernet-adapter-gigabit-netwerk-adapter-lan-rj45-op-1000...

Als je deze gebruikt moet je wel de Wifi van je Mi Box UIT zetten!

 

hosseel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Bufferen tijdens streamen

Bedankt voor de reacties. Ik zal eens kijken voor een andere box dan. Of zou ik mijn mi box kunnen omruilen bij Telenet voor een Apple die ze nu meegeven denk ik?

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bufferen tijdens streamen

@hosseel doen,  apple tv is veel beter

0 Likes