Beantwoorden
Michael87
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Buiten een access point plaatsen in Telenet netwerk

Hoi,

 

ik heb een overdekte overkapping buiten, maar nieuwbouw en dus weinig ontvangst buiten.

Ik heb een netwerk kabel al klaarliggen omdat ik vermoed dat dit beter werkt dan een repeater.

 

er bestaan merken met outdoor access points, maar ik vrees dat deze niet zomaar in hetzelfde netwerk te krijgen zijn als binnen in huis. wat maakt dat je laptop of gsm telkens een ander netwerk moet kiezen. Normaal zou gsm dit automatisch moeten doen, maar ik heb ooit al geprobeerd met ander access point binnen in huis dat het niet vlot gaat. Hij blijft op telenet AC werken zolang er nog maar iets signaal is.

 

indien niet mogelijk, kan een telenet AC buiten onder een afdek geplaatst worden?

bedankt!!

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Buiten een access point plaatsen in Telenet netwerk

Als je buiten een access point plaatst en geeft dit dezelfde ssid en paswoord als je telenet modem, dan is het probleem toch opgelost ? Dan wordt één netwerk gecreëerd. Belangrijk is wel dat je het AP buiten op een ander kanaal instelt dan je modem binnen.

 

In principe zal apparatuur die hierop voorzien is, automatisch altijd verbinden met het medium (AP of modem) die het sterkste signaal uitzendt ...

 

Ik zou geenszins kiezen voor een Telenet AP want die zijn niet zo geschikt voor buiten en zijn qua signaalsterkte van zeer bedenkelijke kwaliteit. TP- Link en Ubiquity hebben ook outdoor-access points. Zou ook direct voor mesh compatibele oplossing kiezen. Eens googelen op outdoor access points en je vindt wel je gading. 

 

Zo eenvoudig kan het zijn of zie ik iets over het hoofd ... ?

0 Likes
Jelleuh
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Buiten een access point plaatsen in Telenet netwerk

ik heb een tp-link outdoor access point.

zelfde ssid, zelfde ww en ook belangrijke dezelfde beveiligingsinstellingen in te stellen. ik kan van binnen naar buiten wandelen en alles schakelt vlot over naar het sterkste signaal. dat ding hangt winter en zomer buiten en marcheert zeer goed!

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Buiten een access point plaatsen in Telenet netwerk

@Michael87 Er zijn verschillende merken die outdoor AP's aanbieden, maar als je bijvoorbeeld via powerline wil gaan, bestaat er een outdoor Devolo wifi die je gewoon in je buitenstopcontact steekt.

Of je zet aan de binnenkant van je huis (dichtbij uw opverkapping)een AP die sterk genoeg is om buiten ook signaal te geven.Hiervoor kan je gewoon een powerline binnen houden en moet je geen buiten powerline gebruiken.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes