Beantwoorden
Dre_Maes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Happy New Year! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Cocoon outdoor WiFi camera van ALDI wil niet verbinden

Hallo iedereen.  Ik ben nieuw op dit forum en heb weinig kennis met de instellingen van de Telenet router . Ik  heb een probleem met het verbinden van de laatste ALDI (20/12/20)Cocoon smart outdoor camera via WiFi. Cocoon  connect gedownload en krijg uiteindelijk de melding dat de camera alleen 2,4 GHz netwerken ondersteunt.  Dien ik SSID aan te passen bij telenet instellingen ?  Heb Huawei P30 Lite  Android 10 . Ik zie reeds bij het kiezen voor BE mijn smart outdoor camera ook niet staan zoals er word gevraagd in de handleiding. 

heb reeds voor de router bij mijn telenet paspoort de verbinding op 2,4 GHZ  gezet; maar op mijn smartphone blijf ik nog steeds  voor WiFi  frequentie :5 GHz zien

Graag iemand die hier ook met deze camera dit probleem heeft 

 

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Cocoon outdoor WiFi camera van ALDI wil niet verbinden

@Dre_Maes 

 

Ik kan u niet verder helpen met uw specifieke probleem, maar uit hetgeen ik lees kan ik wel afleiden dat het zeker een goed idee is om netwerk op te splitsen in 5 GHz en 2,4 GHz, dus elk een eigen SSID. Het eenvoudigste is om bij het huidige SSID voor de 5 GHz er een "5" bij te zetten.

 

Er zijn meerdere toestellen (die meestal enkel op 2,4 GHz werken) die in de war geraken wanneer ze een tweede netwerk zien met dezelfde naam maar er niet op kunnen connecteren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Cocoon outdoor WiFi camera van ALDI wil niet verbinden

@Dre_Maes zeker ook niet vergeten als je ze gesplitst hebt de modem te herstarten, soms gebeurt dit niet automatisch om de instelling te kunnen gebruiken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dre_Maes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Happy New Year! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Cocoon outdoor WiFi camera van ALDI wil niet verbinden

Het probleem is opgelost door de technische service van TELENET.

Ik  diende effectief 2 WiFi (SSid)netwerken aan te maken. Nl  een  voor 2,4 GHz  en 5GHz zoals ik reeds wist.  Maaaar.  Ik kon dit maar NIET  in orde krijgen.  

Oorzaak: Mijn WiFi  netwerk naam.!!!  Hier mag er nergens  een accent in staan of sommige speciale tekens worden NIET  aanvaard.

Alles werkt nu  zoals het hoort.

Bedankt  Telenet !!!