Beantwoorden
A71
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Configuratie A.E27 led lamp voor gebruik met de Wiz app

Hi.

Ik heb zopas een #connectedlight ledlamp aangeschaft die ik door gebruik met de Wiz app op mijn Samsung A71 van kleur moet kunnen veranderen. Om dit klaar te krijgen dien ik te zorgen dat aan onderstaande criteria voldaan wordt. Kan u mij helpen? Vooral het aanpassen van de bandwidth vind ik nergens terug.

 

Criteria:

Controleer voor betere resultaten of uw telefoon is verbonden met 2,4 GHz WPA2 PSK op uw thuisrouter.
* (WEP, WPA-Enterprise, open netwerken zonder wachtwoord, gedeeld netwerk, hotspot of 5 GHz-netwerk worden niet ondersteund)

2,4 GHz is de Wi-Fi-band die door de lampen wordt gebruikt, omdat deze meer afstanden en een lager stroomverbruik bestrijkt dan 5 GHz.
De meeste routers zijn standaard ingesteld op 5 GHz, dus controleer of je een 2,4 GHz hebt ingesteld, dit is belangrijk en gemakkelijk om te koppelen om te werken.

Open uw routerinstellingen voor de installatie.

Belangrijke criteria:
- Schakel de firewall op uw router tijdelijk uit
- Bluetooth moet 'AAN' worden gezet.
- De telefoon mag niet in de VPN- of vliegtuigmodus staan
- Geen dimmerschakelaar aangesloten op het licht
- Geen metalen armaturen rondom het licht
- Het licht is op het moment van koppelen tijdelijk dichtbij de router. (Binnen 10 voet)

0 Likes
9 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Configuratie A.E27 led lamp voor gebruik met de Wiz app

@A71 

Waar heb je deze criteria gevonden? Er zijn een paar zaken die ik eigenaardig vind.

  • ik zie niet in waarom uw telefoon verbonden moet zijn met het 2,4 GHz SSID
  • ik zie het nut niet in om de firewall van de router uit te schakelen
  • wat allicht wel nodig is, is de wps functie tijdelijk aan te zetten in mijn Telenet om de lamp te kunnen koppelen met het netwerk.
  • Bluetooth aan zal allicht bedoeld zijn voor de smartphone waarop je de app geïnstalleerd hebt
  • Aanbevolen afstand voor het koppelen 3 meter zonder hindernis tussen wifi router en lamp
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Configuratie A.E27 led lamp voor gebruik met de Wiz app

@A71 @janne_man De meeste lampen werken met 2,4 het beste, die lampen van action ook, heb er zo van de action en werken met de 2,4.

 

firewall moest ik niet uitzetten voor mijn lampen, is dus niet nodig.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
A71
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Configuratie A.E27 led lamp voor gebruik met de Wiz app

Via de in-app help functie. De 2.4 GHz zou een grotere reikwijdte hebben en wordt als noodzakelijk aangeduid voor de installatie.

De lamp creëert een nieuwe SSID in de trent van config_xxx file ik moet selecteren om de app in te stellen.

Deze moet de server kunnen bereiken, vandaar de firewall omzeiling.

 

 

0 Likes
A71
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Configuratie A.E27 led lamp voor gebruik met de Wiz app

Via de in-app help functie. De 2.4 GHz zou een grotere reikwijdte hebben en wordt als noodzakelijk aangeduid voor de installatie.

De lamp creëert een nieuwe SSID in de trent van config_xxx file ik moet selecteren om de app in te stellen.

Deze moet de server kunnen bereiken, vandaar de firewall omzeiling.

0 Likes
A71
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Configuratie A.E27 led lamp voor gebruik met de Wiz app

2020_11_29 22_06 Office Lens.jpg

2020_11_29 22_07 Office Lens (1).jpg

2020_11_29 22_07 Office Lens.jpg

2020_11_29 22_08 Office Lens.jpg

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Configuratie A.E27 led lamp voor gebruik met de Wiz app


@Master-Magic  schreef:

@A71 @janne_man De meeste lampen werken met 2,4 het beste, die lampen van action ook, heb er zo van de action en werken met de 2,4.

 

firewall moest ik niet uitzetten voor mijn lampen, is dus niet nodig.


Dat de lampen werken op 2,4 GHz had ik begrepen. Wat mij ontgaat is dat als je de lamp koppelt met de router, wat belet dan het gebruik van de 5 GHz voor de communicatie van je smartphone via de router met de lamp. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de lamp met WiFi rechtstreeks communiceert met enerzijds de router en anderzijds de smartphone. In mijn naïviteit veronderstel ik dat de lamp communiceert via de router met de smartphone. 

0 Likes
A71
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Configuratie A.E27 led lamp voor gebruik met de Wiz app

Dit zijn de laatste 3 schermen van het pairing gedeelte. Hier loopt het steevast fout

Screenshot_20201130-055846_Settings.jpg

20201130_061139.jpg

Screenshot_20201130-060452_WiZ.jpg

0 Likes
Leo7
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Configuratie A.E27 led lamp voor gebruik met de Wiz app

In “mijn telenet” kun je de modem instellingen  instellen op 2,5 & 5 ghz. Deze keuze ofwel 2,5 of 2,5&5 of 5 ghz.

kies dus 2,5 en 5 ghz

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Configuratie A.E27 led lamp voor gebruik met de Wiz app

@janne_man De lampen connecteren het snelste en het beste via de 2.4 verbinding, de smartphone mag op 5ghz staan die ziet de lampen ook, de Google nest met scherm werkt hier via 2.4 ook maar de smartphone ziet die enkel als die op 2.4 geconverteerd is via WiFi, er zit dus veel verschil in toestellen hoe ze connectie maken met smartphone via WiFi, zo ervaar ik het hier toch zo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.