Beantwoorden
SamDeSmedt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Connecteren met WiFree

Beste Netweters, ik zit met een probleem!

 

Ik zou graag connecteren met WiFree van Telenet, maar slaag hier na veel pogingen nog steeds niet in.

op het forum vond ik de onderstaande weg, maar ik krijg nergens de optie om de aanbevolen EAP-AKA in te voeren.

Kan iemand me uit de nood helpen?

Bedankt!

Screenshot 2023-06-06 at 13.27.11.png

0 Likes
6 reacties
Vincent_DS
Moderator
Berichten: 26
Topicvreter! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

Connecteren met WiFree

Dag allemaal!

 

Kan iemand van onze leden Sam helpen met zijn vraag rond WiFree? 😀


Mvg

Vincent


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewVincent_DS | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1095
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Connecteren met WiFree

Ik zie dat je probeert om het netwerk manueel toe te voegen, heb je al geprobeerd om Wi-Free te selecteren uit de lijst van beschikbare netwerken? Heb dit nog nooit manueel moeten doen op een Apple toestel.

Dit zijn de stappen die je volgens Telenet zou moeten volgen: Alles over Telenet Wi-Free | Toestel verbinden

Ze praten enkel over EAP-AKA bij Android toestellen, dit is ook enkel nuttig als je een Telenet simkaart hebt in datzelfde toestel.

 

Waar probeer je dit net te doen? Als je dit thuis doet dan kan het zijn dat het niet werkt; jij kan zelf niet connecteren op het Wi-Free signaal dat door jouw eigen modem uitgezonden wordt.

Doe je dit elders, dan zal het natuurlijk ook enkel werken als je Wi-Free in de lijst van beschikbare netwerken ziet staan.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Connecteren met WiFree

Via de link die ze geven zou moeten lukken

Die sim kaart heb je niet nodig brengt niets bij

0 Likes
SamDeSmedt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Connecteren met WiFree

Hallo! 

 

Ik wil graag in mijn tuin connecteren. De kans bestaat dus als ik het goed heb dat het mijn eigen Telenet WiFree verbinding is en dat hem daar juist het probleem ligt?

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1095
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Connecteren met WiFree

Dat zou het inderdaad kunnen zijn.

Op een andere locatie (weg van je huis) zou je moeten kunnen verbinden als je deze stappen volgt: Alles over Telenet Wi-Free | Toestel verbinden


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Connecteren met WiFree


@SamDeSmedt  schreef:

Ik wil graag in mijn tuin connecteren. De kans bestaat dus als ik het goed heb dat het mijn eigen Telenet WiFree verbinding is en dat hem daar juist het probleem ligt?


Ja, sowieso als jouw Telenet-modem de dichtstbijzijnde WiFree-zender in je tuin is.
Een betere oplossing is een UTP-kabel vanaf de Telenet-modem tot in je tuin trekken en daarop een Wifi-toegangspunt aansluiten. Dan zal je perfecte Wifi in de tuin hebben.

0 Likes