24748
netweters
|
152282
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik kan tijdens sommige periodes (niet te voorspellen) kan ik niet met mijn Iphone, Ipad met mijn thuisnetwerk verbinden. Ik krijg wel het internet icoontje die een volledige connectie weerspiegelt. In dezelfde ruimte kan ik zonder proberen connectie maken met mijn andere toestellen : dell pc, smart tv etc. Een oplossing ???
Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Iphone internet connectie problemen
En wat bedoel je met periodes ? is dit dat je dan een week geen problemen hebt of twee dagen ?
Kun je ook eens zeggen hoe je opstelling is gemaakt ? Hoe maak je wifi verbinding , met wat voor toestel ? Is dit met een eigen router er tussen of een wifi powerline ? of misschien een AP ? of heb je enkel de HGW staan ? ( je modem )
Wat meer info kan ons ook wat beter gerichter antwoord geven.
Je kan eens proberen op je gsm 'netwerk vergeten' en dan opnieuw proberen te verbinden en zien of het dan wel gaat.
@JDV1 Ik heb enkele vragen voordat we je kunnen helpen
1. Gebruik je oudere Apple toestellen ?
2. Gebruik je een eigen router of die van Telenet ?
3. Heb je op uw wifi beveiliging WPA3 staan ipv bijvoorbeeld WPA2?
Het laatste punt is belangrijk omdat niet alle toestellen WPA3 ondersteuning hebben .
Volgende toestellen ondersteunen WPA3:
iPhone 7 of nieuwer
iPad 5e generatie of nieuwer
Apple TV 4K of nieuwer
Apple Watch serie 3 of nieuwer
Mac-computers (eind 2013 of later, met 802.11ac of later)
Je kan voor de beveiliging eventueel WPA2/WPA3 aanduiden zodat je toestellen automatisch de beste en compatibele beveiliging kiezen.
Heb dit probleem ook. Na overstap naar de nieuwe modem met pods verliest de iPhone 8, iPad air, iPhone 14pro max en iPad 12 inch 2022 regelmatig de wifi. Dit kan een uur duren of zelfs maar 10 minuten. iMac 27 inch, mac mini M2 en Windows PC hebben geen probleem met de wifi. Mijn abo is one up. Als ik wel wifi heb is de download op de iPhone en iPad meer dan 500 Mbps en upload 38 Mbps. Heb op alle toestellen de netwerk instellingen hersteld, heb de iPhone 14pro max volledig gereset en handmatig opnieuw geïnstalleerd. Probleem niet opgelost.
Na blijven zoeken naar het probleem had ik gemerkt dat de wifi uitviel maar ook dat ik geen mobiel netwerk had. Op de toestellen staat Safespot en Safespot guard. Heb toen de VPN die in mijn abo van Telenet inbegrepen is uitgezet deze kwam automatisch terug aan. Na een paar keer aan uit bleef VPN uit. Wifi en mobiel netwerk waren onmiddellijk beschikbaar. VPN aangezet en tot nu toe geen problemen met de getroffen toestellen.