Beantwoorden
Anakwaboe
Professional Beetjesweter
Star Wars Day Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Connectie valt zowat elke dag weg

Gedurende de laatste 4-6 weken valt zowat elke dag de connectiviteit weg (internet, telefonie,  interactieve tv), soms meermaals per dag (regio Lispersteenweg - Lier) .

Gisteren tussen 17u en 21u tot 4x toe .... meestal voor 15-20 minuten (soms een uur of meer) en dan herstelt alles zich weer automatisch.

Wanneer je op dat moment in de Telenet app kijkt, staat er te lezen "er is een algemene storing op het Telenet netwerk, u hoeft niets te doen ...".

Het lijkt me niet echt normaal dat dit zich al weken aan een stuk blijft voordoen ?!
Het wordt ondertussen echt vervelend, zeker wanneer je op dat moment in online meetings met klanten zit als je van thuis uit werkt.

Ook mijn overbuur heeft hetzelfde fenomeen ...  heeft iemand anders hier ook last van ?

0 Likes
11 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Heb je al eens contact opgenomen met de klantendienst om het probleem aan te kaarten of extra informatie te bekomen?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bas
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Ik heb de voorbije maanden een gelijkaardig probleem gehad. (regio Aalst en nieuwe aansluiting in woning van nog geen 10 jaar oud)
Telkens een korte onderbreking meermaals per week. Ik heb toen de modem vervangen, maar het probleem was niet opgelost.
Telenet was weinig behulpzaam en weigerde ook om toe te geven dat het aan hun coaxkabel in de straat lag.

Ik heb ondertussen Proximus laten aansluiten.
Probleem definitief opgelost.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

De tijdstippen dat je geeft zijn de piek uren

Er zijn de laatste tijd meer klanten op coax kabel bij gekomen

Zal daar door zijn

Telenet zal werken moeten uitvoeren op straat kan even duren

Als alles klopt zullen er nog mensen met dit probleem zitten maar valt het mee voor hun

Ook op andere plaatsen zal dit spelen

0 Likes
Anakwaboe

Bedankt voor de reacties. De tijdstippen variëren echt wel over heel de dag.
Ondertussen heb ik op het Hoplr buurtnetwerk ook kunnen terugvinden dat veel mensen in de buurt gelijkaardige problemen hebben. 

Ik ga nog maar eens proberen om het aan te kaarten bij Telenet.
Niet altijd makkelijk om daar de juiste persoon te pakken te krijgen ...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Anakwaboe 

Gewoon eens via Whatsapp sturen of eens via de chat op Facebook en daar eens je probleem uitleggen en vraag uitdrukkelijk om een lijn meting te doen. Of wel ergens een algemeen probleem of er zijn idd werken in de straat aanwezig. dat laatste kan altijd natuurlijk dat er dingen vervangen worden of iets maar dat kunnen ze je wel vertellen. Je kan ook bellen met de klantendienst maar vraag uitdrukkelijk om een lijn meting te doen. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Anakwaboe

Vanmorgen contact gehad met Telenet hierover.
Ze konden me perfect zeggen op welke momenten de storingen zich hebben voorgedaan (zelfs veel vaker dan ik zelf gemerkt heb).

Er blijkt een probleem te zijn met de node in deze buurt. Er is een ticket voor aangemaakt.
Hopelijk zijn we er dus eerstdaags van verlost 🙂

Doggy
Freshman Meerweter
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Idem hier in de St bernardusstraat. Heel wat mensen met problemen.Ben al weken bezig met dit aan te kaarten bij Telenet. Via WhatsApp krijg je meestal een nietszeggend antwoord maar geen oplossing. Sturen dan een technieker die moet vaststellen dat binnen alles normaal is. Dan maar bellen naar de klantendienst die blijkbaar er meer werk van ging maken. Ging gecontacteerd  worden. Jij iets gehoord ik niet.

0 Likes
Doggy
Freshman Meerweter

Heeft de technieker ook daarstraks gedaan. Is inderdaad buiten aan de node iets aan de hand. Hopelijk nu eens blijvend opgelost.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

De node is overbelast dat klopt de mensen zitten gelijktijdig er op op zelfde tijdstip

0 Likes
Doggy
Freshman Meerweter

Al lang gedaan zowel via telefoon als whatsapp. Een zinnige reactie krijgen is iets anders. Telkens het antwoord er was een algemene storing en zou nu opgelost zijn. Dag nadien terug wegvallende internet. Ze hebben een technieker gestuurd welke zich zelf afvroeg wat hij eigenlijk kwam  doen. Binneninstallatie was volledig in orde. Kunnen blijkbaar moeilijk toegeven dat er buiten iets niet in orde is (kabel,node...)

Gingen me vandaag terug contacteren ivm deze problemen echter niets meer gehoord. Leuke klantenservice.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter

De technieker kan in de grote witte kasten niets doen er moeten zakken verandert worden

Wachten

https://www.youtube.com/watch?v=cBkXzo5ttg8

0 Likes