24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
Gedurende de laatste 4-6 weken valt zowat elke dag de connectiviteit weg (internet, telefonie, interactieve tv), soms meermaals per dag (regio Lispersteenweg - Lier) .
Gisteren tussen 17u en 21u tot 4x toe .... meestal voor 15-20 minuten (soms een uur of meer) en dan herstelt alles zich weer automatisch.
Wanneer je op dat moment in de Telenet app kijkt, staat er te lezen "er is een algemene storing op het Telenet netwerk, u hoeft niets te doen ...".
Het lijkt me niet echt normaal dat dit zich al weken aan een stuk blijft voordoen ?!
Het wordt ondertussen echt vervelend, zeker wanneer je op dat moment in online meetings met klanten zit als je van thuis uit werkt.
Ook mijn overbuur heeft hetzelfde fenomeen ... heeft iemand anders hier ook last van ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb de voorbije maanden een gelijkaardig probleem gehad. (regio Aalst en nieuwe aansluiting in woning van nog geen 10 jaar oud)
Telkens een korte onderbreking meermaals per week. Ik heb toen de modem vervangen, maar het probleem was niet opgelost.
Telenet was weinig behulpzaam en weigerde ook om toe te geven dat het aan hun coaxkabel in de straat lag.
Ik heb ondertussen Proximus laten aansluiten.
Probleem definitief opgelost.
De tijdstippen dat je geeft zijn de piek uren
Er zijn de laatste tijd meer klanten op coax kabel bij gekomen
Zal daar door zijn
Telenet zal werken moeten uitvoeren op straat kan even duren
Als alles klopt zullen er nog mensen met dit probleem zitten maar valt het mee voor hun
Ook op andere plaatsen zal dit spelen
Bedankt voor de reacties. De tijdstippen variëren echt wel over heel de dag.
Ondertussen heb ik op het Hoplr buurtnetwerk ook kunnen terugvinden dat veel mensen in de buurt gelijkaardige problemen hebben.
Ik ga nog maar eens proberen om het aan te kaarten bij Telenet.
Niet altijd makkelijk om daar de juiste persoon te pakken te krijgen ...
Gewoon eens via Whatsapp sturen of eens via de chat op Facebook en daar eens je probleem uitleggen en vraag uitdrukkelijk om een lijn meting te doen. Of wel ergens een algemeen probleem of er zijn idd werken in de straat aanwezig. dat laatste kan altijd natuurlijk dat er dingen vervangen worden of iets maar dat kunnen ze je wel vertellen. Je kan ook bellen met de klantendienst maar vraag uitdrukkelijk om een lijn meting te doen.
Vanmorgen contact gehad met Telenet hierover.
Ze konden me perfect zeggen op welke momenten de storingen zich hebben voorgedaan (zelfs veel vaker dan ik zelf gemerkt heb).
Er blijkt een probleem te zijn met de node in deze buurt. Er is een ticket voor aangemaakt.
Hopelijk zijn we er dus eerstdaags van verlost 🙂
Idem hier in de St bernardusstraat. Heel wat mensen met problemen.Ben al weken bezig met dit aan te kaarten bij Telenet. Via WhatsApp krijg je meestal een nietszeggend antwoord maar geen oplossing. Sturen dan een technieker die moet vaststellen dat binnen alles normaal is. Dan maar bellen naar de klantendienst die blijkbaar er meer werk van ging maken. Ging gecontacteerd worden. Jij iets gehoord ik niet.
Heeft de technieker ook daarstraks gedaan. Is inderdaad buiten aan de node iets aan de hand. Hopelijk nu eens blijvend opgelost.
De node is overbelast dat klopt de mensen zitten gelijktijdig er op op zelfde tijdstip
Al lang gedaan zowel via telefoon als whatsapp. Een zinnige reactie krijgen is iets anders. Telkens het antwoord er was een algemene storing en zou nu opgelost zijn. Dag nadien terug wegvallende internet. Ze hebben een technieker gestuurd welke zich zelf afvroeg wat hij eigenlijk kwam doen. Binneninstallatie was volledig in orde. Kunnen blijkbaar moeilijk toegeven dat er buiten iets niet in orde is (kabel,node...)
Gingen me vandaag terug contacteren ivm deze problemen echter niets meer gehoord. Leuke klantenservice.
De technieker kan in de grote witte kasten niets doen er moeten zakken verandert worden
Wachten
https://www.youtube.com/watch?v=cBkXzo5ttg8