24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hallo allemaal, Na de installatie,heb ik de tv op de slaapkamer met een utp kabel verbonden met pod,( ervoor met een powerline) ik kan wel mijn opnames bekijken,maar geen terugkijk tv of netflix,krijg dan een foutmelding kabel of modem niet goed aangesloten. Ik heb nochthans perfecte wifi verbinding,maar dus geen interactie met het net. Iemand suggesties??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Misschien is de UTP-kabel defect. Je kan de UTP-kabel testen met een laptop rechtstreeks op de Telenet-modem of een andere UTP-kabel gebruiken.
Ofwel is er iets mis met de configuratie van de pod...
Utp kabel is nieuw uit de doos, ik heb contact genomen met de klantendienst maar wacht nog op antwoord.
Antwioord van telenet
Hey Nick, dat gaat inderdaad niet werken. De oude Digicorder/Digibox is niet compatibel met de 360 Pods. Je zou moeten overschakelen naar de TV-box. Moest je nog vragen hebben, helpen we je graag verder.
Hmm, dat vind ik een vreemd antwoord van de klantendienst.
Op deze pagina schrijft men immers het volgende:
Digitale tv aangesloten op modem of PowerlineVerwijder je oude Powerline of modem en verbind je Telenet TV-box, Digicorder of Digibox met een netwerkkabel (UTP) met je nieuwe Telenet 360° Modem of Telenet 360° Pod. (…)
@Suzy kan dit nagevraagd worden? Ofwel is de informatie van de klantendienst fout, ofwel de website.
Die tv box gaat het niet oplossen raar dat ze deze info geven
Ik heb al wel eerder tegenstrijdige info gekregen van telenet , de medewerker in de telenet winkel zei ook dat het zou moeten werken, ik ga straks een pod verwisselen van plaats of nog eens opnieuw inlezen . En verder antwoorden afwachten van de groep, blijkbaar weten ze het bij telenet zelf niet zo goed . Als men foutieve info geeft ,creëert men meer problemen ,en zal de klantendienst nog meer te doen hebben.
Hallo, nu is geen enkele pod verbonden met een utp kabel naar mijn modem, dus mijn opstelling is nu , 1 digicorder verbonden met utp kabel naar de modem , 3 pods in een stekker ( in de veranda,hal en 1 op de slaapkamer) deze van de slaapkamer is met een utp kabel verbonden met de digicorder op de slaapkamer. Ik kan toch geen pod verbinden met een utp kabel naar de modem? De poorten op de pod zijn toch alle 2 uitgangen niet?
@nxkealen schreef:Ik kan toch geen pod verbinden met een utp kabel naar de modem? De poorten op de pod zijn toch alle 2 uitgangen niet?
Dat kan wel. De Ethernet poorten aan de pods kunnen zowel voor modem-pod als pod-toestel gebruikt worden.
Maar dat is niet wat men bedoelt in de tekst die ik deelde. Daar is het gewoon Modem -- draadloos -> Pod -- ethernet kabel --> Digicorder (zoals je dus al doet)
@WG94 schreef:
Hmm, dat vind ik een vreemd antwoord van de klantendienst.
Op deze pagina schrijft men immers het volgende:
Digitale tv aangesloten op modem of PowerlineVerwijder je oude Powerline of modem en verbind je Telenet TV-box, Digicorder of Digibox met een netwerkkabel (UTP) met je nieuwe Telenet 360° Modem of Telenet 360° Pod. (…)
@Suzy kan dit nagevraagd worden? Ofwel is de informatie van de klantendienst fout, ofwel de website.
We vragen het na! Is eerlijk gezegd ook het eerste dat ik hierover hoor.
Ik ben net mijn digicorders gaan inruilen voor 2 tv boxen, ze hebben me nog enkele tips gegeven i.v.m. beste verbinding. Ik ga ze straks installeren en als het werkt ,zal ik het laten weten. Tv boxen zouden flexibeler zijn i.v.m. interactiviteit, misschien connecteer ik 1 360 wifipod met een utp kabel naar de modem. De uitgang met de streepjes zou ook een utp ingang zijn. Zo kan ik, in een kamer waar ik utp naar mijn modem heb, het signaal draadloos doorsturen naar de tv box op de slaapkamer.Maar ik ga eerst mijn huidige opstelling proberen.
We hebben ondertussen contact gehad met onze collega's van 360° Wifi en het is wel mogelijk om je Digicorder/Digibox via UTP aan te sluiten met de wifi-pods. Dus normaal was een swap niet nodig geweest. De collega's geven wel aan dat je de meest optimale ervaring met een Telenet TV-box zult hebben, omdat je die ook via wifi kan gebruiken natuurlijk.
Installatie voltooid, streaming werkt, helemaal interactief,beide tv boxen met mijn eerste instelling. Ik heb alleen geen tv kanalen, winkel gebeld ,blijkbaar storing telenet, ze mogen voorlopig geen tv boxen meer meegeven. Blijkbaar zou telenet die tv kanalen kunnen pushen naar de eindgebruiker. Contact gelegd via WhatsApp terug in blijde verwachting. TELENET IS ALTIJD EEN BEETJE AVONTUUR.
Je zal even moeten wachten
Je kan tv zien via deze weg dit gaat altijd
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/
Ik moet hier toch nog even een belangrijke nuance uitleggen over de werken van wifi-pods in combinatie met een Digicorder/Digibox.
Heb gisteren namelijk nog wat extra info gekregen van onze 360° Wifi collega's. Dus...
Bij de TV-box kan je zowel via UTP als via wifi verbinden met de wifi-pods. Dat werkt altijd, ongeacht de topologie van dat netwerk.
Bij Digicorder/Digibox moet je uiteraard altijd verbinden via UTP (deze hebben geen wifi-chip).
Maar daar is er een probleem ontdekt wanneer er een wifi-verbinding zit in de link tussen de decoder (Digicorder/Digibox) en modem:
Nog even een afbeelding om het visueel te verduidelijken:
De "niet ok" situatie wordt grondig geanalyseerd en bekeken bij Telenet, hopelijk kan het snel opgelost worden.
Maar als klant kan je in tussentijd dus gratis swappen naar de TV-box, aangezien je anders geen interactiviteit hebt op je Digicorder/Digibox.
Voila, dan heeft ineens iedereen de juiste informatie. 😉