24829
netweters
|
153043
antwoorden
|
20765
vragen
|
Toen ik onlangs mijn factuur nakeek, blijkt dat ik nu plots moet betalen voor Wifi Diensten???
Als ik verder kijk zou dit gaan om Huur Telenet 360 Pod.
Nu, er is bij een herstel van Telenet een 360 Pod geplaatst, ongevraagd, maar ik moest daar niet voor betalen.
De technieker moest dit van Telenet nu instaleren. Ja, tegen gratis zeg ik geen nee...
Ja, want de CV8560E modem heeft geen wifi, dus 1 Pod is gratis...
Vandaag, al twee keer moeten horen van de helpdesk, jij hebt in je modem een WIFI???
Wie houden ze nu aan het lijntje, heb ik in deze modem nu wel of geen Wifi? Want ik heb geen zin om hiervoor te betalen, want ik heb een eigen router en wifi.
Daarvoor had ik een modem zonder Wifi besteld.
Hoe krijg ik dit opgelost, want het is woord tegen woord.
Opgelost! Ga naar oplossing.
CV8560E heeft GEEN Wi-Fi aanboord.
Ben je een particuliere klant of een business klant?
Indien particulier
Indien Business
Wat was juist de herstelling die men kwam uitvoeren?
Als je de pod niet wil, stuur hem terug dan kunnen ze hem ook niet verder aanrekenen. Je hebt een eigen Wi-Fi oplossing en dus ook geen nood aan de pod.
Business klant, en ik heb maar 1 pod gekregen.
Probleem was slechte verbinding van Internet, de kabel naar de modem heeft hij vernieuwd en dan was de uitlezing beter.
Zoals je ziet, staat in Mijn telenet ook maar 1 360° Pod, maar toch zou ik moeten betalen
Ik had TP-link om te versterken via electriciteitsdraad, maar die gaf volgens de technieker storingen, dus plaatste hij de 360° Pod.
Sorry terugsturen, ik moet dus kosten maken, omdat ze iets geplaatst hebben dat ik niet gevraagd heb?
Ik kan zo geen zaken doen.
@Laurier schreef:Sorry terugsturen, ik moet dus kosten maken, omdat ze iets geplaatst hebben dat ik niet gevraagd heb?
Ik kan zo geen zaken doen.
Dan moet je hier geen advies vragen hé.
Het advies is om de Pod terug te sturen, indien de postzegel voor jou teveel is, draag die dan binnen in de dichtsbijzijnde Telenet winkel.
PS. Voor business klanten zal er inderdaad maar één Pod op de factuur staan. De eerste (die dient als basisstation) is gratis.
@Laurier schreef:Want ik heb geen zin om hiervoor te betalen, want ik heb een eigen router en wifi. ...
Ik had TP-link om te versterken via electriciteitsdraad, maar die gaf volgens de technieker storingen, dus plaatste hij de 360° Pod.
Ik begrijp de technieker, een Powerline kan je moeilijk als een volwaardige WiFi beschouwen 🤔 ...
Maar als een eigen router hebt met WiFi, dan heb je inderdaad die Pod niet nodig 🤗
Terugsturen kan ook kosteloos (op een doos, wat plakband, 1 blad papier, wat tijd en moeite na dan) Telenet-toestellen leveren en terugsturen
Je kan het ook gaan afleveren in een Telenet-winkelpunt
Ik heb de indruk dat jullie Telenet fan's zijn.
Concreet, ik heb recht op 1 gratis, dus moet de factuur correct zijn.
Ik wil dan ook correct aangerekend worden, de kosten stijgen al ieder jaar.
Mijn bezorgdheid is dat ik niet correct behandeld wordt en dat de helpdesk niet aanvaard dat ik een modem zonder Wifi heb.
Filip, je beweerd dus dat de kwaliteit van de pod veel hoger is dan de Powerline?
Concreet mijn vraag is de factuur correct zoals de huidige situatie is, de pod terugsturen die ik gratis krijg is geen eerlijke oplossing.
@Laurier schreef:Ik heb de indruk dat jullie Telenet fan's zijn.
Concreet, ik heb recht op 1 gratis, dus moet de factuur correct zijn.
Dat is wel flauw hé. Omdat we het niet eens zijn met jouw bevindingen zijn we Telenet fans? Nee, wij zijn gewoon klanten.
Wij proberen af te gaan op de beschikbare info; en die zegt dat je als Business klant 1 EXTRA gratis krijgt, dus eigenlijk zou je moeten klagen over het feit dat je er maar 1 gekregen hebt ipv 2... Uiteindelijk kunnen wij ook alleen maar onze bevindingen delen; wij kunnen Telenet niet overtuigen om je een gratis pod te geven...
Als je ontevreden bent en geen gehoor krijgt bij de klantendienst dan moet je klacht indienen: Ontevreden? Laat het ons weten Krijg je geen antwoord of ben je niet akkoord met de afhandeling van de klacht dan ga je naar de ombudsdienst (zie voorgaande link)
Kijk als ik al de technieker niet mag geloven...
Hij moest deze installeren zei hij, maar als ik maar 1 pod had moest ik niet betalen...
de helpdesk die beweerd dat er een wifi in mijn modem zit waardoor ik voor de pod moet betalen...
Dan moet ik alles maar gewoon laten gebeuren?
Nee, dank jullie voor jullie reacties, maar ik heb maar 1 pod.
Ik heb dit gemeld aan de helpdesk, en als reactie kreeg ik toen dat ik moest betalen omdat er één wifi in mijn modem zit.
Enfin, ik zal toch een klacht indienen, want ik wil correcte info van Telenet krijgen.
@Laurier schreef:Nee, dank jullie voor jullie reacties, maar ik heb maar 1 pod.
Ik heb dit gemeld aan de helpdesk, en als reactie kreeg ik toen dat ik moest betalen omdat er één wifi in mijn modem zit.
Enfin, ik zal toch een klacht indienen, want ik wil correcte info van Telenet krijgen.
Succes met de klacht. Hou ons op de hoogte 😊.
Maar om het nog eens duidelijk te stellen: de regel is dat je, als Business klant 2 Pods moet krijgen, waarvan er dan één gratis is.
Als je dus "het gelijk" aan jouw kant wilt krijgen, dan moet je een 2de Pod bijbestellen. De eerste wordt dan gratis, gezien deze gezien wordt als "basisstation"...
Je hebt het gemeld dat het niet juist is
Dan maken ze een credit nota op het komt wel goed
Ik zou dus inderdaad nog eentje moeten bijbestellen... wat totaal andere info is dan wat de technieker me vertelde.
Nu, aangezien ik al Wifi heb, vind ik het overbodig om hiervoor nog eens maandelijks extra abonnement te betalen... 😉
Ik heb ook verder geen zin om de discussies te blijven aangaan, brengt onrust in mijn hoofd.. 😉
BTW: het terugsturen via Postnl via een retourlabel is gratis. 't is maar dat je het weet. En Postnl is veel dichter in de buurt dan de Telenetwinkel..