Beantwoorden
LEBBcoach
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

Hallo allemaal,

Ik heb als One Up+ klant een nieuwe modem kunnen bestellen via telenet om mijn downloadsnelheid te kunnen optrekken naar 1Gb (nl: Docsis 3.1 wireless (docsis)). Er was een handleiding bij en deze heb ik perfect toegepast.

Deze omschakeling is goed verlopen want ik heb nog steeds internet en ook mijn TV werkt nog goed. Doch mijn vroegere downloadsnelheid (ong 400 Mbps) is gezakt naar 20 à 25 Mbps.

LEBBcoach_0-1638000424317.png

>>>>    LEBBcoach_1-1638000456123.png

 

Op mijn Telenet App krijg ik volgende melding :

LEBBcoach_2-1638000578410.png

Zij raden aan om de stekker van mijn modem uit te trekken en opnieuw op te starten.
Dit heb ik ook gedaan...maar nadien blijf ik deze boodschap krijgen en blijft mijn downloadsnelheid hangen op 20 à 25 Mbps. 😳

Een fabrieks-reset van de modem heb ik nog niet gedaan omdat nadien misschien niets meer zal werken 🙄....en ik kan het internet niet missen vanwege telewerk.


Kan iemand mij verder helpen waarom mijn downloadsnelheid ineens zo naar beneden is gezakt ?


Mvg

Tags (1)
0 Likes
20 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

@LEBBcoach 

De app geeft aan dat er dus een storing is maar heb je dit al eens laten nakijken door de klantendienst ? Die kunnen nog meer zien dan dat jij ziet op dit moment via de app. 

 

Kijk ook eens via 'mijn Telenet' of je daarin de juiste modem ziet staan. Je gaat dan naar je netwerk gaan en daar in zie je of je ook de juiste modem hebt staan. Kan zijn dat deze verkeerd is geprovisioneerd waardoor deze dus niet herkend wordt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LEBBcoach
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

Patrick,
De storing is inmiddels verdwenen op mijn APP. Telenet heeft laten weten dat dit 1 à 2 dagen kon duren vooraleer de nieuwe modem geregistreerd is. 
Via "Mijn telenet" staat de juiste modem wel degelijk geïnstalleerd.

Maar mijn downloadsnelheid blijft hangen op ong. 30Mbps.

Mvg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

@LEBBcoach 

En ben je dan draadloos verbonden of met een kabel rechtstreeks ? Heb je ook iets meer info over je netwerkopstelling ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LEBBcoach
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

@patrick37 

Mijn modem hangt op ong. 10m van mijn laptop in een kamertje en ik werk draadloos.
De aansluitingen van mijn vorige modem heb ik gewoon overgenomen op mijn nieuwe.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

@LEBBcoach 

Indien die resultaten draadloos behaald werden moet je zeker eens uw laptop met een geschikte UTP kabel rechtstreeks aansluiten en dan opnieuw testen.

 

Pas dan kan je zeggen dat het aan het routergedeelte van uw HGW ligt wanneer de resultaten even slecht zijn.

 

Onder voorbehoud dat er niks mis is met de netwerkkaart(en) de configuratie ervan in uw laptop natuurlijk, je mag niks uitsluiten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LEBBcoach
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

@StefaanH 

Ik heb zojuist de een Ethernet kabel aan mijn laptop gehangen rechtstreeks vanaf de modem...en resultaat = 677 Mbps (zie afbeelding hieronder).... en nadien
Schermafbeelding 2021-11-27 180933.jpg

 

via WIFI (powerline) en het resultaat = 18 Mbps (zie afb. hieronder).

Schermafbeelding 2021-11-27 181107.jpg

 

Wat kan ik doen om via WIFI terug naar boven de 400Mbps te gaan ??

Mvg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

@LEBBcoach 

 

Het probleem zit hem dus in de WiFi netwerkkaart van uw laptop.

 

Kijk eens na of de driver nog in orde is en of die kaart niet toevallig verkeerd geconfigureerd staat (100 Mb/s ipv 1000 Mb/s)

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

Ik heb uw afbeeldingen afgekeurd omdat je vergeten bent helemaal onderaan links (in het grijs) uw publiek IP adres te maskeren.

 

Nadat je dat gedaan hebt kun je ze opnieuw uploaden en kunnen ze goedgekeurd worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

 


@StefaanH  schreef:

@LEBBcoach 

 

Het probleem zit hem dus in de WiFi netwerkkaart van uw laptop.

 

Kijk eens na of de driver nog in orde is en of die kaart niet toevallig verkeerd geconfigureerd staat (100 Mb/s ipv 1000 Mb/s)

 


Ofwel misschien bij de PWL. Trek zowel de PWL bij de modem als in je kamer uit het stopcontact en steek eerst degene bij de modem terug in en daarna de PWL in je kamer.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

Je hebt gelijk @Wheng , over dat woordje PWL  had ik overgelezen.

 

@LEBBcoach  dan zou ik eens met uw laptop in de buurt van de HGW gaan zitten en daar dan uw WiFi testen. Is het dan wel OK dan ligt het inderdaad aan de powerline OF aan uw E-netwerk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LEBBcoach
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

@Wheng @StefaanH 

Ik heb mijn powerlines uitgetrokken zoals gevraagd en nadien a/d modem eerst ingestoken en dan deze in mijn kamer.
Doch blijft mijn downloadsnelheid van mijn laptop hangen rond de 50mbps en op dezelfde plaats haal ik met de Telenet speedtest op mijn GSM een downloadsnelheid van 400mbps. Hoe komt dit ?
Dus voorlopig is dit probleem niet opgelost 🙄
Met mijn vorige modem haalde ik op mijn laptop ook tot 400 à 500mbps.
Hulp is altijd welkom

Mvg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

@LEBBcoach 

 

In dat geval zou ik toch eens naar uw WiFi kaart in uw laptop (laten) kijken. Je kan al eens beginne met de settings van dat ding na te gaan, de driver herconfigureren  ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LEBBcoach
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

@StefaanH 

Ik heb vandaag ook eens getest met de laptop van mijn werk (omdat ik thuis telewerk doe). Ik krijg dezelfde lage download-snelheid (ong 50 Mbps). Dus ik denk niet meteen dat het aan de WiFi kaart ligt 😳.

Mvg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadsnelheid gezakt van 400 Mbps naar 20 Mbps

@LEBBcoach 

 

Die vergelijkende test die je gedaan hebt (laptop vs smartfoon), is dat steeds op dezelfde band? Ik bedoel daarmee 2,4 GHz of 5 GHz. Dus niet het ene toestel op de 2,4 en het andere op de 5?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.