Beantwoorden
mysticwizard
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Extra acces point telenet of andere AP kopen?

Beste,

 

Momenteel hebben wij 1 extra (gratis) acces point in gebruik van Telenet op de benedenverdieping. Deze werkt erg goed en zeer aangenaam dat Telenet deze dienst verleent. 

Echter hebben we op onze bovenverdieping 0.0 wifi ontvangst, maar er zijn wel UTP uitgangen voorzien in verschillende ruimtes. We zouden kijken om een extra acces point te plaatsen zodat we ook boven een goede verbinding hebben. 

Voor een bijkomende accespoint betaal je €2/maand aan huur. Ik vroeg me af als dit wel de beste "investering" is of het toch niet goedkoper is om een acces point aan te kopen want na enkele jaren is de "investering" toch terugverdiend. Wat is jullie mening? En welke acces points zijn prijs/kwaliteit goed (en vrij dummy proof om te installeren net zoals de telenet AP)?

 

Bedankt!

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7775
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extra acces point telenet of andere AP kopen?

@mysticwizard   Een beetje deftige AP kost al vlug tussen de 80 en 100€.  Dat komt overeen met 40 tot 50 maanden huur = +-4 jaar. En wat zal het tegen dan zijn? Aan jou om de afweging te maken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Extra acces point telenet of andere AP kopen?

Deze TP-Link heb je al voor 60 euro:

 

https://www.vandenborre.be/router-modem/tp-link-tl-wa1201-access-point


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra acces point telenet of andere AP kopen?


@sb  schreef:

Deze TP-Link heb je al voor 60 euro:

 

https://www.vandenborre.be/router-modem/tp-link-tl-wa1201-access-point


Opgelet, dat is een dual band, geen simultaneous dual band. Je gaat dan moeten kiezen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mysticwizard
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Extra acces point telenet of andere AP kopen?

Heeft de acces point van telenet standaard wel simultaneous band band? 
heb dan toch maar 1 Extra gehuurd via telenet, garantie ed zit allemaal inbegrepen en op 4j tijd kan er al wat gebeuren..

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra acces point telenet of andere AP kopen?

@mysticwizard 

 

Van de powerlines weet ik het zeker, ik veronderstel dus dat het AP van TN ook wel simultaneous dual band heeft.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Extra acces point telenet of andere AP kopen?


@igvfer  schreef:

Een beetje deftige AP kost al vlug tussen de 80 en 100€.  Dat komt overeen met 40 tot 50 maanden huur = +-4 jaar. En wat zal het tegen dan zijn? Aan jou om de afweging te maken.


Ik denk dat de afweging die @mysticwizard moet maken niet zozeer van financiële aard is, maar ook van praktische aard (gebruiksgemak)

Hij heeft namelijk al één AP van Telenet, waar hij tevreden over is.

  • Met een tweede Telenet AP (huur) zal hij zijn WiFi volautomatisch uitbreiden (plug and play). Net als bij het eerste AP worden alle WiFi instellingen automatisch overgenomen van de Telenet modem.
  • Een eigen AP zal hij helemaal zelf moeten instellen.

[Edit]

Ik zie dat @mysticwizard al zijn beslissing heeft genomen 😊.