Beantwoorden
Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Extra router achter modem

Kan iemand mij op een simpele manier uitleggen hoe ik een extra router kan toevoegen aan thuisnetwerk.

Dus:Telenet modem met WiFi signaal,boven de 2 router verbonden met Telenet modem via utp.Hoe moet ik ze instellen zodat er geen problemen komen met de WiFi signalen en daardoor verbindingsproblemen ontstaan.mvg 

0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5225
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Extra router achter modem

Dat staat hier mooi uitgelegd:

 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/FAQ-Hoe-stel-ik-mijn-router-in-als-Access...

 

Door de router in te stellen als AP verlies je wel een deel van de functionaliteit, maar het zorgt er wel voor dat zowel modem als router binnen dezelfde IP range zitten. Op die manier heb je één groot netwerk waarin al je toestellen in principe makkelijk met elkaar kunnen communiceren.

 

Je zou ervoor kunnen kiezen om 2.4GHz en 5GHz niet te splitsen. In dat geval zie je dus écht één netwerknaam en de verbonden toestellen zullen normaal gezien automatisch overspringen van modem naar router en omgekeerd. Zelf vind ik het handiger om het netwerk toch op te splitsen (bijv. mijnnetwerk en mijnnetwerk.5GHz). Op het forum is ook al gebleken dat dit soms problemen voorkomt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LJ
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Follow the reader, reader!

Extra router achter modem

Zelf ben ik ook vaak een voorstander voor ze op te splitsen . 

Zeker als de afstand tot modem / router niet te ver is , geeft de 5Ghz ook sneller internet . 

 

Hangt natuurlijk ook van de belasting van de kanalen af . 🙂 

Luk
Telenet Technical Business Advisor
0 Likes
Fr3d3r1k
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Extra router achter modem

deze oplossing werkt enkel als je je router als acces point gebruikt.

 

Is er ook ergens een een goede uitleg waarbij je he eigen router gebruikt achter de telenetmodem met behoud van de routerfunctionaliteiten.

 

En ja, ik ben al twee avonden bezig. DIt heeft ook altijd gewerkt, maar sinds een tijd, krijgt mijn router dus geen internetverbinding meer. Terwijl ik niks gewijzigd had.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extra router achter modem

Wat wil je eigenlijk aansluiten op je eigen router?  De Telenet router maakt een netwerk in de range 192.168.0.0. Met een eigen router maakt je router ook deel uit van dat netwerk via zijn WAN IP dat je best vast instelt op 192.168.0.2 bijvoorbeeld. Uw eigen router maakt dan een eigen netwerk in de range 192.168.1.0.

Je zal perfect een netwerkprinter op bijvoorbeeld 192.168.0.30 kunnen aanspreken vanuit apparaten aangesloten op je netwerk 192.168.1.0. Dit is tenslotte uitgaand verkeer.

Omgekeerd als diezelfde printer ook als scanner kan gebruikt worden zal dit moeilijker verlopen. Je zal dan hoogstwaarschijnlijk bepaalde poorten moeten openzetten naar de PC die aangesloten is op je netwerk 192.168.1.0, zijnde het netwerk na je router.

Dit geldt ook als je een apparaat in netwerk 192.168.1.0 wil bereiken, bvb een NAS, dan moet je de betrokken poorten eerst  forwarden naar je eigen router (192.168.0.2) en dan forwarden op je eigen router naar de NAS.

Dit is een mogelijke opstelling als je router IPTV ondersteunt.

opstelling6.jpg



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes