Beantwoorden
Thomas21
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Extra volume telemeter

Beste, 

 

Deze maand ben ik door mijn volume van de telemer gevolgen (200gb).

Doordat de periode voor reset nog min 15 dagen was kocht ik extra volume bij (75gb).

Om geen extra onkosten te hebben de volgende maand deavtiveerde ik de extra volume 2 dagen later. Dit zorgde er voor da de telemeter in min terecht kwam. Wat wel heel eigenaardig is. Dus nu is mijn volume (-75gb)

Ik wou nog een beetje extra volume bij kopen en dacht nog 25gb extra te nemen, dit resulteerde in het volgende.

Telemeter ging van (-75gb naar - 50gb). Hier snap ik dus niets meer van en hoe kan ik dit oplossen zonder extra kosten want nergens staat vermeld goe de extra volume werkt. Had ik dan 100gb moeten nemen? En kwam de 20euro kost dan boven op de 15 euro? Of vult zicht dat gewoon aan en word de 15euro dan gewoon 20euro?

 

0 Likes
12 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Extra volume telemeter

@Thomas21 

Mijn telemeter staat al een eeuwigheid (lichtjes overdreven) op negatief. Je moet niet gestudeerd hebben om op te merken dat het van geen kanten klopt.

200-100=100 dacht ik. Bij telenet: 200-100=-100

Bij jou: -75+25=-50 dus juist. maar het slaat op niets.

Ga er gewoon van uit dat als het op is je op lagere snelheid gezet wordt. (als ze er zelf nog uit geraken)

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extra volume telemeter

Eigenlijk heel simpel. Je koopt 75 GB extra (voor periode 1) en dat blijft tot het einde van de periode maar de rest wordt niet overgedragen naar de volgende periode. De volgende periode (periode 2) wordt er automatisch terug 75 GB extra aangerekend. Tenzij je dit voor het einde van de eerste periode opzegt zoals je gedaan hebt.

Je hebt terug 25 GB extra gekocht dat is terug goed tot einde periode 1. Dus je zal dit terug moeten opzeggen of anders wordt je in periode 2 terug 25 GB aangerekend en ook de volgende perioden.

Hoe ze bij Telenet aan die -75 en -50 komen weet ik niet en ik begrijp ook de redenering niet.

En je zal uiteindelijk op je rekening de prijs zien verschijnen van 75 GB en 25 GB. Het is 5€ per 25 GB geloof ik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Thomas21
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Extra volume telemeter

Bedankt ignace,

 

Maar wetende dat ik van die 25gb eigenlijk geen gebruik heb kunne. Maken. 

Omdat ik in theorie op smal and blijf na het aankopen van 25gb.

Dus dit koopt echt niet dat dit zou aangerekend worden. 

Telenet zelf kon ik gisteren niet bereiken en terugbellen daar is dus nog niets van in huis gekomen. Ook al had ik mij opgeven om terug gebelt te worden. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Extra volume telemeter

@Thomas21 

Heb je uw modem eens stroomloos gezet?

Misschien heeft hij een trap onder zijn kont nodig.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Thomas21
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Extra volume telemeter

Denk niet dat het stroomloos zetten van de modem hiervoor de oplissing is. It technisch ligt dit vast in de software van Telenet zelf. Gewoon een rare manier van rekenen en slechte informatie/instructies op hun site.

Maandag hopen dat ze me opbellen want dit moet toch wel even uitgeklaard worden. 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Extra volume telemeter

@Thomas21 

Eigenlijk mag stroomloos zetten nooit de oplossing zijn, de realiteit is nogal eens anders.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Extra volume telemeter

@Thomas21 kan je eventueel eens een screenshot toevoegen van hoe het eruit ziet (met de -75 of -50)? Dan geef ik de screenshot eens door aan enkele collega's die instaan voor de verbeteringen van Mijn Telenet. Ik heb een WIGO waardoor ik dit zelf niet kan testen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Thomas21
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Extra volume telemeter

@Suzy 

Beste,

 

onderstaand vind u alvast een screenshot terug.

graag had ik toch nog even vernomen van Telenet zelf of ik nu effectief de 25gb (5€) moet betalen want hier heb ik totaal geen gebruik kunnen van maken... 

 

 

 

2020-01-07_16h11_49.png

Thomas21
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Extra volume telemeter

@Suzy 

ik kan dus geen screenshot insluiten binnen het bericht.

kan ik je dit via mail bezorgen? 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Extra volume telemeter

@Thomas21 

De foto staat in uw post.

Nog even geduld, dan komt hij te voorschijn.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Extra volume telemeter

@Thomas21 bedankt! Je foto heb ik eerst moeten goedkeuren, erna komt deze zichtbaar. Keep you posted!

 

Alleszins best je aanrekening in de gaten houden en zien dat het wel correct verrekend wordt. Zoals jij het uitlegde, heb je normaal alles goed gedaan (volume aangevraagd en dezelfde periode ook stopgezet > wordt dus niet opnieuw toegevoegd in nieuwe periode).


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Thomas21
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Extra volume telemeter

@Suzy 

klopt, ik kocht de 75gb voor 15€ en zette die terug stop.

daarna dacht ik, ik neem nog even 25gb voor 5€ er bij.

dus in theorie zou je denken dat je 25gb boven op de 75gb verkijgt.

 

door het stop zetten van de 75gb ging mijn telemeter in het min (-75gb) dus.

waarna ik de 25gb bijkocht en die duide aan op mijn telemeter dat ik plots -50gb stond.

blijkt dat telenet denkt dat ik in het min sta met mijn volumen maar dit plaatsje klopt dus niet volgens mijn.

ik had 200 gb gebruike die op. kocht 75gb en gebruikte die op, daarna kocht ik 25gb en deze heb ik nooit verkregen.... 

 

telenet gebeld maar daar heb ik niemand aan de lijn gekregen, terugbel optie ingesteld. tot op heden nog steeds geen callback verkregen 😕

 

 

0 Likes