24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo, toevallig keek ik deze middag op de Telenet app en tot mijn grote verbazing had ik een telemeter verbruik van 602 Gb. Periode van 15 feb tot heden. Na wat nader gekeken te hebben merk ik dat er sinds middernacht (vorige nacht) tot deze middag 463 Gb verbruikt geweest is. Wat bijna niet mogelijk is op 12 uur. Ik woon redelijk afgelegen en er staat geen zwarte camionnette voor mijn deur 😉
Na de middag (piek) is er vandaag ook al 125 Gb af.
Heb contact gehad met de klantendienst en had een heel vriendelijke man aan de lijn maar geen oplossing :-I
Ik zit nu op de trein naar huis en vraag mij af wat ik het beste zou doen... terugbellen,alles eens resetten... het enige wat aan de tv hangt is de nieuwe tv box en een Apple TV.
PS: heb daarjuist nog eens nagekeken en op 1 uur (14 naar 15 uur) is er 37 Gb bijgekomen 😞
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter
Dat verbruik kan door anderen veroorzaakt zijn. Als het via wifi verbruikt is kan je dat alleen beletten door uw paswoord te wijzigen.
Helpt dat niet , modem een tijdje uitschakelen.
Terug inloggen in Mijn Telenet en als er nog hoog verbruik is kijken in Mijn Telenet (modem details) welke apparaten er verbonden zijn met je modem. Zie je een onbekend apparaat dan lijkt het vrij duidelijk :). Wifi wachtwoord veranderen als het een wifi apparaat is, heel je huis aflopen om het apparaat te vinden als het met de kabel is aangesloten 🙂
Verder je AppleTV nakijken dat hij niet constant om één of andere reden een 4K serie of iets dergelijk staat af te spelen.
Je modem deze nacht afzetten en kijken of het nog optelt, indien zo scheelt er toch wel iets met de Telemeter vermoed ik.
Dit zijn wel zéér hoge cijfers. Normaal gesproken zijn dit dat automatische updates ofzo, maar 460 GB in 1 nacht lijkt me zéér straf. Misschien een softwareprobleem met de Apple TV waardoor die op de achtergrond blijft doorstreamen of updates non-stop blijft binnenhalen?
@louishufk 640 (momenteel) op 18 uur via wifi ? Dat zou me verwonderen.
Maar heb toch je raad opgevolgd en mijn ww veranderd. Eveneens alle apparaten, vooral de tv box eens zonder stroom gezet. Ben benieuwd .
@m-jan20 @ALDEG @dat wat betreft de Apple tv denk ik nu ook. Deze heb zonder stroom gezet. Afwachten dus
Allemaal bedankt voor de hulp.
das 35 Gb/uur 😮
wat is je set-up thuis?
ken voorbeeld met router ubiquiti die abnormaal verbruik had (praten over gb's)
was ergens een instelling die verkeerd stond (standaard)
@Cru Een heel simpele opstelling. Witte Telenet modem met Hue rechtstreeks op aangesloten, dan een powerline naar Tvbox en een Apple TV via WiFi. Daarnaast nog een paar iPhones en tablets en nog een andere smartphone via WiFi. Maar die laatste waren thuis niet aanwezig. Oh ja, en nog een Ring bel en caméra. Maar denk nu wel dat het de Apple TV is. Sedert ik deze zonder stroom heb gezet is er het laatste uur maar 0,7 Gb meer bijgekomen :-).
Toch bedankt op mee te denken.
no problem
dagelijkse bezigheid maar zal idd dan aan je apple tv liggen 👌