Beantwoorden
Ragdd
Freshman Weetjesweter
It's your ninth party! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

F@ST3896LG-TN: 5 GHz uitschakelen, mogelijk?

Ik was bij iemand waar datalogger voor zijn zonnepanelen invertor de WIFI connectie heeft verloren met het WIFI netwerk van Telenet thuis.

Ik heb de stappen gevolgd om deze datalogger terug op WIFI netwerk te koppelen en vanaf ik hun WIFI netwerk moet kiezen, is deze niet zichtbaar in de WIFI lijst.

Ik voel de bui al hangen en die datalogger is 2.4 Ghz only, dus geen 5 Ghz ondersteuning.

Ik weet dat je kan bellen naar Telenet helpdesk om tijdelijk een apparaat te koppelen aan 2.4 Ghz frequentie, maar doe dit liever niet omdat dit weer veel tijd zal kosten.

Op mijn Telenet kan je de 2.4 en 5 Ghz frequenties dus niet scheiden van de F@ST3896LG-TN modem.

Mijn vraag kan je de 5 Ghz frequentie uitschakelen en WIFI zelf uitschakelen om vb via een eigen accespoint te verbinden met een SSID en paswoord identiek als deze van Telenet modem?

Kan je een gast netwerk maken die enkel 2.4 Ghz is op die F@ST3896LG-TN modem?

Ik ben nu niet bij die mensen en ikzelf heb een Telenet modem zonder WIFI en bridged met eigen Netgear router.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: F@ST3896LG-TN 5 Ghz uit

3 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@Ragdd  schreef:

Op mijn Telenet kan je de 2.4 en 5 Ghz frequenties dus niet scheiden van de F@ST3896LG-TN modem.

Mijn vraag kan je de 5 Ghz frequentie uitschakelen en WIFI zelf uitschakelen om vb via een eigen accespoint te verbinden met een SSID en paswoord identiek als deze van Telenet modem?

5GHz kan je niet zelf uitschakelen (ik heb al gelezen op De Netweters dat sommigen dit via de klantendienst voor elkaar gekregen hebben), een access point kan je uiteraard altijd zelf plaatsen.

@Ragdd  schreef:

Kan je een gast netwerk maken die enkel 2.4 Ghz is op die F@ST3896LG-TN modem?

Neen er is geen 'gast netwerk' optie.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Roy78
Experienced Weetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Ja, je kan bijvoorbeeld met een Android-telefoon een tijdelijke 2,4 GHz-only hotspot instellen met een identiek SSID en wachtwoord als de Wifi van de F@ST3896LG-TN.

Je verbindt de datalogger met die hotspot en bewaart de Wifi-instellingen. Daarna schakel je de Android-hotspot uit en zal de datalogger automatisch verbinding maken met de Wifi van de F@ST3896LG-TN.

Ragdd
Freshman Weetjesweter
It's your ninth party! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

@ Roy78

Had hier ook aan zitten denken, had al gelezen op fora om een accespoint te gebruiken met zelfde SSID en paswoord.

Dan modem uit stroom halen en zo verbinden met AP en alles klaar is AP eruit en terug modem aan.

Misschien dat ik een eigen accespoint plaats enkel voor die datalogger en de rest van hun apparaten op die Telenet WIFI laat staan.

Normaal moet app op GSM ook verbinden met die datalogger sinds deze ook IP-adressen uitdeelt komende van de DCHP van de modem.