Beantwoorden
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Het vorige onderwerp betreffende de FUP limiet, hier, werd gelockt met de boodschap dat:

 

Heb om duidelijkheid gevraagd intern (collega's die bezig zijn met de business producten). Zodra ik deze heb ga ik jullie eindelijk kunnen vertellen welke business producten je als particuliere klant zonder btw-nummer nu effectief kan en mag nemen alsook welke FUP er nu effectief van toepassing is op die business producten.

 

In dit topic dient dus niet verder gegaan te worden over business producten, dat kan in het gelockte topic eens dat unlocked is en de informatie daar beschikbaar is gesteld.

 

Waarom dan een nieuw topic? Omdat het vorige topic helemaal niet ging over business producten - het werd er als "mouw aanpassen" oplossing bijgehaald. Het topic ging er eigenlijk over dat je met een toch niet goedkoop pakket op de FUP van 750 GB botst bij "nieuw" normaal gebruik (streaming video, muziek, games) en wanneer daar eens iets aan gedaan kan worden. De lock-boodschap op het vorige topic gaat daar volledig aan voorbij, dus stellen we het hier nog eens duidelijk opnieuw.

 

Telenet zelf stelt in hun persbericht (bij een vorige prijsverhoging):

We blijven de klant uiteraard garanderen dat we verder onverminderd zijn producten zullen blijven verbeteren en aanpassen aan de manier waarop hij ze gebruikt.

 

Wel, beste Telenet, ik zou mijn product graag gebruiken voor streaming entertainment, waar zo ongeveer de hele industrie naar toe beweegt. Zelfs jullie. Als de FUP er dan per sé moet zijn (want niet iedere provider heeft die blijkbaar, als we eens buiten het duopolie België kijken), mag die dan een beetje aangepast worden op basis van het nieuwe gebruik? Het nieuwe normaal, zeg maar. Het is niet alsof het voor jullie onverwacht komt, toch?

 

 

En bekijk deze pagina ivm de Giga Speedboost eens, waarop Telenet zelf zegt (eigen vetzetting):

  • Streamen op meerdere schermen in 4K
  • Gamen tegen supersonische snelheden
  • Allemaal tegelijk internetten zonder vertraging
  • Soaps bingen in bad, koers kijken op tv, een langspeelfilm streamen in ’t kleinste kamertje … Je kijkt zoveel je maar wil en nu ook allemaal tegelijk. En dat zonder haperen en in haarscherpe 4K-kwaliteit!
  • Giga Speedboost FTW! Games livestreamen via Twitch of de allerlaatste game, patch of update downloaden doe je voortaan duizelingwekkend snel. En je streamt de allernieuwste game met Google Stadia met 60 FPS in 4k. Game on!
  • Heel het gezin is voortdurend online tegen een ongekend tempo. YouTube kijken in razendsnelle Ultra HD, muziek luisteren in de hoogste kwaliteit en alle seizoenen van je favoriete serie downloaden. Tegelijk en non-stop. Het kan niet op!

 

Het kan niet op? De FUP van 750 GB is, cfr. de klantendienst, nog steeds van toepassing. Stadia in 4K verbruikt tot 20 GB / uur. Netflix 4K tot 7 GB / uur.

  • Dat betekent 54 minuten per namiddag/avond Stadia & Netflix*. Eén scherm elk. 
  • Of 36 minuten per namiddag/avond als je met twee Stadia speelt*. Geen Netflix.

* in de veronderstelling dat er geen enkel ander verbruik is tijdens piekuren...

 

Hier klopt iets niet... 

 

100 reacties
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@m-jan20  schreef:

Ik moet zeggen, sinds ze de daluren hebben veranderd naar 00:00 - 17:00 kom ik niet meer in de problemen. Ook de snelheid van 20 mb/s is perfect doenbaar, al is de 2 mb/s upload soms wel een probleem. 

 

Op 4 april is mijn Telemeter op 0 gezet, en ik denk niet dat ik deze maand op smalband zal terugvallen (als ik naar het gemiddeld piekverbruik van vorige periode kijk). 

 

Wat niet wegneemt dat ik nog altijd voorstander ben van het verhogen van de FUP (zeker voor de Gigaboost klanten). 


Voor thuiswerk is het zeker een opsteker, maar streaming entertainment 's avonds blijft een probleem, en laat dat nu net het oorspronkelijke issue zijn... Vandaar ook de extra info die ik even kwam melden tegen de zin van sommige mensen hier: nog een van de grote springt op de cloud gaming trein. De toekomst is hier en Telenet stelt ondanks de verzekering bij prijsverhogingen teleur omwille van onbegrijpelijke redenen, gegeven dat met een business upgrade (en nog maar een meerprijs) de FUP plots geen probleem meer blijkt te zijn ...

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@robatoras  schreef:

@JayVee Je krijgt anders maar weinig reactie op jou tread voor meer fup.

Op iets meer dan 1 hand te lellen.

 


Elke reden is goed om deze thread off topic te trekken, heb ik zo de indruk. Kan ie lekker gesloten worden en zijn we van het gezeur van af? Wie wil er nu eerlijke feedback, tss.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Het was nu rustig,jij rakelt alles weer op.

Wacht nu af wat Telenet zal doen na de crisis.

De kar voor het paard spannen helpt toch niet.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

@JayVee @robatoras Het is ondertussen duidelijk dat jullie het allesbehalve eens zijn wanneer het aankomt op de vraag moet de FUP van 750 GB verhoogt worden en waarom dit positief kan zijn. 

 

Eerder heb ik reeds aangegeven dat iedereen zijn mening mag geven en we kunnen @JayVee het niet kwalijk nemen dat hij dit topic zoveel mogelijk wil vullen met redenen waarom de FUP wel wat hoger mag. Gezien het topic gestart is door @JayVee, zou ik jou (@robatoras) willen vragen minder negatief te reageren. Je hoeft het zeker niet eens te zijn, maar vaak dezelfde boodschap herhalen wanneer er nieuwe redenen worden gegevens, is niet nodig. Uiteindelijk gaan we inderdaad moeten wachten op wat Telenet nu gaat doen in de toekomst met de FUP, maar dat moet @JayVee er niet van beletten hier verder over te spreken op De Netweters. 

 

Ik ben er zeker van dat er nog klanten zijn die de mening van @JayVee volgen. Dus iemand als "gek" bestempelen om zijn of haar mening is dan ook overbodig. Bedankt om hierop te letten en deze discussie in een aangename sfeer voor alle leden verder te zetten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@JayVee  schreef:

Het wordt afgezaagd. Deze "gek" werkt overdag en slaapt 's nachts.

Je reacties in de andere thread waren faliekant tegen de FUP gericht maar in deze thread ben je een gek als je ertegenaan loopt. Beetje consequent zou leuk zijn.


Beste @JayVee 

Doe toch geen moeite om te antwoorden ...

@robatoras is een gekende Forum troll.

En je weet toch wat ze van trollen zeggen? Gewoon negeren (don't feed the troll).

https://www.google.be/search?q=don%27t+feed+the+troll&hl=nl

 

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

@Ex-Netweter 

Maar die forumtrol antwoorde toch maar steeds de waarheid over Telenet..

Iets waar ze op het forum waar jij rondhangt(koper aanhangers) niet tegen kunnen.

Telenet afbreken dat kunnen ze op het forum waar jij moderator bent..

Waar jullie niet tegen op treden,steeds 2 dezelfde Telenet bashers.

Daarom dat er bijna niemand meer komt.

Waarom is r2504 weggebleven,'n zeer bekwame IT'er.Toevallig een Telenetter.

En ik ben er al +4 jaar weg,na de zoveeeeeeeeeeelste ban😂

 

Terug over Fup

Back-ups aan 185GB op 1 uur met 1Gbps

Waarom zou ik deze plannen in de piek uren aan 750GB of laat ons zeggen 1500GB toekomst??


Ik zou gek zijn en bedoel niet@JayVee 

 

 

 

 

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@robatoras  schreef:

Terug over Fup

Back-ups aan 185GB op 1 uur met 1Gbps

Waarom zou ik deze plannen in de piek uren aan 750GB of laat ons zeggen 1500GB toekomst??


Dat is niet het onderwerp van deze thread. Backups kun je inplannen zonder dat je er zelf hoeft bij te zijn. Streaming is een andere use case. Ik snap echt niet waarom dit steeds maar weer herhaald moet worden. Zo moeilijk is het toch niet? Je argumentatie is compleet naast de kwestie.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

@JayVeeSucces we zullen zien hoe ver je komt.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@Ex-Netweter  schreef:

@JayVee  schreef:

Het wordt afgezaagd. Deze "gek" werkt overdag en slaapt 's nachts.

Je reacties in de andere thread waren faliekant tegen de FUP gericht maar in deze thread ben je een gek als je ertegenaan loopt. Beetje consequent zou leuk zijn.


Beste @JayVee 

Doe toch geen moeite om te antwoorden ...

@robatoras is een gekende Forum troll.

En je weet toch wat ze van trollen zeggen? Gewoon negeren (don't feed the troll).

https://www.google.be/search?q=don%27t+feed+the+troll&hl=nl


@Ex-Netweter, die regels gelden voor iedereen, ook voor jou. Compleet onnodig wat je hier doet. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@Suzy  schreef:

 

Welke FUP wordt er gehanteerd bij business producten?


Onbeperkt volume
Business Fibernet / KLIK / KLIK buro hebben een onbeperkt volume zonder dat er hierop een FUP van toepassing is. 

 

Kan/mag je als residentiële klant business producten nemen bij Telenet?
Dit kan en dit mag, mits je als klant bereid bent de meerprijs te betalen. 


 

Met bovenstaand antwoord is er, voor mensen die bereid zijn over te schakelen naar zogenaamde "business" abonnementen, eindelijk een officiële en ondersteunde oplossing voorhanden. 

 

Hoe dit alles rijmt met de giga speedboost optie (streaming youtube HD, netflix 4k, stadia 4k, ... "Tegelijk en non-stop. Het kan niet op!") en de daarop toepasselijke FUP (750 GB) is duidelijk geworden. Mijn conclusie voor deze thread is dan ook: er is geen enkel technisch probleem om de FUP aan te passen of zelfs volledig te laten wegvallen.

 

Alleen wil Telenet, naast de prijsverhogingen van de afgelopen jaren én de meerprijs voor de Giga Speedboost graag nóg extra eurootjes alvorens je werkelijk gebruik kunt maken van wat men belooft.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

foutje

 

0 Likes