Beantwoorden
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Filmpjes van PC zien op Philips TV

Ik heb filmpjes op mijn PC staan.  Hoe kan ik deze draadloos op mijn TV serie 7303 zien?

0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5223
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Filmpjes van PC zien op Philips TV

@Erik7  In feite is dit de voortzetting van uw vorige vraag. Je moet daarvoor geen nieuw onderwerp beginnen! Wat heb je nu al gedaan?

Uit uw vorige post heb ik begrepen dat je reeds een wifi verbinding hebt met je tv.

Uw pc moet ook verbonden zijn met uw zelfde lan. Ik veronderstel dat dat ook in orde is.

Je moet uw pc instellen als mediaserver. Als je niet weet hoe, doe dan de inspanning om te doen wat in mijn antwoord stond. Als dat problemen een geeft is dat voor mij geen probleem op zich, we helpen, maar hulp kan alleen maar als de vraagsteller meewerkt.  

Vervolgens moet je uw handlleiding van de tv volgen:

15.1 Van een computer of NAS U kunt foto's bekijken of muziek en video's afspelen vanaf een computer of NAS (Network Attached Storage) in uw thuisnetwerk.

De TV en computer of NAS moeten zich in hetzelfde netwerk bevinden. Op de computer of NAS moet u mediaserversoftware installeren. De mediaserver moet zijn ingesteld om bestanden met de TV te delen. De bestanden en mappen worden op de TV weergegeven zoals ze door de mediaserver zijn ingedeeld of op de computer of NAS zijn gestructureerd.

De TV biedt geen ondersteuning voor ondertitels bij videostreams vanaf een computer of NAS.

Als de mediaserver het zoeken naar bestanden ondersteunt, is een zoekveld beschikbaar.

De bestanden op uw computer bekijken en afspelen...

1 - Druk op  SOURCES, selecteer Netwerk en druk op OK.

2 - Selecteer  SimplyShare-apparaten en druk op  (rechts) om het gewenste apparaat te selecteren.

3 - Wanneer er een SimplyShare-apparaat is aangesloten wordt het item SimplyShare-apparaten vervangen door de naam van het aangesloten apparaat.

4 - U kunt door uw bestanden bladeren en deze afspelen.

5 - Als u wilt stoppen met het afspelen van video's, foto's en muziek, drukt u op  EXIT.
_____________________________________
In het land der blinden is eenoog koning.

0 Likes
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Filmpjes van PC zien op Philips TV

Bedankt voor uw inspanning maar ik kan mediaserver niet activeren. Ik heb een foto toegevoegd om u te tonen wat ik krijg.Mediaserver niet activeren.jpg

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2251
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Filmpjes van PC zien op Philips TV

Ik zit in het magische Apple eco systeem: Mac verbinden met Apple TV via AirPlay  en klaar. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Filmpjes van PC zien op Philips TV

Janne_man, mijn toestellen zijn android toestellen. Na enkel dagen zoeken, heb zonet bij toeval schijnbaar de oplossing gevonden. Als ik WIFI ook op mijn smartphone aanzet dan werkt dit wel! Is WIFI op mijn smartphone uitgeschakeld dan werkt het niet. In ieder geval wil ik je toch bedanken voor uw inspanning.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5223
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Filmpjes van PC zien op Philips TV

@Erik7 Met de foto toon je juist dat de mediastreaming is toegestaan. Misschien laat je je afschrikken door het 'Alles blokkeren' dat er boven staat, als je daar op klikt gaan alle vinkjes daaronder weg.

Er is nog wel één zaak die je kan nakijken: in de lijst op je afbeelding, zie je bij het eerste item 'Mediaprogramma's op deze computer ...', daarnaast staat 'Aanpassen'. Als je daarop klikt krijg je een ander venster. Hier gebruik je best 'Standaard instellingen'.

 

Op je pc kan je verder niet zien dat de mediastreaming werkt. Je kan dat wel zien op een andere apparaat, dus op je tv. Het kan wel zijn dat je een paar tellen moet wachten eer je het ziet. In elk geval de volgende stap is je tv. Kies met de afstandbediening Source, kies Netwerk, onder SymplyShare staan de apparaten van dewelke je kan afspelen, één daarvan zou je pc moeten zijn. Als je smartphone aanstaat, kan ook dat toestel in de lijst staan (vermits het wel werkt als de wifi van je smartphone aanstaat, vermoed ik dat je smartphone geselecteerd is en dat je niet iets bekeken hebt van je pc, maar wel van je smartphone). 

 

0 Likes
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Filmpjes van PC zien op Philips TV

Bedankt voor de inspanning. Het werkt nu.

0 Likes