Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Filtering op tijd

Ik heb al gezien dat je in Mijn Telenet bepaalde toestellen via het MAC-adres kan blokkeren op de wifi (handig voor de iPad-verslaafde-kinderen Smiley Knipoog). Is dit echter ook mogelijk om dit vanaf bepaalde uren te doen (bv. elke dag vanaf 17u)? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Filtering op tijd

Met het Telenet Security Pack is dit mogelijk, dacht ik, maar dat kost geld. Je kan dit net zo makkelijk met een router doen; vziw beschikken de meeste routers over zo'n functie. (Maar zoals gewoonlijk is alles te omzeilen.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Filtering op tijd

@sb ik gebruik 2 acces points van Telenet als router...


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Filtering op tijd


@m-jan20  schreef:

@sb ik gebruik 2 acces points van Telenet als router...


Hoe doet ge dat? Een router als AP gebruiken, OK, maar omgekeerd ????


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Filtering op tijd

@StefaanH waarschijnlijk verwoord ik het verkeerd maar ik doe dit; draaloos signaal op mijn Wireless Modem (DOCSIS) uitschakelen en de 2 Acces Points gebruiken (1 in living & 1 in bureau) voor wifi thuis


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Filtering op tijd


@m-jan20  schreef:

@StefaanH waarschijnlijk verwoord ik het verkeerd maar ik doe dit; draaloos signaal op mijn Wireless Modem (DOCSIS) uitschakelen en de 2 Acces Points gebruiken (1 in living & 1 in bureau) voor wifi thuis


OK, je gebruikt dus gewoon nog steeds de HGW als router (weliswaar zonder WiFi, maar dat is niet belangrijk) en je hebt twee AP's (al dan niet met WIFi, is ook niet belangrijk) van telenet.

 

De parental control zoals jij die graag zou willen kan dus met deze toestellen niet. Softwarematig wel, zoals @sb reeds aanhaalde, met het Telenet Security pack, betalend.

 

Als je het echt wil is de meest elegante (en op termijn goedkoopste) oplossing uw HGW omruilen voor een modem-only en daar een eigen router achter plaatsen. Praktisch alle routers hebben de door u gewenste functionaliteiten aan boord. Je kan ook gewoon een eigen router achter de HGW hangen, maar dan heb je dubbele NAT. Wanneer je geen dingen doet die daar last van hebben is dat geen echt probleem natuurlijk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.