24773
netweters
|
152600
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik heb al gezien dat je in Mijn Telenet bepaalde toestellen via het MAC-adres kan blokkeren op de wifi (handig voor de iPad-verslaafde-kinderen ). Is dit echter ook mogelijk om dit vanaf bepaalde uren te doen (bv. elke dag vanaf 17u)?
Met het Telenet Security Pack is dit mogelijk, dacht ik, maar dat kost geld. Je kan dit net zo makkelijk met een router doen; vziw beschikken de meeste routers over zo'n functie. (Maar zoals gewoonlijk is alles te omzeilen.)
@StefaanH waarschijnlijk verwoord ik het verkeerd maar ik doe dit; draaloos signaal op mijn Wireless Modem (DOCSIS) uitschakelen en de 2 Acces Points gebruiken (1 in living & 1 in bureau) voor wifi thuis
@m-jan20 schreef:@StefaanH waarschijnlijk verwoord ik het verkeerd maar ik doe dit; draaloos signaal op mijn Wireless Modem (DOCSIS) uitschakelen en de 2 Acces Points gebruiken (1 in living & 1 in bureau) voor wifi thuis
OK, je gebruikt dus gewoon nog steeds de HGW als router (weliswaar zonder WiFi, maar dat is niet belangrijk) en je hebt twee AP's (al dan niet met WIFi, is ook niet belangrijk) van telenet.
De parental control zoals jij die graag zou willen kan dus met deze toestellen niet. Softwarematig wel, zoals @sb reeds aanhaalde, met het Telenet Security pack, betalend.
Als je het echt wil is de meest elegante (en op termijn goedkoopste) oplossing uw HGW omruilen voor een modem-only en daar een eigen router achter plaatsen. Praktisch alle routers hebben de door u gewenste functionaliteiten aan boord. Je kan ook gewoon een eigen router achter de HGW hangen, maar dan heb je dubbele NAT. Wanneer je geen dingen doet die daar last van hebben is dat geen echt probleem natuurlijk.