Beantwoorden
BjornDC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Verander-je-wachtwoord-dag Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Foutmelding err_connection_refused na modemupgrade

sinds de installatie van de nieuwe home gateway omdat we naar 1Gbps internet zijn overgeschakeld kom ik bizarre dingen tegen.

je bent aan het werken, op je platformen op de werkwebsite. en plots lukt de verbinding naar die site ineens niet meer en krijgen we err_connection_refused meldingen. 

Hte is niet de website, want die werkt, kijk op 4G op zelfde moment dan werkt ie. 

 

We hebben enkel de modem vervangen en het Orbi netwerk opnieuw laten starten en alles werkte onmiddellijk weer, alleen dit vervelend probleem duikt een paar keer per dag op. Vervelend als je telewerkt. 

De IT afdeling zegt dat het 100% lokaal is. Dus ja wat is het???

ik heb de modem al laten herstarten, de orbi's etc. DNS flush gedaan op de Mac. , firewall uit en ingeschakeld, antivirus (avast) verwijderd. Nieuwe DNS op de router gezet (zowel cloudflare als google public dns) Niks lijkt te werken. 

 

een tijd later werkt het dan weer wonderwel, om dan weer wat later weer niet te werken;

Iemand enig idee?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: err_connection_refused

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding err_connection_refused na modemupgrade

@BjornDC 

Hoe ben je verbonden? Met UTP-kabel of Wifi? Indien Wifi op 2,4 GHz of op 5 GHz?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Foutmelding err_connection_refused na modemupgrade

Welk type HGW heb je nu? Als je een eigen router achter de HGW gebruikt is een CV8560E aan te bevelen (met "bridge" configuratie, omdat je dan maar één keer NAT hebt, in tegenstelling tot het gebruik van andere HGW's waarbij je 2 x NAT zult hebben.

Nadeel van de CV8560E is dat deze geen wifi heeft, maar in dit geval wordt dat al via de Orbi voorzien.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Foutmelding err_connection_refused na modemupgrade

@BjornDC Elke browser? Onbekende extensie?

Misschien je hosts-bestand eens resetten.

0 Likes
BjornDC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Verander-je-wachtwoord-dag Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Foutmelding err_connection_refused na modemupgrade

ik heb na de upgrade naar One+ de CH8568LG moeten installeren vanwege de snelheid. de vorige die was blijkbaar niet voldoende genoeg voor de hogere DL snelheid. 

Wifi staat uitgeschakeld op deze en wordt via UTP verbonden aan een Orbi RBK50 die dan op zijn beurt verbonden is aan een switch en draadloos geconnecteerd met enkele RBS50. 

De Orbi staat als router geïnstalleerd, niet als AP. bridge configuratie zie ik zo niet direct in mijn.telenet.be

gekke is: nu dat ik dit weer schrijf, de website functioneren weer. 

0 Likes
BjornDC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Verander-je-wachtwoord-dag Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Foutmelding err_connection_refused na modemupgrade

Safari, Chrome, Firefox, Brave. heb ze allemaal geprobeerd, allemaal hetzelfde issue. 

local hosts file is geleegd

het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is eventueel in het hosts bestand het IP adres van de werksites te mappen, zou dat het euvel verhelpen?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Foutmelding err_connection_refused na modemupgrade


@BjornDC  schreef:

Safari, Chrome, Firefox, Brave. heb ze allemaal geprobeerd, allemaal hetzelfde issue. 

local hosts file is geleegd

het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is eventueel in het hosts bestand het IP adres van de werksites te mappen, zou dat het euvel verhelpen?


@BjornDC Wacht nog even daarmee.

@Arnie Het gaat hier om dubbele NAT vermoed ik, niet?

0 Likes
BjornDC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Verander-je-wachtwoord-dag Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Foutmelding err_connection_refused na modemupgrade

je hebt gelijk, dubbele NAT, de HGW en de Orbi

 

geen idee hoe je een Telenet modem in bridge mode moet zetten.

 

kan wel de DMZ instellen of ik moet de Orbi in AP mode gebruiken maar dan verlies ik redelijk wat functionaliteit (parental control, blocking control, traffic meter, DNS settings ...)

0 Likes
Ex-Netweter
 

Foutmelding err_connection_refused na modemupgrade

@BjornDC 

DMZ is ook dubbele NAT, meen ik, maar 'k kan verkeerd zijn.

Indien je je Orbi-routerfunctionaliteiten wenst te behouden zul je het beste uitkijken naar een andere Telenet-router, namelijk de CV8560E. Deze router is het recentste model en het enige dat over "mac bridging" beschikt. Geen wifi weliswaar.

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/

 

Na veel hulp te hebben gekregen van de toppers hier op dit forum ben ik echt tevreden van deze router. Beetje geduld, ze zullen je wel op weg helpen. Wel kun je al eens grasduinen.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Foutmelding err_connection_refused na modemupgrade

Met het type HGW wat je nu hebt in combinatie met de Orbi is er sprake van dubbel NAT. Afhoewel misschien niet optimaal, en iets lastiger in combinatie met inkomend verkeer (port forwarding), zou het op zich wel moeten werken, zonder onderbrekingen.

 

DMZ instellingen veranderen aan de dubbel-NAT niets. Ook met DMZ ingesteld is er nog steeds sprake van dubbel NAT.

Om normaal een interne host te willen bereiken dien je port-forwarding te gebruiken. Default wordt alles tegen gehouden wat niet via port-forwarding geconfigureerd is voor een interne bestemming.

Met een DMZ instelling verander je dat default-gedrag. In geval van DMZ wordt al het verkeer geforward (algemeen port-forwarding) naar het ingestelde IP adres, tenzij port-forwarding een andere bestemming voorziet.

 

Maar, terug naar je probleem. Treedt het probleem gelijktijdig op op alle apparaten, of één specifieke PC? Betreft het enkel browser verkeer, of ook alles andere? Kun je eens testen of je nog wel een ping kan uitvoeren, bijvoorbeeld naar ip adres 1.1.1.1 ?

Of kun je je mail nog opvragen?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BjornDC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Verander-je-wachtwoord-dag Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Foutmelding err_connection_refused na modemupgrade

alles maar dan ook alles werkt, buiten de website. Mail ophalen lukt, ping lukt. 

ik ga toch eens ten rade bij Level 27, waar onze hosting zit. 

alvast bedankt voor ieders input