Beantwoorden
Fuchske86
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geel lampje access point, wel wifi

Hallo, ik had al contact opgenomen met Telenet maar aangezien ik wel internet heb kunnen ze mij nu in deze Corona tijd niet verder helpen. Ik heb dus een Accespoint van Telenet, deze werkt want ik heb wel wifi overal maar deze is wel ongelofelijk traag, er branden na volledige opstart geen groene lampjes meer enkel het onderste balkje (moet normaal wit branden) blijft geel knipperen. Kan iemand mij helpen, ik heb al reeds alles gereset en terug opgestart maar dit blijft zo. Alvast bedankt! 

 

Grtjs

0 Likes
17 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Geel lampje access point, wel wifi

@Fuchske86 

Hoe is het access point verbonden met de modem?

Verbind hem eens met een (andere) UTP kabel. Doe eventueel met de resetknop een reset.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/telenet-access-point-installeren/

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fuchske86
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geel lampje access point, wel wifi

Het gekke is, het heeft zo gegaan met deze kabel, sinds de wifi 1x heeft uitgelegen door werken in het huis heb ik dit probleem. Heb de kabel al eens vervangen met een andere maar dit blijft het doen, ook met de 2de Acces Point heb ik hetzelfde probleem. Heel vreemd 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Geel lampje access point, wel wifi

@Fuchske86 

Heb je de modem al herstart? Als 2 access points hetzelfde probleem hebben kan de oorzaak ervoor zitten.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fuchske86
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geel lampje access point, wel wifi

Dit heb ik inderdaad ook al gedaan, alles uitgetrokken en zoals op de site vermeld staat terug opgestart. Vind het vooral vreemd dat ik wel wifi heb maar dat die gele balk wel blijft flikkeren. Kan ik nog iets extra doen aan de modem om te resetten of enkel uittrekken en na enkele minuten terug opstarten? 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Geel lampje access point, wel wifi

@Fuchske86 

Je kan dat ook langs mijn telenet doen.

ga naar https://mijn.telenet.be/mijntelenet/homenetwork/overview.do?locale=nl

selecteer modem details / modem herstarten.

Anders ook eens zoeken naar de resetknop van de modem.

Herstart opeenvolgend ook alle toestellen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fuchske86
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geel lampje access point, wel wifi

Ok bedankt ik ga dit dan ook eens proberen! 

0 Likes
Fuchske86
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geel lampje access point, wel wifi

Dit helpt dus ook niet aan het probleem ik denk dat ik beter afwacht en na Corona Telenet eens laat langskomen hiervoor. Toch bedankt

dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Geel lampje access point, wel wifi

Kun je eens een laptop aan die utp hangen die uit de muur komt waar je AP mee is verbonden? Dit lijkt me een utp probleem. Brandt het ledje achteraan op het AP als de utp er in steekt?

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Geel lampje access point, wel wifi

moet toch iets mis zijn met de bekabeling

 

2x ap met hetzelfde probleem...

 

doe eens speedtest op de utp die naar laptop gaat?

mss heeft er iemand contactdoos aangesloten volgens A kant ipv B

of slecht gemonteerd rj45 kan ook

 

geel pinken = geen connectie tot modem

0 Likes
Fuchske86
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geel lampje access point, wel wifi

Ik kan dit helaas niet zo testen aangezien ik geen laptop heb met directe internetaansluiting. De leds flikkeren allemaal op de achterkant van de AP. Als ik geen connectie zou hebben met de modem had ik toch ook geen wifi? En dit heb ik dus wel... 

0 Likes
Fuchske86
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geel lampje access point, wel wifi

Ik kan helaas geen internetkabel in mijn laptop steken, ik heb een notebook. Het gekke is dat alles wel in orde was bij installatie, maar sinds de elektriciteit eens is uitgevallen we dit probleem blijven hebben. We hebben niets aan de kabels veranderd. Als ik geen connectie zou hebben met de modem zou ik toch ook geen wifi moeten hebben? En dit heb ik wel, vind het zo vreemd 

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Geel lampje access point, wel wifi

Brandt het ledje op het AP op de blauwe ingangspoort ? Wanneer je de utp aan het AP uittrekt, gaat er dan een ledje uit aan de achterkant van de modem? Welk type modem heb je eigenlijk want de nieuwste modems hebben spijtig genoeg geen leds meer achteraan...

je hebt nog een wifi netwerk te zien, dat is normaal want de AP stuurt dat nog uit maar als dit niet correct met de modem is verbonden heb je uiteraard geen internet als jouw toestel met het AP is verbonden.

0 Likes
Fuchske86
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geel lampje access point, wel wifi

Heb de allerlaatste modem, alles wit. Ik zie ook geen blauwe leds. Als ik mobiel netwerk van gsm uitzet heb ik toch wifi en dus wel internetverbinding. Heel vreemd allemaal. Normaal los ik het allemaal zelf op maar deze keer kan ik er niet aan uit 

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Geel lampje access point, wel wifi

Als je de laatste nieuwe modem hebt, zie hier de meest rechtse : https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/ daar staan achteraan inderdaad geen leds meer op maar deze heeft wel ook wifi.
Aan de ingang van je AP moet wel een blauwe ingangspoort zijn voor je utp kabel en daar moet een led op branden. Brandt dit niet, dan is er meer dan waarschijnlijk toch een utp probleem tussen modem en AP.

0 Likes