Beantwoorden
sergehoubrechts
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geen WiFi meer op Samsung J9 na plaatsing nieuwe modem

Sinds een maand blijkt mijn WIFI niet meer te vinden zijn door mijn GSM.  Rond die tijd heb ik ook een nieuwe modem moeten installeren.  Die had dezelfde naam en WAP2 sleutel en die is perfect vindbaar door andere telefoons.

Ik heb al enkele keren opnieuw de installatie gedaan met paswoord maar hij blijft onvindbaar.  Via de Telenet App heb ik de wifi connectie geverifieerd en krijg als bericht dat de modem te ver staat of onvindbaar is.  Nochtans sta ik er recht voor.  

Andere apparaten zijn wel vindbaar maar het scannen blijft duren en zonder resultaat.  Al die tijd heeft uiteraard 4G gewerkt tot ik bericht kreeg over het buitensporig verbruik.

Hebt U enig idee waarom dit niet meer werkt.  Ik ben geen leek ne heb al diverse nieuwe GSM's aangesloten maar heb nu alles vergeleken met ons ander apparaat en dat komt overeen.

Bedankt. Serge

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen WiFi meer op Samsung J9 na plaatsing nieuwe modem

@sergehoubrechts   En zijn er nog andere toestellen op de wifi verbonden of heb je enkel deze gsm in huis ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sergehoubrechts
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geen WiFi meer op Samsung J9 na plaatsing nieuwe modem

Ik werk nu vanop de desktop en een andere GSM is ook verbonden met dezelfde modem.  Allemaal in dezelfde kamer.  Die GSM werkt al een paar jaar prima, precies sinds die nieuwe modem dat hij die niet meer vindt.  Ik heb die al een paar keer herinstalleerd maar het scannen blijft duren.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen WiFi meer op Samsung J9 na plaatsing nieuwe modem

@sergehoubrechts  maar vind dat toestel dan wel andere netwerken of vind hij enkel jullie modem niet? Je kan eens proberen een reset te doen van de gsm en dan nog eens proberen als dat helpt. 

Maar anders probeer je netwerk eens handmatig toe te voegen aan je gsm.

 

https://www.samsung.com/be/support/mobile-devices/hoe-kan-ik-met-mijn-smartphone-of-tablet-verbindin...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen WiFi meer op Samsung J9 na plaatsing nieuwe modem

@sergehoubrechts 

 

Heb je 2,4 GHz en 5 GHz in één signaal? Daarmee bedoel ik dat beide hetzelfde SSID en paswoord hebben zodat je niet kan zien met welke frekwentie uw toestellen eigenlijk verbonden zijn?

 

Indien dat zo is, wijzig dan eens uw settings en geef beide frekwenties een andere SSID (naam). Scan dan met uw foon bewust beide frekwenties apart en test de verbinding.

Levert dat iets op?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sergehoubrechts
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geen WiFi meer op Samsung J9 na plaatsing nieuwe modem

Wat hij wel vindt is de Desktop en kan ook de andere GSM vinden via wifi Direct.

Maar andere wifi netwerken zijn niet te zien.  Het wifi netwerk zegt "niet verbonden"

Ik heb de link nagekeken en de handmatige instelling heb ik ook al 2 keer gedaan.  Eerst het bestaande gedelete en daarna terug ingegeven met WAP2 sleutel.

Op de app heb ik ook nog gecheckt of de sleutel nog altijd de juiste is.

0 Likes
sergehoubrechts
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geen WiFi meer op Samsung J9 na plaatsing nieuwe modem

Dat is een moeilijke.  Mijn SSID is toch de naam van mijn modem.  Die kan ik toch zomaar niet een andere naam geven.

Ook begrijp ik niet waarom je spreekt van 2,4,5Ghz, die werken anders wel prima; het is mijn wifi modem die niet bereikbaar is en ik sta er langs.

Sorry, maar hiermee ben ik nu wat verward.

 

0 Likes
sergehoubrechts
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geen WiFi meer op Samsung J9 na plaatsing nieuwe modem

Ik heb op de andere GSM de verbinding laten "vergeten".  Dan blijft die wel zichtbaar in de lijst en als ik dan de WAP2 sleutel weer ingeef werkt die wifi.

Op de J9 Samsung heb ik ook die router handmatig toegevoegd maar hij is nooit zichtbaar.  Zou het dan kunnen dat het is sinds die andere Samsung A51 die ik gelijk met de nieuwe modem kocht, een conflict geeft met de Samsung J9.

Tot nu dacht ik aan de modem maar het zou dus toch door de tweede Samsung kunnen komen.

Ik zal die eens uitschakelen, je kunt nooit weten....

0 Likes
sergehoubrechts
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geen WiFi meer op Samsung J9 na plaatsing nieuwe modem

De andere GSM uitgeschakeld heeft geen verschil opgeleverd.

Automatische software update heeft misschien een fout veroorzaakt ?

Ik zie ook de netwerken van de buren niet verschijnen terwijl op de desktop dit wel het geval is.

0 Likes
sergehoubrechts
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geen WiFi meer op Samsung J9 na plaatsing nieuwe modem

Hallo, het probleem is opgelost.  Ik heb de modem uitgeschakeld en terug opgestart en nu is het netwerk zichtbaar.  

Ik had al alles uitgeschakeld maar dat nog niet.  Bedankt voor de moeite in ieder geval.

Serge

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen WiFi meer op Samsung J9 na plaatsing nieuwe modem

@sergehoubrechts  goed dat je het opgelost hebt gekregen . Vergeet niet de oplossing aan te duiden die je het meest geholpen heeft zo kan je andere Netweters ook weer verder helpen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.